Wersja nieobowiązująca z dnia
Zarządzanie Kryzysowe i Ochrona Przeciwpożarowa
- Realizacja spraw w zakresie zarządzania kryzysowego:
- wykrywanie i zapobieganie możliwości powstawania sytuacji kryzysowych na terenie gminy
- przejmowanie kontroli w sytuacji wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym poprzez realizacje zaplanowanych działań
- współdziałanie w zakresie odtwarzania struktur zniszczonych w wyniku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
- planowanie kryzysowe – sporządzanie planów, programów, strategii,
- analiza i ocena zagrożeń , gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prowadzenia działań w sytuacjach kryzysowych
- przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed zdarzeniami o charakterze kryzysowym,
- przygotowywanie planu reagowania,
- realizacja założeń planów w sytuacjach wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym
- inicjowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej,
- załatwianie spraw związanych z powoływaniem Gminnego Zespołu Reagowania, zapewnienie właściwego działania Zespołu,
- prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym w Gminie Reszel
- przygotowywanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i in. z zakresu reagowania kryzysowego,
- współpraca z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej
- współdziałanie z podmiotami realizującymi zadania ratownicze, poszukiwawcze, humanitarne itp.
- Realizacja spraw w zakresie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, w tym w szczególności:
- prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz zbioru dokumentów stanowiących podstawę działania tych jednostek,
- współdziałanie z jednostkami OSP oraz koordynacja ich działań w zakresie właściwego zabezpieczenia p. poż. na terenie gminy,
- zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Reszel,
- ustalanie zakresu i struktury finansowania zadań realizowanych przez jednostki OSP, współudział w planowaniu budżetu w powyższym zakresie,
- nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym przez Gminę jednostkom OSP na realizację ich zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
- ustalanie zakresu i sposobu uczestniczenia gminy w finansowaniu zadań przez OSP poprzez zawieranie stosownych porozumień z jednostkami OSP w powyższym zakresie,
- Realizacja spraw w zakresie zadań obrony cywilnej:
- opracowywanie planu obrony cywilnej gminy zawierającego ocenę zagrożenia, zamiar działania, plan ewakuacji (przyjęcia) ludności, plan zabezpieczenia logistycznego OC, plan działania OC w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
- prowadzenie dokumentacji organizacyjno-ewidencyjnej formacji obrony cywilnej,
- zapewnienie utrzymania struktur organizacyjnych oraz gotowości do działania systemu wykrywania i alarmowania obrony cywilnej,
- realizowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony przed skażeniami (indywidualna i zbiorowa ochrona przed skażeniami, urządzenia do zabiegów specjalnych i sanitarnych),
- prowadzenie i nadzór nad realizacją przedsięwzięć przygotowawczych w zakresie zabezpieczenia inżynieryjno-technicznego obrony cywilnej (budowle ochronne, zaciemnianie i wygaszanie oświetlenia),
- realizowanie właściwiej gospodarki materiałowej obrony cywilnej,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie wydawania decyzji dot. obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
- przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć planistyczno - organizacyjnych i szkoleniowych w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz upowszechniających wiedzę o obronie cywilnej,
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne zadań pozostających we właściwości merytorycznej działu bądź samodzielnego stanowiska pracy,
- opracowywanie planów ochrony budynku Urzędu,
- W zakresie spraw wojskowych: realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony w tym:
- sporządzanie wykazu przedpoborowych podlegających rejestracji na 14 dni przed ogłoszeniem rejestracji na terenie gminy,
- przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- przygotowanie list poborowych i współdziałanie z Powiatową Komisją Poborową w zakresie przygotowania i przeprowadzenia poboru,
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawach o uznanie poborowego lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, lub za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących realizacji szczególnych uprawnień żołnierzy i osób spełniających zastępczo obowiązek służby wojskowej oraz członków ich rodzin,
- prowadzenie wykazu poborowych, którzy korzystają z odroczenia służby wojskowej oraz poborowych którzy zostali skierowani do służby zastępczej,
- prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku służby wojskowej,
- prowadzenie postępowań zmierzających do ustalenia przyczyn nie zgłoszenia się osób wzywanych do rejestracji lub poboru i w zależności od ustaleń występowanie o zastosowanie środków egzekucji lub kierowanie wniosków o ukaranie do Kolegium ds. Wykroczeń,
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez zakłady pracy i szkoły ewidencji osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony przez sprawowanie kontroli, uzyskiwanie okresowych informacji o tych osobach oraz udzielanie instruktażu,
- planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
- współdziałanie z WKU i innymi organami wojskowymi w zakresie realizacji zadań wymienionych w pkt 1-10,
- opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników Urzędu Gminy oraz pozostałych jednostek organizacyjnych gminy,
- planowanie oraz zabezpieczenie pod względem organizacyjnym wykonanie zadań związanych z uzupełnianiem Sił Zbrojnych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej,
- opracowywanie analiz i sprawozdań z realizacji zadań obronnych.
Krzysztof Iwanow
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony p.poż.
Pok. Nr 3
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony p.poż.
Pok. Nr 3
tel. (89) 755 39 18
krzysztof.iwanow@gminareszel.pl