Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie Nr 11/2025 Burmistrza Reszla z dnia 17 stycznia 2025 roku w sprawie: powołania komisji do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE Nr 11/2025 
Burmistrza Reszla
z dnia 17 stycznia 2025 roku

w sprawie: powołania komisji do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj Dz. U. z 2024 r. poz. 1465  z późn.zm),w związku z art. 17 i 18 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn.zm) 

zarządza się, co następuje:

§ 1.

  1. Do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych powołuje się stałą komisję w składzie:
    1. Ewa Tabaka
    2. Marta Wielgat
    3. Magdalena Lewińska
    4. Karolina Breziuk-Danilewicz
      oraz w sprawach wymagających znajomości przepisów techniczno-budowlanych
    5. Piotr Chamik
  2. Kontroli o której mowa w § 1 ust. 1 dokonuje się  na bieżąco w ciągu roku po przedłożeniu prawidłowego sprawozdania końcowego rzeczowo-finansowego zrealizowanego zadania, a w przypadku zadań, których zakończenie realizacji przewidziane jest w miesiącu grudniu – nie później niż do dnia 30 czerwca roku następnego.
  3. Komisja dokonuje kontroli w składzie co najmniej trzyosobowym.”

§ 2. Zadaniem Komisji jest:

  1. weryfikacja złożonych sprawozdań z dokumentacją źródłową poszczególnych wydatków oraz zgodności zrealizowanego zadania z umową
  2. dokonanie kontroli i oceny realizacji zadania pod kątem
    1. efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;
    2. prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
    3. prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy,
  3. rekomendacja zatwierdzenia sprawozdania końcowego lub sprawozdań cząstkowych z realizacji zadania publicznego wraz z rozliczeniem dotacji.

§ 3. Ze swojej pracy Komisja sporządza protokół, który zatwierdza Burmistrz Reszla przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy.

§ 4. Zatwierdzony protokół stanowi podstawę do :

  1. poinformowania organizacji pozarządowej, iż zadanie zrealizowane zostało w sposób zgodny z przepisami prawa i złożoną ofertą a dotacja przyznana na jego realizację wykorzystana i rozliczona prawidłowo 
  2. rozliczenia dotacji w księgach rachunkowych.

§ 5. Tracą moc:

  1. Zarządzenie Nr 17/2016 Burmistrza Reszla z dnia 01 marca 2016 roku w sprawie do przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji oraz realizacji warunków umowy przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych,
  2. Zarządzenie Nr 39/2019 Burmistrza Reszla z dnia 25 marca 2019 roku  w sprawie: zmiany zarządzenia w sprawie powołania Komisji do weryfikacji i kontroli sprawozdań przedkładanych przez organizacje pozarządowe, którym udzielono dotacji na realizację zadań publicznych z budżetu Gminy Reszel.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Treść aktu