Wersja obowiązująca z dnia

ZARZĄDZENIE Nr 148/2024 BURMISTRZA RESZLA z dnia 12 listopada 2024 roku w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej składników majątkowych będących na stanie Urzędu Gminy w Reszlu na dzień 31 grudnia 2024 r. 

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE Nr 148/2024
BURMISTRZA RESZLA
z dnia 12 listopada 2024 roku

w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej składników majątkowych będących na stanie Urzędu Gminy w Reszlu na dzień 31 grudnia 2024 r. 

Na podstawie art.26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. – o rachunkowości (tj. Dz. U z 2024 r., poz.619)

zarządzam

przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych, w tym: środków trwałych, wyposażenia, środków pieniężnych, materiałów, narzędzi, stanów magazynowych i paliw, wg stanu na dzień 31 grudnia 2024 roku, będących na stanie Urzędu Gminy w Reszlu:

  1. spisem z natury: 
    • obcych środków trwałych w użytkowaniu, 
    • wyposażenia sołectw i przeznaczonego do użytku przy robotach publicznych, 
    • środków pieniężnych w kasie oraz druków ścisłego zarachowania, 
    • materiałów i wyposażenia
    • narzędzi,
    • stanów magazynowych,
    • paliw 
  2. poprzez porównanie i weryfikację:
    • sald kont,
    • gruntów.

w terminie od dnia 16 grudnia 2024 r. do dnia 14 stycznia 2025 r.

§ 1. Ustalam następujący skład Komisji Inwentaryzacyjnej:

  1. Roland Ballo - Przewodniczący
  2. Rafał Żukowski - członek
  3. Andrzej Jabłonka - Członek

§ 2.

  1. Do przeprowadzenia spisów z natury w poszczególnych działach i obiektach, wyznaczam następujące zespoły spisowe:
    1. środki trwałe własne i obce (budynki, budowle itp.,), będące własnością Gminy, będące w użytkowaniu Gminy i będące w użytkowaniu innych jednostek
      1. Karol Światłowski - Przewodniczący
      2. Małgorzata Stadnik – członek
      3. Izabela Chodkowska – członek
    2. obce środki trwałe w użytkowaniu (UG i innych jednostek)
      1. Małgorzata Żoch- Przewodnicząca
      2. Paulina Sędecka - Członek
      3. Aneta Zakrzewska- Członek
    3. materiały na stanie magazynowym
      1. Danuta Prusinowska - Przewodnicząca
      2. Klaudia Zubrycka - Członek
      3. Paulina Boroszko - Członek
    4. środki trwałe i wyposażenie w sołectwach
      1. Grażyna Gałka – Przewodnicząca
      2. Ewa Tabaka - członek
      3. Andrzej Jankowiak - członek
    5. roboty publiczne – narzędzia, materiały i wyposażenie
      1. Magdalena Lewińska - Przewodnicząca
      2. Emilia Pieniak - Członek
      3. Dariusz Alberski - Członek
    6. paliwa, materiały eksploatacyjne do pojazdów i kosiarek
      1. Piotr Chamik - Przewodniczący
      2. Gabriela Tylus - Członek
      3. Grażyna Gałka - Członek
    7. wyposażenie w pomieszczeniach Urzędu Gminy (ul. Rynek, ul. Reymonta, archiwum zakładowe)
      1. Marek Płócienniczak – Przewodniczący
      2. Krystyna Machniewicz – członek
      3. Daniel Lewiński – członek
    8. wyposażenie Straży Miejskiej i jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych,
      1. Grażyna Gałka – Przewodnicząca
      2. Marta Wielgat – członek 
      3. Rafał Jakubczak - członek
    9. środki trwałe, materiały i wyposażenie – Stadion Miejski i place zabaw
      1. Sylwia Jaruga – Przewodnicząca
      2. Ewa Tabaka – członek
      3. Dariusz Alberski - członek
    10. środki trwałe, materiały i wyposażenie – Park Miejskie
      1. Klaudia Zubrycka - Przewodnicząca
      2. Paulina Boroszko – członek
      3. Andrzej Jankowiak – członek
    11.  wartości niematerialne i prawne
      1. Krzysztof Iwanow – Przewodniczący
      2. Małgorzata Żoch – członek
      3. Izabela Chodkowska - członek
    12. artykuły biurowe, środki czystości
      1. Magdalena Drapała – Przewodnicząca
      2. Aneta Zakrzewska – członek
      3. Izabela Chodkowska - członek
    13. środki pieniężne – kasa, druki ścisłego zarachowania;
      1. Bożena Ślążak - Przewodnicząca
      2. Lucyna Macełko - Członek
      3. Piotr Chamik - Członek
  2. Składniki majątku wymienione w § 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury, które pobiera Przewodniczący Zespołu spisowego w Dziale Budżetowo-Finansowym od dnia 16 grudnia 2024 r. 

§ 3.

  1. Do przeprowadzenia porównania i weryfikacji sald kont oraz gruntów wyznaczam zespół spisowy w składzie: 
    1. Gabriela Tylus - Przewodniczący
    2. Elżbieta Pyrzak-Lewińska - Członek
    3. Krystyna Machniewicz - Członek
  2. Porównanie i weryfikacje , o której mowa w § 3 należy udokumentować zgodnie z pkt 13 załącznika Nr 7 do Zarządzenia Nr 133/2017 Burmistrza Reszla z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie dokumentacji opisującej zasady(politykę) rachunkowości Urzędu Gminy w Reszlu oraz jednostek organizacyjnych Gminy Reszel (z późn.zm.).

§ 4.

  1. Komisję Inwentaryzacyjną i zespoły spisowe zobowiązuje się do:
    1. przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
    2. przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji 
    3. dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych
    4. sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
    5. przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do działu Budżetowo-Finansowego w terminie pięciu dni po zakończenia spisu.

§ 5. Osoby powołane do składu Komisji Inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe, rzetelne i dokładne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym i obowiązującymi przepisami.

§ 6. Protokół rozliczeń inwentaryzacji i dochodzenia różnic inwentaryzacyjnych, Komisja Inwentaryzacyjna przedłoży po zakończeniu pracy przez zespoły spisowe.

§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do zakończenia prac Komisji Inwentaryzacyjnej.

Załączniki

Treść aktu