Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała Nr III/41/2018 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 18 grudnia 2018 roku w sprawie: ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw  Gminy Reszel

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr III/41/2018
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 18 grudnia 2018 roku

w sprawie: ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw  Gminy Reszel

Na podstawie art. 25 ust. 4, ust. 6 i ust.8, art. 37b ust. 1  ustawy z dnia 08 marca 1990 r. – o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn.zm), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy( Dz. U. z 2000 r. Nr 61, poz. 710 ) oraz  Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. z 2000 r., poz. 66z późn.zm) oraz § 44 pkt 3 Uchwały Nr  XXXI/189/2001 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 czerwca 2001 roku w sprawie: uchwalenia Statutu Gminy Reszel ( Dz. Urz. Woj. W-M z 2001 r. Nr 72, poz. 1169, z późn.zm  )  

uchwala się , co następuje:

§ 1. Podstawą naliczania wysokości diet dla radnych Rady Miejskiej w Reszlu i dla przewodniczących organu wykonawczego jednostek pomocniczych – Sołtysów Sołectw Gminy Reszel jest  minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalone  przez Radę Ministrów stosownym rozporządzeniem, wydanym na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.)

§ 2.1. Radnym Rady Miejskiej przysługują diety miesięczne  w następujących wysokościach:
1)    Przewodniczącemu Rady Miejskiej                                                   50% podstawy
2)    Zastępcy Przewodniczącego Rady Miejskiej                                    40% podstawy
3)    Radnemu będącemu Przewodniczącym  Komisji Rady                   35% podstawy
4)    Radnemu będącemu członkiem jednej lub dwóch Komisji Rady     30% podstawy

2. W przypadku radnych będących jednocześnie 
1) członkiem więcej niż jednej komisji stałej Rady Miejskiej 
lub
2) przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego Komisji Stałej RM 
lub
3) przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego Rady Miejskiej

radnemu przysługuje jedna  dieta w wysokości najwyższej z możliwych,  wymienionych § 2 ust. 1.

3. W przypadku  rozpoczęcia lub zakończenia kadencji Rady  Miejskiej w trakcie miesiąca dieta dla radnych wypłacana jest proporcjonalnie. 

§  3.  Sołtysom Sołectw Gminy Reszel ustala się dietę  miesięczną w wysokości   10% podstawy.

§ 4.1.Przysługujące Radnym  diety będą wypłacane z budżetu gminy każdorazowo do dnia 10 następnego miesiąca, na podstawie listy  obecności na Sesjach i posiedzeniach Komisji.
2. Wysokość diety należnej za cały miesiąc podlega zaokrągleniu do pełnych złotych.

§ 5. 1.Diety, określone w § 2 ulegają obniżeniu o:

1)    20%  – za nieobecność na posiedzeniu komisji, której jest członkiem
2)    30%– za nieobecność na sesji.
3)    10% - za opuszczenie przez radnego Sesji Rady przed jej zakończeniem, stwierdzone zapisem w protokole sesji
z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Wysokość potrąceń,  o których mowa w ust. 1 nie może wynieść więcej niż 50% należnej miesięcznej diety.
3. Nie ulega obniżeniu dieta w przypadku nieobecności spowodowanej:

1)    wyjazdem służbowym związanym z pełnieniem obowiązków radnego Rady Miejskiej w Reszlu,
2)    chorobą, potwierdzoną zwolnieniem lekarskim lub wypisem ze szpitala, przedstawionym w Biurze Rady,
3)    obowiązkiem stawienia się na wezwanie organu administracji  rządowej  lub samorządu terytorialnego, sądu, prokuratury, policji potwierdzone przedstawionym w biurze Rady  dokumentem ( wezwanie, zaświadczenie) 

§ 6. 1. Należności przysługujące z tytułu podróży służbowych radnych na obszarze kraju oraz poza jego granicami regulowane są odrębnymi przepisami.
2. Termin i miejsce wykonywania zadania oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej określa Przewodniczący Rady Miejskiej w poleceniu wyjazdu służbowego.
3. Jako osobę uprawnioną do podpisywania delegacji służbowej dla Przewodniczącego Rady wskazuje się Zastępcę Przewodniczącego.

§ 7.1. W przypadku podróży służbowej radnego pojazdem samochodowym nie będącym własnością gminy, radnemu przysługuje zwrot kosztów przejazdu za 1 km przebiegu wg stawek Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy ( Dz. U. z 2002 r. Nr 27, poz. 271 z późn. zm).
2. Zgodę na przejazd pojazdem samochodowym niebędącym własnością gminy wyraża każdorazowo Przewodniczący Rady Miejskiej . 

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.

§ 9. Traci moc:

1)     Uchwała Nr XIX/120/2012 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 23 lutego 2012 roku w sprawie ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel,
2)    Uchwała Nr  XXVI/181/2016 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 08 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości oraz zasad wypłacania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej w Reszlu oraz przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych – Sołtysom Sołectw Gminy Reszel.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2019 roku  i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Reszel.
 

Załączniki

Treść aktu