Wersja obowiązująca z dnia

Stanowisko ds. wojskowych, obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej

Krzysztof Iwanow
Stanowisko ds. wojskowych, obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej
krzysztof.iwanow@gminareszel.pl, zk@gminareszel.pl
89 755 39 18

 

  1. W zakresie zarządzania kryzysowego:
    1. wykrywanie i zapobieganie możliwości powstawania sytuacji kryzysowych na terenie gminy,
    2. przejmowanie zarządzania w sytuacji wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym poprzez realizacje zaplanowanych działań,
    3. współdziałanie w zakresie odtwarzania struktur zniszczonych w wyniku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym,
    4. planowanie kryzysowe – sporządzanie planów, programów, strategii,
      1. analiza i ocena zagrożeń , gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prowadzenia działań w sytuacjach kryzysowych
      2. przygotowywanie planu zarządzania kryzysowego ochrony przed zdarzeniami o charakterze kryzysowym,
      3. przygotowywanie planów ratowniczych,
      4. realizacja założeń planów w sytuacjach wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym,
    5. inicjowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej,
    6. załatwianie spraw związanych z powoływaniem gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zapewnienie właściwego działania Zespołu i prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym w Gminie Reszel,
    7. przygotowywanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i in. z zakresu zarządzania kryzysowego,
    8. współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
    9. współdziałanie z podmiotami realizującymi zadania ratownicze, poszukiwawcze, humanitarne itp.
  2. W zakresie ochrony ludności:
    1. opracowywanie planu ochrony ludności gminy zawierającego ocenę zagrożenia, zamiar działania, plan ewakuacji (przyjęcia) ludności, plan zabezpieczenia logistycznego ochrony ludności, plan działania ochrony ludności w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
    2. zapewnienie utrzymania struktur organizacyjnych oraz gotowości do działania systemu wykrywania i alarmowania struktur ochrony ludności,
    3. realizowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony przed skażeniami (indywidualna i zbiorowa ochrona przed skażeniami, urządzenia do zabiegów specjalnych i sanitarnych),
    4. realizowanie właściwiej gospodarki materiałowej ochrony ludności,
    5. prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie wydawania decyzji dot. obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz ochrony ludności,
    6. przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych i szkoleniowych w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz upowszechniających wiedzę o ochronie ludności,
    7. koordynowanie i nadzorowanie realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne zadań pozostających we właściwości merytorycznej działu bądź samodzielnego stanowiska pracy,
    8. opracowywanie planów ochrony budynku Urzędu.
  3. W zakresie spraw wojskowych:
    1. sporządzanie wykazu osób zobowiązanych do kwalifikacji wojskowej podlegających rejestracji, na 14 dni przed ogłoszeniem rejestracji na terenie gminy,
    2. przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji osób zobowiązanych do kwalifikacji wojskowej,
    3. przygotowanie list stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej i współdziałanie z Powiatową Komisją Lekarską w zakresie przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej,
    4. realizacja zadań wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny,
    5. opracowywanie analiz i sprawozdań z realizacji zadań wojskowych.
  4. W zakresie spraw obronnych:
    1. opracowywanie planów operacyjnych, w tym w szczególności Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Reszel w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
    2. organizacja i przeprowadzanie akcji kurierskiej,
    3. współdziałanie w innymi jst w ramach realizacji zadań Host Nation Support HNS w województwie warmińsko-mazurskim, w tym aktualizacja bazy danych HNS,
    4. przygotowywanie koncepcji funkcjonowania Urzędu Gminy do działań w czasie podwyższenia gotowości obronnej państwa, w tym Regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
    5. planowanie i organizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony.
    6. planowanie, organizacja i realizacja szkoleń obronnych,
    7. kontrola i sprawozdawczość w w/w zakresie. 
  5. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
    1. prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz zbioru dokumentów stanowiących podstawę działania tych jednostek,
    2. współdziałanie z jednostkami OSP oraz koordynacja ich działań w zakresie właściwego zabezpieczenia p. poż. na terenie gminy,
    3. zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Reszel,
    4. ustalanie zakresu i struktury finansowania zadań realizowanych przez jednostki OSP, współudział w planowaniu budżetu w powyższym zakresie,
    5. nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym przez Gminę jednostkom OSP na realizację ich zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
    6. ustalanie zakresu i sposobu uczestniczenia gminy w finansowaniu zadań przez OSP poprzez zawieranie stosownych porozumień z jednostkami OSP w powyższym zakresie.