Wykonanie: „audytu cyberbezpieczeństwa w projekcie „Cyfrowa Gmina”
Przedmiotem zamówienia jest:
Zaproszenie do złożenia oferty
Zamawiający
zaprasza do składania ofert cenowych na wykonanie:
„audytu cyberbezpieczeństwa w projekcie „Cyfrowa Gmina”
w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00.
- Zamawiający:
Zamawiający: |
Gmina Reszel |
Adres: |
ul. Rynek 24 11-440 Reszel |
NIP: |
7422243326 |
|
|
e-mail: |
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu cyberbezpieczeństwa
w ramach projektu „Cyfrowa Gmina” w Urzędzie Gminy w Reszlu oraz
w jednostkach organizacyjnych: MOPS, ŚDS, Zespół Szkolno-Przedszkolny
(w dokumentacji projektu określana jako „diagnoza cyberbezpieczeństwa”) zgodnie z zakresem oraz formularzem stanowiącym załącznik nr 4 do zaproszenia złożenia oferty (załącznik nr 8 do Regulaminu Konkursu Grantowego „Cyfrowa Gmina”) zakończonego raportem. - W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania oceny zgodności funkcjonujących zasad i procedur dotyczących zarządzania bezpieczeństwem informacji, w tym przetwarzania danych osobowych, z obowiązującymi aktami prawnymi do przeprowadzenia kompleksowej diagnozy/ audytu bezpieczeństwa informacji w zakresie ustawowych obszarów działalności podmiotu (w tym w szczególności weryfikacji struktury organizacji oraz przepływu dokumentów elektronicznych, analizy zewnętrznej i wewnętrznej sieci komputerowej, analizy serwerów, testów dostępu do sieci wewnętrznej
i zewnętrznej, analizy stacji roboczych, analizy kopii zapasowych, analizy poczty email, analizy ogólnego bezpieczeństwa danych i mechanizmów kontroli
w podmiocie) oraz opracowania dokumentacji poaudytowej – raportu z wytycznymi do doskonalenia i rekomendacjami. - Warunki zapłaty za wykonanie umowy:
- Zapłatę dla Wykonawcy określa się w formie kwoty ryczałtowej;
- Zapłata nastąpi po jego wykonaniu i odbiorze przez Zamawiającego według zasad określonych w projekcie umowy.
- Oferta powinna obejmować całość zamówienia,
- Podział zamówienia na części
Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części.
- Zapytanie ofertowe jest dostępne na stronie internetowej:
https://bipreszel.warmia.mazury.pl/zamowienie.html
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79212000-3 Usługi audytu
72810000-1 Usługi audytu komputerowego
72800000-8 Usługi audytu komputerowego i testowania komputerów
72150000-1 Usługi doradztwa w zakresie audytu komputerowego oraz sprzętu komputerowego
73431000-2 Testy i ocena sprzętu bezpieczeństwa
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie: do 4 tygodni od daty podpisania umowy. Za termin wykonania przedmiotu zamówienia uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: 100% cena.
- Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że 2 lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli nie będzie to możliwe, ponieważ oferty przedstawiają taką samą cenę, zamawiający wezwie tych Wykonawców do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- Oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert zostanie uznana za najkorzystniejszą ofertę złożoną w postępowaniu.
- Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą złożyć oferty z wyższą ceną niż w pierwotnie złożonej ofercie.
- Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu i spełniający warunki udziału w postępowaniu, tj.:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności:
Wykaz certyfikatów wskazanych w w/w rozporządzeniu:
- Certified Internal Auditor (CIA)
- Certified Information System Auditor (CISA)
- Certyfikat audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji według normy PN-EN ISO/IEC 27001 wydany przez jednostkę oceniającą zgodność, akredytowaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz. U.
z 2017 r. poz. 1398 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1338), w zakresie certyfikacji osób - Certyfikat audytora wiodącego systemu zarządzania ciągłością działania PN-EN ISO 22301 wydany przez jednostkę oceniającą zgodność, akredytowaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, w zakresie certyfikacji osób:
- Certified Information Security Manager (CISM)
- Certified in Risk and Information Systems Control (CRISC)
- Certified in the Governance of Enterprise IT (CGEIT)
- Certified Information Systems Security Professional (CISSP)
- Systems Security Certified Practitioner (SSCP)
- Certified Reliability Professional
- Certyfikaty uprawniające do posiadania tytułu ISA/IEC 62443 Cybersecurity Expert
Dowód: przedstawienie imiennego certyfikatu wymienionego w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu w rozumieniu art. 15 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
- posiadają wiedzę i doświadczenie
Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeśli:
-
- w ciągu ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to
w okresie prowadzenia działalności, rzetelnie wykonał co najmniej 2 audyty cyberbezpieczeństwa realizowane na rzecz sektora administracji publicznej.
- w ciągu ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to
Dowód: Wykonawca przedstawi pisemne referencje wykazujące jego doświadczenie w przeprowadzaniu audytów bezpieczeństwa.
- Podstawy wykluczenia z postępowania:
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (Dz. U. 2022 poz. 835)
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U.
z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
- Sposób przygotowania oferty cenowej:
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim na załączonym druku „OFERTA”
- Oferta winna być podpisana przez osobę/y upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
- Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; dokumenty dot. spełniania warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie.
- Ofertę należy wyliczyć wg kalkulacji własnej, a ceny oferty powinny obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określone w niniejszym zapytaniu ofertowym,
- Oferta musi obejmować całość zamówienia.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko 1 ofertę. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż 1 oferty, skutkuje odrzuceniem wszystkich ofert złożonych przez tego Wykonawcę.
- Wszelkie koszy przygotowania oferty ponosi Wykonawca- rozliczenie ryczałtowe.
- Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
- Certyfikat potwierdzający posiadanie uprawnień wykazane w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu w rozumieniu art. 15 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
- Wykaz usług wraz z referencjami wykazującymi doświadczenie w wykonaniu zamówienia;
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzającego brak podstaw wykluczenia lub spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub innych dokumentów lub oświadczeń;
- Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 01.06.2022 r. (liczy się data dostarczenia oferty do siedziby Zamawiającego) do godziny 12:00 w formie:
- Pisemnej (osobiście, listownie za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera) na adres:
Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel (liczy się data wpływu oferty do Zamawiającego) – w zamkniętej kopercie z oznaczeniem - audyt cyberbezpieczeństwa /Cyfrowa gmina”
-
- w formie dokumentu elektronicznego: opatrzonego podpisem elektronicznym/podpisem zaufanym przez osobę(y) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy przesłanej na adres: przetargi@gminareszel.pl
- Wyjaśnienia oraz uzupełnienie oferty.
- W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw i ich uzupełnienia
- Zapytanie może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert przewidzianym w zapytaniu ofertowym. Zmiana oraz treść pytań wraz
z wyjaśnieniami zostanie opublikowana na stronie:
https://bipreszel.warmia.mazury.pl/zamowienie.html
- Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli:
- Została złożona przez wykonawcę:
- Podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
- Niespełniającego warunków udziału w postępowaniu lub
- Który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
z postępowania, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzającego brak podstaw wykluczenia lub spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub innych dokumentów lub oświadczeń; - Wykonawca w terminie wskazanym w wezwaniu nie złożył stosownych wyjaśnień;
- Wpłynęła po terminie składania ofert.
- Podstawy unieważnienia postępowania
- Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty,
- wszystkie oferty podlegały odrzuceniu,
- cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć kwotę do wysokości ceny najkorzystniejszej lub kosztu najkorzystniejszej oferty,
- na podstawie innych przyczyn, istotnych dla zamawiającego,
- w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu publikacji niniejszego zapytania ofertowego.
Załączniki:
- Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy
- Załącznik Nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
- Załącznik Nr 3 – Wykaz osób
- Załącznik Nr 4 – Formularz informacji związanych z przeprowadzeniem diagnozy cyberbezpieczeństwa
- Załącznik nr 5 – wzór umowy
XI. Przetwarzanie danych osobowych
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. U EL 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Reszla, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel.
• Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Reszlu jest Dorota Brandeburg, tel. 782348222, email: iod@gminareszel.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji i trwałości Projektu, jednak nie krócej niż przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Posiada Pan/Pani:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie
z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania
o dzielenie zamówienia;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
• Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem
i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział
w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
BURMISTRZ RESZLA
Marek Janiszewski
Załączniki
Treść ogłoszenia
- Zaproszenie do złożenia oferty
- 2. Załącznik nr 1- Formularz ofertowy
- 3. Załącznik nr 2- oświadczenie Wykonawcy(3)
- 4. Załącznik nr 3- Wykaz osób
- 5. Załącznik nr 4- Formularz_informacji_związanych_z_przeprowadzeniem_diagnozy_cyberbezpieczeństwa-1(1)
- 6. Załącznik nr 5- wzór umowy(1)
- 7. Załącznik nr 6- wzór umowy podpowierzenia danych osobowych(1)
- 8. Załącznik nr 7- upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
- 9. Załącznik nr 8- odwołanie upoważnienia do przetwarzania danych(1)
- Zawiadomienie
- Pytania_odpowiedzi_1
- Informacja z sesji otwarcia ofert