Wersja nieobowiązująca z dnia

Dział Strategii, rozwoju, promocji, oświaty i sportu

  1. Realizacja zadań z zakresu strategii i rozwoju gminy
    1. analiza potrzeb społecznych i rozwojowych gminy,
    2. współudział w projektowaniu założeń kierunków rozwoju Gminy realizowany we współdziałaniu z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy,
    3. współdziałanie w opracowywaniu planów, programów i strategii rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,
    4. opracowywanie polityki promocyjnej gminy i analiza efektywności prowadzonych działań,
    5. opracowywanie programów działań promocyjnych Gminy (programów rozwoju gospodarczego) i planowanie nakładów finansowych z tym związanych,
    6. koordynacja opracowania materiałów informacyjnych przedstawiających działalność Gminy,
    7. koordynowanie działalności w zakresie wydawnictw,
    8. koordynacja i współdziałanie przy organizacji gminnych wydarzeń, imprez plenerowych, spotkań, narad, konferencji
    9. współdziałanie z dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w zakresie spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
    10. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi niepubliczne szkoły i placówki oświatowe.
    11. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury sportowej i rekreacyjnej,
    12. koordynowanie załatwiania spraw z zakresu remontów bieżących obiektów infrastruktury sportowej,
    13. przygotowywanie projektów aktów prawnych – uchwał i zarządzeń w zakresie funkcjonowania działu,
  2. Realizacja zadań z zakresu promocji Gminy w tym:
    1. organizowanie i koordynowanie działalności promocyjnej i informacyjnej Gminy, przy użyciu dostępnych technik i form, zmierzającej do ukształtowania pozytywnego wizerunku Gminy i jej osiągnięć w zakresie działalności gospodarczej, zaplecza infrastrukturalnego Gminy, jej walorów turystycznych oraz działań na rzecz integracji społeczności lokalnej,
    2. opracowywanie programów działań promocyjnych Gminy (programów rozwoju gospodarczego) i planowanie nakładów finansowych z tym związanych,
    3. zapewnienie opracowania materiałów reklamowych i informacyjnych przedstawiających działalność Gminy,
    4. organizowanie i koordynowanie działalności w zakresie wydawnictw,
    5. współpraca z mediami w zakresie promocji Gminy,
    6. śledzenie informacji prasowych dotyczących gminy, w tym krytyki prasowej, przygotowywanie odpowiedzi, stanowisk i ewentualnych sprostowań w powyższym zakresie,
    7. zapewnienie realizacji przepisów prawa prasowego,
    8. współpraca ze środowiskami i stowarzyszeniami twórczymi,
    9. współudział w organizowaniu świąt ogólnonarodowych oraz świąt Gminy, współpraca z organizacjami pozarządowymi w powyższym zakresie,
    10. inicjowanie działań służących rozwojowi gminy poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą 
    11. działania na rzecz rozwoju współpracy gminy z zagranicą
    12. organizacja i merytoryczna obsługa spotkań organów Gminy z podmiotami zagranicznymi.
  3. W zakresie promowania turystyki:
    1. organizacja Biura Informacji Turystycznej i nadzór nad jego działaniem,
    2. promowanie walorów turystycznych Gminy,
    3. prowadzenie aktualnej ewidencji bazy turystycznej Gminy oraz zapewnienie jej powszechnego udostępniania,
    4. przekazywanie zainteresowanym biurom turystycznym informacji na temat istniejącej bazy, w tym gospodarstw agroturystycznych,
    5. poszukiwanie możliwości prezentacji działań w zakresie turystyki - informatory, komputerowe bazy danych, internet i inne dostępne czasopisma,
    6. współpraca z instytucjami i stowarzyszeniami turystyki działającymi na terenie powiatu w zakresie rozwoju turystyki pobytowej i aktywnego wypoczynku na obszarze Gminy
  4. W zakresie funduszy strukturalnych i programów i in. ze środków pozabudżetowych, w tym Unii Europejskiej
    1. gromadzenie, aktualizacja informacji o możliwościach pozyskania środków pozabudżetowych na realizacje zadań gminy,
    2. przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o wdrażanych, uruchamianych programach pomocowych, konkursach, dotacjach, możliwościach, źródłach pozyskania współfinansowania realizacji zadań gminy ze środków pozabudżetowych,
    3. sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków Unii Europejskiej i innych,
    4. współdziałanie z instytucjami wdrażającymi programy , w ramach których istnieje możliwość pozyskania środków pozabudżetowych,
    5. współdziałanie z instytucjami szkoleniowymi i firmami doradczymi prowadzącymi szkolenia w w/w zakresie,
    6. inspirowanie i udział w realizacji programów,
    7. wdrażanie projektów i ich realizacja w przypadku otrzymania dofinansowania,
    8. rozliczanie pod względem merytorycznym środków otrzymanych dotacji na zadania i programy realizowane ze środków UE w ramach rozdziału.
  5. Zadania realizowane w zakresie Międzynarodowej Sieci Miast CITTASLOW, w szczególności:
    1. koordynowanie zadań sieci,
    2. prowadzenie sekretariatu krajowej Sieci Miast Cittaslow, współdziałanie z sekretariatem międzynarodowej Sieci Miast Cittaslow oraz innymi miastami – członkami sieci,
    3. monitorowanie realizacji założeń miasta Cittaslow, wynikających z regulaminu oraz wdrażanie wymagań regulaminu,
    4. koordynacja prac związanych z przystąpieniem miast – kandydatów na członków krajowej Sieci Miast Cittaslow”.
  6. W zakresie organizacji funkcjonowania oświaty w Gminie:
    1. naliczanie, rozliczanie dotacji i subwencji dla jednostek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
    2. naliczanie, rozliczanie dotacji i subwencji dla niepublicznych szkól i przedszkoli działających na terenie Gminy Reszel,
    3. naliczanie kwot zwrotu kosztów za pobyt w przedszkolach w innych gminach dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Reszel,
    4. obsługa funduszu zdrowotnego dla nauczycieli i byłych nauczycieli szkół i placówek oświatowych z terenu gminy,
    5. organizacja postpowań o awans zawodowy nauczycieli,
    6. obsługa Systemu Informacji Oświatowej,
    7. współdziałanie z dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w zakresie spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
    8. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi niepubliczne szkoły i placówki oświatowe.
  7. Zadania z zakresu sportu:
    1. nadzór i zarządzanie obiektami sportowymi,
    2. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, w tym realizacja obowiązków wynikających z ustawy prawo budowlane,
    3. koordynowanie załatwiania spraw z zakresu remontów bieżących obiektów infrastruktury sportowej,
  8. Pozostałe zadania:
    1. organizacja dowożenia uczniów do szkół,
    2. prowadzenie spraw z zakresu dofinansowania kształcenia młodocianych, obsługa systemu CAS
    3. nadzór nad przestrzeganiem obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży,
    4. sprawozdawczość w zakresie oświaty i sportu.

 

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.