Uchwała Nr VIII/40/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 25 września 2024 roku w sprawie: zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel.
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr VIII/40/2024
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 25 września 2024 roku
w sprawie: zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel.
Na podstawie art. 25 ust. 4, ust. 6 i ust. 8, art. 37b ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. – o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r., poz. 609 z późn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2001 r. poz. 1974) oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. z 2000 r., Nr 66, poz. 800 z późn. zm.) oraz § 44 pkt 3 Uchwały Nr XXXI/189/2001 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 czerwca 2001 roku w sprawie: uchwalenia Statutu Gminy Reszel (Dz. Urz. Woj. W-M z 2001 r. Nr 72, poz. 1169, z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. W Uchwale Nr LXXXVIII/558/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 27 marca 2024 roku w sprawie: zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel w § 2 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Jeżeli w danym miesiącu nie została zwołana żadna sesja ani posiedzenie komisji, której radny jest członkiem, radny zachowuje prawo do diety w wysokości 95% diety, o której mowa w § 2 ust. 1.”
§ 2. Pozostałe zapisy uchwały pozostawia się bez zmian.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.