Wersja obowiązująca z dnia

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

 Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

 Kogo dotyczy

  Osób fizycznych lub ich pełnomocników zgłaszających rozpoczęcie eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości nie przekraczającej 5 m3/d  w ramach zwykłego korzystania z wód.

 Wymagane dokumenty

1. Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków -wniosek

2. Kopia zgłoszenia robót budowlanych bądź pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Kętrzyńskiego na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków.

4. Dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania przydomowej oczyszczalni ścieków

5. Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji  geodezyjnej

6. Oświadczenie zgłaszającego instalację o przeznaczeniu przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie na cele mieszkaniowe.

7. Pełnomocnictwo, w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika

8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, w przypadku, kiedy przydomowa oczyszczalnia ścieków niezwiązana jest z  funkcjonowaniem budynku mieszkalnego  lub w przypadku, kiedy zgłoszenia dokonuje pełnomocnik 

 Formularze/ Wnioski do pobrania

 Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni

Oświadczenie o przeznaczeniu przydomowej oczyszczalni

 

 Opłaty

  Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. opłata wynosi: za przyjęcie zgłoszenia: 120,00 zł, za pełnomocnictwo: 17,00 zł

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. zwalnia się z opłaty skarbowej dokonanie zgłoszenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego. W przypadku podlegania zwolnieniu z opłat, należy dołączyć oświadczenie o wykonaniu instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie
do celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego.

 

 Jendostka/ osoba odpowiedzialna

  Dział Techniczno – Budowlany ul. Reymonta 1-4, 11-440 Reszel

Małgorzata Stadnik, pok. nr 1

tel. 89-755-39-11                                         

 Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy w Reszlu

Ul. Rynek 24

11-440 Reszel

 Podstawa prawna

  1. Ustawa Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. 
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia
  3. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

 Uwagi i dodatkowe informacje

  1. Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód;
  2. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie gdy jest już ona eksploatowana prowadzący ją obowiązany jest zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
  3. Eksploatujący oczyszczalnie zobowiązany jest przedłożyć właściwemu do przyjęcia zgłoszenia organowi informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończeniu eksploatacji lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia eksploatacji, zaprzestania eksploatacji lub zmianie danych.

Załączniki