Sporządzenie aktu zgonu
Wymagane dokumenty |
|
Miejsce złożenia dokumentów |
USC właściwy, ze względu na miejsce w którym nastąpił zgon |
Opłaty |
Sporządzenie aktu zgonu i wydanie 1 odpisu aktu zgonu - wolne od opłaty skarbowej Następne odpisy wydawane z aktu podlegają opłacie skarbowej w wysokości:
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Gminy: 04 8851 0008 2001 0000 0000 0101 0001 Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy przedłożyć w USC. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku. Wniosek do pobrania poniżej. Zwolnienia z opłaty skarbowej określone są w ustawie z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2019, poz.1000). |
Termin i sposób załatwienia |
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie. |
Inne informacje |
Termin zgłoszenia zgonu: Zgłoszenia zgonu, który nastąpił na ternie miasta lub gminy Reszel należy dokonać w terminie 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin Prawo pochowania zwłok ludzkich ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
|
Podstawa prawna |
ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1681 |