Zarządzenie Nr 11/2025 Burmistrza Reszla z dnia 17 stycznia 2025 roku w sprawie: powołania komisji do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 11/2025
Burmistrza Reszla
z dnia 17 stycznia 2025 roku
w sprawie: powołania komisji do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn.zm),w związku z art. 17 i 18 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn.zm)
zarządza się, co następuje:
§ 1.
- Do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych powołuje się stałą komisję w składzie:
- Ewa Tabaka
- Marta Wielgat
- Magdalena Lewińska
- Karolina Breziuk-Danilewicz
oraz w sprawach wymagających znajomości przepisów techniczno-budowlanych - Piotr Chamik
- Kontroli o której mowa w § 1 ust. 1 dokonuje się na bieżąco w ciągu roku po przedłożeniu prawidłowego sprawozdania końcowego rzeczowo-finansowego zrealizowanego zadania, a w przypadku zadań, których zakończenie realizacji przewidziane jest w miesiącu grudniu – nie później niż do dnia 30 czerwca roku następnego.
- Komisja dokonuje kontroli w składzie co najmniej trzyosobowym.”
§ 2. Zadaniem Komisji jest:
- weryfikacja złożonych sprawozdań z dokumentacją źródłową poszczególnych wydatków oraz zgodności zrealizowanego zadania z umową
- dokonanie kontroli i oceny realizacji zadania pod kątem
- efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;
- prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
- prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy,
- rekomendacja zatwierdzenia sprawozdania końcowego lub sprawozdań cząstkowych z realizacji zadania publicznego wraz z rozliczeniem dotacji.
§ 3. Ze swojej pracy Komisja sporządza protokół, który zatwierdza Burmistrz Reszla przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy.
§ 4. Zatwierdzony protokół stanowi podstawę do :
- poinformowania organizacji pozarządowej, iż zadanie zrealizowane zostało w sposób zgodny z przepisami prawa i złożoną ofertą a dotacja przyznana na jego realizację wykorzystana i rozliczona prawidłowo
- rozliczenia dotacji w księgach rachunkowych.
§ 5. Tracą moc:
- Zarządzenie Nr 17/2016 Burmistrza Reszla z dnia 01 marca 2016 roku w sprawie do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych,
- Zarządzenie Nr 39/2019 Burmistrza Reszla z dnia 25 marca 2019 roku w sprawie: zmiany zarządzenia w sprawie powołania Komisji do weryfikacji i kontroli sprawozdań przedkładanych przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji na realizację zadań publicznych z budżetu Gminy Reszel.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.