Wersja nieobowiązująca z dnia
Dział Strategii, rozwoju, promocji, oświaty i sportu
- Realizacja zadań z zakresu strategii i rozwoju gminy
- analiza potrzeb społecznych i rozwojowych gminy,
- współudział w projektowaniu założeń kierunków rozwoju Gminy realizowany we współdziałaniu z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy,
- współdziałanie w opracowywaniu planów, programów i strategii rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,
- opracowywanie polityki promocyjnej gminy i analiza efektywności prowadzonych działań,
- opracowywanie programów działań promocyjnych Gminy (programów rozwoju gospodarczego) i planowanie nakładów finansowych z tym związanych,
- koordynacja opracowania materiałów informacyjnych przedstawiających działalność Gminy,
- koordynowanie działalności w zakresie wydawnictw,
- koordynacja i współdziałanie przy organizacji gminnych wydarzeń, imprez plenerowych, spotkań, narad, konferencji
- współdziałanie z dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w zakresie spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi niepubliczne szkoły i placówki oświatowe.
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury sportowej i rekreacyjnej,
- koordynowanie załatwiania spraw z zakresu remontów bieżących obiektów infrastruktury sportowej,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych – uchwał i zarządzeń w zakresie funkcjonowania działu,
- Realizacja zadań z zakresu promocji Gminy w tym:
- organizowanie i koordynowanie działalności promocyjnej i informacyjnej Gminy, przy użyciu dostępnych technik i form, zmierzającej do ukształtowania pozytywnego wizerunku Gminy i jej osiągnięć w zakresie działalności gospodarczej, zaplecza infrastrukturalnego Gminy, jej walorów turystycznych oraz działań na rzecz integracji społeczności lokalnej,
- opracowywanie programów działań promocyjnych Gminy (programów rozwoju gospodarczego) i planowanie nakładów finansowych z tym związanych,
- zapewnienie opracowania materiałów reklamowych i informacyjnych przedstawiających działalność Gminy,
- organizowanie i koordynowanie działalności w zakresie wydawnictw,
- współpraca z mediami w zakresie promocji Gminy,
- śledzenie informacji prasowych dotyczących gminy, w tym krytyki prasowej, przygotowywanie odpowiedzi, stanowisk i ewentualnych sprostowań w powyższym zakresie,
- zapewnienie realizacji przepisów prawa prasowego,
- współpraca ze środowiskami i stowarzyszeniami twórczymi,
- współudział w organizowaniu świąt ogólnonarodowych oraz świąt Gminy, współpraca z organizacjami pozarządowymi w powyższym zakresie,
- inicjowanie działań służących rozwojowi gminy poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą
- działania na rzecz rozwoju współpracy gminy z zagranicą
- organizacja i merytoryczna obsługa spotkań organów Gminy z podmiotami zagranicznymi.
- W zakresie promowania turystyki:
- organizacja Biura Informacji Turystycznej i nadzór nad jego działaniem,
- promowanie walorów turystycznych Gminy,
- prowadzenie aktualnej ewidencji bazy turystycznej Gminy oraz zapewnienie jej powszechnego udostępniania,
- przekazywanie zainteresowanym biurom turystycznym informacji na temat istniejącej bazy, w tym gospodarstw agroturystycznych,
- poszukiwanie możliwości prezentacji działań w zakresie turystyki - informatory, komputerowe bazy danych, internet i inne dostępne czasopisma,
- współpraca z instytucjami i stowarzyszeniami turystyki działającymi na terenie powiatu w zakresie rozwoju turystyki pobytowej i aktywnego wypoczynku na obszarze Gminy
- W zakresie funduszy strukturalnych i programów i in. ze środków pozabudżetowych, w tym Unii Europejskiej
- gromadzenie, aktualizacja informacji o możliwościach pozyskania środków pozabudżetowych na realizacje zadań gminy,
- przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o wdrażanych, uruchamianych programach pomocowych, konkursach, dotacjach, możliwościach, źródłach pozyskania współfinansowania realizacji zadań gminy ze środków pozabudżetowych,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków Unii Europejskiej i innych,
- współdziałanie z instytucjami wdrażającymi programy , w ramach których istnieje możliwość pozyskania środków pozabudżetowych,
- współdziałanie z instytucjami szkoleniowymi i firmami doradczymi prowadzącymi szkolenia w w/w zakresie,
- inspirowanie i udział w realizacji programów,
- wdrażanie projektów i ich realizacja w przypadku otrzymania dofinansowania,
- rozliczanie pod względem merytorycznym środków otrzymanych dotacji na zadania i programy realizowane ze środków UE w ramach rozdziału.
- Zadania realizowane w zakresie Międzynarodowej Sieci Miast CITTASLOW, w szczególności:
- koordynowanie zadań sieci,
- prowadzenie sekretariatu krajowej Sieci Miast Cittaslow, współdziałanie z sekretariatem międzynarodowej Sieci Miast Cittaslow oraz innymi miastami – członkami sieci,
- monitorowanie realizacji założeń miasta Cittaslow, wynikających z regulaminu oraz wdrażanie wymagań regulaminu,
- koordynacja prac związanych z przystąpieniem miast – kandydatów na członków krajowej Sieci Miast Cittaslow”.
- W zakresie organizacji funkcjonowania oświaty w Gminie:
- naliczanie, rozliczanie dotacji i subwencji dla jednostek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
- naliczanie, rozliczanie dotacji i subwencji dla niepublicznych szkól i przedszkoli działających na terenie Gminy Reszel,
- naliczanie kwot zwrotu kosztów za pobyt w przedszkolach w innych gminach dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Reszel,
- obsługa funduszu zdrowotnego dla nauczycieli i byłych nauczycieli szkół i placówek oświatowych z terenu gminy,
- organizacja postpowań o awans zawodowy nauczycieli,
- obsługa Systemu Informacji Oświatowej,
- współdziałanie z dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w zakresie spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Reszel,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi niepubliczne szkoły i placówki oświatowe.
- Zadania z zakresu sportu:
- nadzór i zarządzanie obiektami sportowymi,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, w tym realizacja obowiązków wynikających z ustawy prawo budowlane,
- koordynowanie załatwiania spraw z zakresu remontów bieżących obiektów infrastruktury sportowej,
- Pozostałe zadania:
- organizacja dowożenia uczniów do szkół,
- prowadzenie spraw z zakresu dofinansowania kształcenia młodocianych, obsługa systemu CAS
- nadzór nad przestrzeganiem obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży,
- sprawozdawczość w zakresie oświaty i sportu,