Wersja nieobowiązująca z dnia
Zarządzanie Kryzysowe i Ochrona Przeciwpożarowa
Zadania wykonywane na stanowisku:
1. Realizacja spraw w zakresie zarządzania kryzysowego:
1) wykrywanie i zapobieganie możliwości powstawania sytuacji kryzysowych na terenie gminy
2) przejmowanie kontroli w sytuacji wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym poprzez realizacje zaplanowanych działań
3) współdziałanie w zakresie odtwarzania struktur zniszczonych w wyniku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
4) planowanie kryzysowe – sporządzanie planów, programów, strategii,
a) analiza i ocena zagrożeń , gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prowadzenia działań w sytuacjach kryzysowych
b) przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed zdarzeniami o charakterze kryzysowym,
c) przygotowywanie planu reagowania,
d) realizacja założeń planów w sytuacjach wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
5) inicjowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej,
6) załatwianie spraw związanych z powoływaniem Gminnego Zespołu Reagowania, zapewnienie właściwego działania Zespołu,
7) prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym w Gminie Reszel
8) przygotowywanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i in. z zakresu reagowania kryzysowego,
9) współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej
10) współdziałanie z podmiotami realizującymi zadania ratownicze, poszukiwawcze, humanitarne itp.
2. Realizacja spraw w zakresie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, w tym w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz zbioru dokumentów stanowiących podstawę działania tych jednostek,
2) współdziałanie z jednostkami OSP oraz koordynacja ich działań w zakresie właściwego zabezpieczenia p. poż. na terenie gminy,
3) zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Reszel,
4) ustalanie zakresu i struktury finansowania zadań realizowanych przez jednostki OSP, współudział w planowaniu budżetu w powyższym zakresie,
5) nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym przez Gminę jednostkom OSP na realizację ich zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
6) ustalanie zakresu i sposobu uczestniczenia gminy w finansowaniu zadań przez OSP poprzez zawieranie stosownych porozumień z jednostkami OSP w powyższym zakresie,
3. Realizacja spraw w zakresie zadań obrony cywilnej:
1) opracowywanie planu obrony cywilnej gminy zawierającego ocenę zagrożenia, zamiar działania, plan ewakuacji (przyjęcia) ludności, plan zabezpieczenia logistycznego OC, plan działania OC w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
2) prowadzenie dokumentacji organizacyjno-ewidencyjnej formacji obrony cywilnej,
3) zapewnienie utrzymania struktur organizacyjnych oraz gotowości do działania systemu wykrywania i alarmowania obrony cywilnej,
4) realizowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony przed skażeniami (indywidualna i zbiorowa ochrona przed skażeniami, urządzenia do zabiegów specjalnych i sanitarnych),
5) prowadzenie i nadzór nad realizacją przedsięwzięć przygotowawczych w zakresie zabezpieczenia inżynieryjno-technicznego obrony cywilnej (budowle ochronne, zaciemnianie i wygaszanie oświetlenia),
6) realizowanie właściwiej gospodarki materiałowej obrony cywilnej,
7) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie wydawania decyzji dot. obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
8) przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych i szkoleniowych w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz upowszechniających wiedzę o obronie cywilnej,
9) koordynowanie i nadzorowanie realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne zadań pozostających we właściwości merytorycznej działu bądź samodzielnego stanowiska pracy,
10) opracowywanie planów ochrony budynku Urzędu,
4. W zakresie spraw wojskowych: realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony w tym:
1) sporządzanie wykazu przedpoborowych podlegających rejestracji na 14 dni przed ogłoszeniem rejestracji na terenie gminy,
2) przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych,
3) przygotowanie list poborowych i współdziałanie z Powiatową Komisją Poborową w zakresie przygotowania i przeprowadzenia poboru,
4) przygotowywanie projektów decyzji w sprawach o uznanie poborowego lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, lub za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
5) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących realizacji szczególnych uprawnień żołnierzy i osób spełniających zastępczo obowiązek służby wojskowej oraz członków ich rodzin,
6) prowadzenie wykazu poborowych, którzy korzystają z odroczenia służby wojskowej oraz poborowych którzy zostali skierowani do służby zastępczej,
7) prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej,
8) prowadzenie postępowań zmierzających do ustalenia przyczyn nie zgłoszenia się osób wzywanych do rejestracji lub poboru i w zależności od ustaleń występowanie o zastosowanie środków egzekucji lub kierowanie wniosków o ukaranie do Kolegium ds. Wykroczeń,
9) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez zakłady pracy i szkoły ewidencji osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony przez sprawowanie kontroli, uzyskiwanie okresowych informacji o tych osobach oraz udzielanie instruktażu,
10) planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
11) współdziałanie z WKU i innymi organami wojskowymi w zakresie realizacji zadań wymienionych w pkt a-i,
12) opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników Urzędu Gminy oraz pozostałych jednostek organizacyjnych gminy,
13) planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
14) opracowywanie analiz i sprawozdań z realizacji zadań obronnych.
1) wykrywanie i zapobieganie możliwości powstawania sytuacji kryzysowych na terenie gminy
2) przejmowanie kontroli w sytuacji wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym poprzez realizacje zaplanowanych działań
3) współdziałanie w zakresie odtwarzania struktur zniszczonych w wyniku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
4) planowanie kryzysowe – sporządzanie planów, programów, strategii,
a) analiza i ocena zagrożeń , gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prowadzenia działań w sytuacjach kryzysowych
b) przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed zdarzeniami o charakterze kryzysowym,
c) przygotowywanie planu reagowania,
d) realizacja założeń planów w sytuacjach wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
5) inicjowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej,
6) załatwianie spraw związanych z powoływaniem Gminnego Zespołu Reagowania, zapewnienie właściwego działania Zespołu,
7) prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym w Gminie Reszel
8) przygotowywanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i in. z zakresu reagowania kryzysowego,
9) współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej
10) współdziałanie z podmiotami realizującymi zadania ratownicze, poszukiwawcze, humanitarne itp.
2. Realizacja spraw w zakresie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, w tym w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz zbioru dokumentów stanowiących podstawę działania tych jednostek,
2) współdziałanie z jednostkami OSP oraz koordynacja ich działań w zakresie właściwego zabezpieczenia p. poż. na terenie gminy,
3) zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Reszel,
4) ustalanie zakresu i struktury finansowania zadań realizowanych przez jednostki OSP, współudział w planowaniu budżetu w powyższym zakresie,
5) nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym przez Gminę jednostkom OSP na realizację ich zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
6) ustalanie zakresu i sposobu uczestniczenia gminy w finansowaniu zadań przez OSP poprzez zawieranie stosownych porozumień z jednostkami OSP w powyższym zakresie,
3. Realizacja spraw w zakresie zadań obrony cywilnej:
1) opracowywanie planu obrony cywilnej gminy zawierającego ocenę zagrożenia, zamiar działania, plan ewakuacji (przyjęcia) ludności, plan zabezpieczenia logistycznego OC, plan działania OC w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
2) prowadzenie dokumentacji organizacyjno-ewidencyjnej formacji obrony cywilnej,
3) zapewnienie utrzymania struktur organizacyjnych oraz gotowości do działania systemu wykrywania i alarmowania obrony cywilnej,
4) realizowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony przed skażeniami (indywidualna i zbiorowa ochrona przed skażeniami, urządzenia do zabiegów specjalnych i sanitarnych),
5) prowadzenie i nadzór nad realizacją przedsięwzięć przygotowawczych w zakresie zabezpieczenia inżynieryjno-technicznego obrony cywilnej (budowle ochronne, zaciemnianie i wygaszanie oświetlenia),
6) realizowanie właściwiej gospodarki materiałowej obrony cywilnej,
7) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie wydawania decyzji dot. obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
8) przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych i szkoleniowych w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz upowszechniających wiedzę o obronie cywilnej,
9) koordynowanie i nadzorowanie realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne zadań pozostających we właściwości merytorycznej działu bądź samodzielnego stanowiska pracy,
10) opracowywanie planów ochrony budynku Urzędu,
4. W zakresie spraw wojskowych: realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony w tym:
1) sporządzanie wykazu przedpoborowych podlegających rejestracji na 14 dni przed ogłoszeniem rejestracji na terenie gminy,
2) przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych,
3) przygotowanie list poborowych i współdziałanie z Powiatową Komisją Poborową w zakresie przygotowania i przeprowadzenia poboru,
4) przygotowywanie projektów decyzji w sprawach o uznanie poborowego lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, lub za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
5) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących realizacji szczególnych uprawnień żołnierzy i osób spełniających zastępczo obowiązek służby wojskowej oraz członków ich rodzin,
6) prowadzenie wykazu poborowych, którzy korzystają z odroczenia służby wojskowej oraz poborowych którzy zostali skierowani do służby zastępczej,
7) prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej,
8) prowadzenie postępowań zmierzających do ustalenia przyczyn nie zgłoszenia się osób wzywanych do rejestracji lub poboru i w zależności od ustaleń występowanie o zastosowanie środków egzekucji lub kierowanie wniosków o ukaranie do Kolegium ds. Wykroczeń,
9) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez zakłady pracy i szkoły ewidencji osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony przez sprawowanie kontroli, uzyskiwanie okresowych informacji o tych osobach oraz udzielanie instruktażu,
10) planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
11) współdziałanie z WKU i innymi organami wojskowymi w zakresie realizacji zadań wymienionych w pkt a-i,
12) opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników Urzędu Gminy oraz pozostałych jednostek organizacyjnych gminy,
13) planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
14) opracowywanie analiz i sprawozdań z realizacji zadań obronnych.
Krzysztof Iwanow
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony p.poż.
Pok. Nr 3, tel. 089 755 39 18
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony p.poż.
Pok. Nr 3, tel. 089 755 39 18