Wersja nieobowiązująca z dnia

Reszelski Budżet Obywatelski 2025 – ogłoszenie

2025

Decydujmy razem

 

Drodzy mieszkańcy Gminy Reszel,

Na podstawie Uchwały Nr LX/419/2018 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 30 sierpnia 2018 roku w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego gminy Reszel oraz Uchwały Nr VIII/64/2019 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 24 kwietnia 2019 roku w sprawie zmian do uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego Gminy Reszel i Zarządzenia Nr 103/2024 Burmistrza Reszla z dnia 26 lipca 2024 roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Reszel na temat Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok

ROZPOCZYNAMY V EDYCJĘ RESZELSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 
NA 2025 ROK (RBO 2025)

Reszelski Budżet Obywatelski jest przedsięwzięciem mającym na celu zaangażowanie mieszkańców Gminy Reszel w proces zarządzania Gminą, pobudzenie ich aktywności obywatelskiej. Reszelski Budżet Obywatelski ma charakter partycypacyjny, daje mieszkańcom Gminy Reszel możliwość składania propozycji zadań, które mogą być sfinansowane z Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego, a także możliwość wyrażenia opinii mieszkańców na temat zgłoszonych projektów. 

Podstawowe zasady RBO

Środki przeznaczone na realizację RBO w 2025 r. to: 

  • 140 000,00 zł z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne, ( przy czym na jedno zadanie maksymalnie 70 000,00 zł)
  • 20 000,00 zł z przeznaczeniem na zadania bieżące. ( przy czym na jedno zadanie maksymalnie 10 000,00 zł)

Zgłaszanie projektów

Jakie wymagania należy spełnić by zgłosić projekt do RBO: 

  1. Mieć ukończone 16 lat;
  2. Stałe lub tymczasowe zameldowanie na terenie Gminy Reszel;
  3. Uzyskać poparcie zgłaszanego projektu przez 7 mieszkańców Gminy Reszel.

Dokumenty zgłaszające projekt:

  1. Formularz zgłoszenia zadania 
  2. Lista poparcia zadania przez 7 mieszkańców Gminy Reszel 

Dokumenty dostępne na stronie https://bipreszel.warmia.mazury.pl/kategoria/1150/rbo.html lub w siedzibie Urzędu Gminy w Reszlu - pokój nr 14. 

Sposób zgłoszenia projektów:

  1. Drogą elektroniczną na e-mail: urzadgminy@gminareszel.pl z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub
  2. W sekretariacie Urzędu Gminy w Reszlu, lub
  3. Listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel z dopiskiem „RBO 2025”

Termin składania zgłoszeń: od 01 sierpnia do 31 sierpnia 2024 roku.

Każdy projekt zostanie zweryfikowany przez Zespół Koordynujący do wykonania czynności określonych Regulaminem RBO pod względem formalnym i merytorycznym.

Głosowanie

Projekty spełniające wymagania formalne i merytoryczne, zostaną ogłoszone na stronie internetowej Urzędu Gminy w Reszlu www.gminareszel.pl, BIP Gminy Reszel, na tablicy ogłoszeń oraz poddane głosowaniu mieszkańców na karcie do głosowania.

Kto może głosować:

Mieszkaniec Gminy Reszel posiadający stały lub tymczasowy meldunek, który ukończył 16 rok życia. Karta do głosowania dostępna na stronie: www.gminareszel.pl (zakładka RBO) lub w siedzibie Urzędu Gminy w Reszlu - pokój nr 14. 

Sposób głosowania:

  1. Wypełnienie karty do głosowania i przesłanie jej drogą elektroniczną na adres e-mail: urzadgminy@gminareszel.pl z kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
  2. Wypełnienie karty do głosowania i wrzucenie jej do urny w Urzędzie Gminy w Reszlu;
  3. Wypełnienie karty do głosowania i przesłanie listownie na adres Urzędu Gminy w Reszlu.

Projekty z największą liczbą głosów zostaną przyjęte do realizacji w budżecie Gminy na 2025 rok.

Zapraszamy do działania!

 

Zasady Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok (RBO 2025) określa:

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.