Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała Nr LXXXVIII/558/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 27 marca 2024 roku w sprawie: ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr LXXXVIII/558/2024
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 27 marca 2024 roku

w sprawie: ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel

Na podstawie art. 25 ust. 4, ust. 6 i ust.8, art. 37b ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. – o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn.zm),w związku z § 3 pkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2021 r. poz. 1974) -   oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lutego 2003 roku w sprawie zmiany rozporządzenia w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych   gminy. U. z 2003 r.,nr.33 poz. 280z późn.zm) oraz § 44 pkt 3 Uchwały Nr XXXI/189/2001 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 czerwca 2001 roku w sprawie: uchwalenia Statutu Gminy Reszel ( Dz. Urz. Woj. W-M z 2001 r. Nr 72, poz. 1169, z późn.zm)

uchwala się, co następuje:

§ 1. Podstawą naliczania wysokości diet radnym Rady Miejskiej w Reszlu i przewodniczącym organu wykonawczego jednostek pomocniczych – Sołtysów Sołectw Gminy Reszel  jest 50%  2,4-krotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw.

§ 2.

  1. Radnym Rady Miejskiej przysługują  diety miesięczne w następujących wysokościach:
    1. Przewodniczącemu Rady Miejskiej - 100% podstawy
    2. Zastępcy Przewodniczącego Rady Miejskiej - 80% podstawy
    3. Radnemu będącemu Przewodniczącym Komisji Rady - 70% podstawy
    4. Radnemu będącemu członkiem jednej lub dwóch Komisji Rady - 60% podstawy
    5. Radnemu będącemu członkiem komisji doraźnej - 10% podstawy za czas pracy w komisji
  2. W przypadku radnych będących jednocześnie
    1. członkiem więcej niż jednej komisji stałej Rady Miejskiej
      lub
    2. przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego Komisji Stałej Rady Miejskiej
      lub
    3. przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego Rady Miejskiej radnemu przysługuje jedna dieta w wysokości najwyższej z możliwych, wymienionych § 2 ust. 1.
  3. Wysokość diety radnego oblicza się proporcjonalnie do rzeczywistego okresu sprawowania mandatu w danym miesiącu, w przypadkach:
    1. w miesiącu, w którym rozpoczyna się lub upływa kadencja Rady Miejskiej w Reszlu
    2. uzyskania mandatu w trakcie kadencji,
    3. stwierdzenia wygaśnięcia mandatu, 
    4. zmiany funkcji pełnionej przez radnego w trakcie miesiąca. 

§ 3.

  1. Przysługujące Radnym diety będą wypłacane z budżetu gminy każdorazowo do dnia 10 następnego miesiąca, na podstawie listy obecności na Sesjach i posiedzeniach Komisji.
  2. Wysokość diety należnej za cały miesiąc podlega zaokrągleniu do pełnych złotych.

§ 4.

  1. Diety, określone w § 2 ulegają obniżeniu o:
    1. 20% – za nieobecność na posiedzeniu komisji, której jest członkiem
    2. 30%– za nieobecność na sesji.
    3. 10% - za opuszczenie przez radnego Sesji Rady przed jej zakończeniem, stwierdzone zapisem w protokole sesji z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
  2. Wysokość potrąceń, o których mowa w ust. 1 nie może wynieść więcej niż 50% należnej miesięcznej diety.
  3. Nie ulega obniżeniu dieta w przypadku nieobecności spowodowanej: oddelegowaniem radnego w celu reprezentowania przez radnego Rady Miejskiej w Reszlu.
  4. Radni potwierdzają swoją obecność podczas obrad sesji i posiedzeń komisji Rady Miejskiej w Reszlu  podpisem na liście obecności.
  5. Przez obecność radnego, o której mowa w ust.4 rozumie się uczestnictwo w całym przebiegu obrad lub posiedzenia - zgodnie z przyjętym porządkiem.

§ 5.

  1. Należności przysługujące z tytułu podróży służbowych radnych na obszarze kraju oraz poza jego granicami regulowane są odrębnymi przepisami.
  2. Termin i miejsce wykonywania zadania oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej określa Przewodniczący Rady Miejskiej w poleceniu wyjazdu służbowego.
  3. Jako osobę uprawnioną do podpisywania delegacji służbowej Przewodniczącego Rady wyznacza się Wiceprzewodniczącego Rady.

§ 6.

  1. W przypadku podróży służbowej radnego pojazdem samochodowym nie będącym własnością gminy, radnemu przysługuje zwrot kosztów przejazdu wg maksymalnych stawek za 1 kilometr przebiegu, określanych w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. Nr 27, poz. 271 z późn. zm).
  2. Zgodę na przejazd pojazdem samochodowym niebędącym własnością gminy wyraża każdorazowo Przewodniczący Rady Miejskiej .

§ 7.

  1. Sołtysom sołectw gminy Reszel ustala się miesięczną dietę w wysokości 20% podstawy.
  2. W razie sprawowania funkcji  sołtysa przez niepełny miesiąc kalendarzowy, dietę wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do liczby dni pełnienia funkcji sołtysa.
  3. Sołtys zobowiązany jest każdorazowo powiadomić pisemnie w formie oświadczenia Burmistrza Reszla o okresie, w którym  nie wykonywał funkcji. W takim przypadku dieta, o której mowa w ust. 1 ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu, w którym sołtys nie wykonywał swoich obowiązków.
  4. W przypadku, gdy czasowe niewykonywanie czynności związanych z pełnioną funkcją sołtysa trwa pełny miesiąc, dieta za dany miesiąc nie przysługuje. 

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.

§ 9. Traci moc Uchwała Nr III/41/2018 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 18 grudnia 2018 roku w sprawie: ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Załączniki

Treść aktu