Wersja nieobowiązująca z dnia
Sekretarz (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
BURMISTRZ RESZLA
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze:
Sekretarz Gminy Reszel
Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel
- Wymagania formalne:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe;
- co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1135), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- brak przynależności do partii politycznych, zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy o pracownikach samorządowych;
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku pracy.
- Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla wykonywania zadań na ww. stanowisku, w szczególności ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- kodeks wyborczy,
- kodeks pracy,
- o finansach publicznych,
- prawo zamówień publicznych,
- o dostępie do informacji publicznej,
- o ochronie danych osobowych,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).
- Umiejętność analizy dokumentów, sporządzania pism urzędowych i opracowywania projektów aktów prawnych.
- Umiejętność obsługi komputera oraz urządzeń i aplikacji biurowych.
- Wysoka kultura osobista, komunikatywność i pozytywne nastawienie do ludzi.
- Doskonała organizacja pracy i samodzielność w podejmowaniu decyzji.
- Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres.
- Kreatywność, zaangażowanie, sumienność, uczciwość, rzetelność, lojalność, dyskrecja, łatwość w budowaniu relacji między przełożonymi i współpracownikami, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań.
- Znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla wykonywania zadań na ww. stanowisku, w szczególności ustaw:
Spełnienie wymagań dodatkowych weryfikowane będzie w dalszym etapie postępowania w toku rozmowy kwalifikacyjnej.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania oraz prawidłowej organizacji pracy Urzędu, realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi, dbałość o wygląd Urzędu i jego otoczenie, kontrola dyscypliny pracy, przestrzeganie wewnętrznego porządku pracy.
- Koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów oraz inicjowanie adekwatnych do potrzeb zmian Regulaminu organizacyjnego oraz innych aktów wewnętrznych (regulaminów, zarządzeń, procedur, instrukcji) oraz przedkładanie propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu.
- Koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i zmianami statutu Gminy oraz statutów sołeckich.
- Koordynowanie i przestrzeganie Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie prawidłowości przygotowywania projektów decyzji administracyjnych przez pracowników.
- Podejmowanie działań organizacyjno – technicznych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania urzędu gminy, w tym: w zakresie prawidłowego wykonywania czynności kancelaryjnych, obiegu informacji i dokumentów oraz terminowego załatwiania spraw, nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych.
- Organizacja i nadzór nad przeprowadzeniem naborów na wolne urzędnicze stanowiska pracy oraz przebiegu służby przygotowawczej.
- Nadzór nad wykonywaniem okresowej oceny pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Organizacja szkoleń i prowadzenie spraw doskonalenia zawodowego pracowników urzędu oraz dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników.
- Dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy dotyczących urlopów wypoczynkowych, podróży służbowych.
- Przygotowywanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla kierowników działów, pracowników na samodzielnych stanowiskach i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Nadzorowanie spraw związanych z prowadzeniem rejestrów gminnych, zarządzeń oraz nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń i decyzji Burmistrza.
- Nadzór nad ewidencjonowaniem udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.
- Zapewnienie obsługi prawnej Urzędu – przy udziale radcy prawnego.
- Nadzór nad organizacją przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków (w tym wniosków o udostępnianie informacji publicznej) i petycji mieszkańców.
- Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy.
- Koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami.
- Współdziałanie z Radą i jej komisjami.
- Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych, wyposażenia.
- Wdrażanie systemów teleinformatycznych w Urzędzie.
- Koordynowanie spraw związanych z cyberbezpieczeństwem i ochroną informacji niejawnych w Urzędzie.
- Organizacja kontroli wewnętrznej i zewnętrznej oraz nadzór na wykonywaniem zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli.
- Nadzorowanie pracy stażystów i praktykantów – sprawowanie nad nimi opieki, przydzielanie im zakresu zadań i obowiązków.
- Koordynacja działania oraz sprawowania bezpośredniego nadzoru nad pracą Referatu Organizacyjno – Administracyjnego oraz nadzór nad pracą samodzielnych stanowisk.
- Wykonywanie innych poleceń Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji oraz udzielonych pełnomocnictw.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Praca w siedzibie Urzędu Gminy Reszel przy ul. Rynek 24, pomieszczenie usytuowane jest na I piętrze budynku Urzędu.
- Praca przy komputerze, kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
- Praca biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Reszlu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w październiku 2024r. wyniósł mniej niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny;
- CV;
- kserokopie świadectw i dyplomów ukończenia szkół potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie złożone w trybie art. 233 Kodeksu Karnego;
- oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym ewentualne zatrudnienie na stanowisku;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności z tyt. naruszenia dyscypliny finansów publicznych;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji wraz z klauzulą informacyjną;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Dokumenty dodatkowe:
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach i in.;
- kserokopie świadectw pracy z miejsc poprzedniego zatrudnienia;
- inne dokumenty, które wg opinii kandydata mogą być pomocne przy ocenie.
- Informacje dodatkowe:
- Wszystkie składane dokumenty (w tym kserokopie dokumentów) winny być podpisane przez kandydata.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w formie papierowej osobiście w kancelarii Urzędu Gminy w Reszlu lub drogą pocztową na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, w zamkniętej kopercie opatrzonej adnotacją: „Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy Reszel” w terminie do dnia 19 listopada 2024 roku do godz.12.00.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy po określonym w/w terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bipreszel.warmia.mazury.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy oraz na tablicy ogłoszeń przy ul. Rynek.
- Informacja o:
- spełnieniu wymagań formalnych i zakwalifikowaniu się do dalszego etapu postępowania konkursowego,
- wynikach naboru zamieszczona zostanie w sposób właściwy jak dla jego ogłoszenia.
O terminach dalszego etapu postępowania rekrutacyjnego kandydaci informowani będą droga elektroniczną na wskazany adres e-mail lub telefonicznie na podany numer kontaktowy.
- Informacje pozostałe
- Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Reszla, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy w Reszlu pod adresem e-mail: iod@gminareszel.pl
- Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych powierzonych w procesie rekrutacji zawiera treść oświadczenia o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Do wiadomości publicznej podano dnia 06 listopada 2024 roku.