Sprawy meldunkowe
Ważne! Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający dłużej niż 3 miesiące można dokonać jednocześnie z wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub czasowego.
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały
Szczegółowe informacje dot. zameldowania na pobyt stały: https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
- Formularz zgłoszenia zameldowania na pobyt stały
- Wzór pełnomocnictwa: w załączniku poniżej
Zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy dłuższy niż 3 miesiące
Szczegółowe informacje dot. zameldowania na pobyt czasowy dłuższy niż 3 miesiące:
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
Szczegółowe informacje dot. zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego:
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego trwającego dłużej niż 3 miesiące
Szczegółowe informacje dot. zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego trwającego dłużej niż 3 miesiące:
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego
Zgłoszenie wyjazdu za granicę Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
Szczegółowe informacje dot. zgłoszenia wyjazdu za granicę Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-wyjazd-za-granice
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
Szczegółowe informacje dot. zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-powrot-z-zagranicy
Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wniosek można złożyć w następującej formie:
- osobiście w Urzędzie Gminy /USC pok.nr 12, piętro 1/ ul. Rynek 24, 11-440 Reszel,
- listownie przez operatora pocztowego,
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP lub e-dowodem.
Opłaty:
- za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
- za wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia – 17 zł
Opłaty można dokonać w kasie UG Reszel lub przelewem bankowym na numer konta Urzędu Gminy w Reszlu
(z dopiskiem „opłata za wydanie zaświadczenia EL” ):
- dla osób realizujących należności w kraju:
Bank Spółdzielczy w RESZLU 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
- dla osób realizujących należności w bankach poza granicami kraju:
SWIFT:POLU PL PR IBAN:PL 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- dowód osobisty lub paszport
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu* (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu)
* oryginał dokumentu do wglądu tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
- wniosek
- dowód osobisty lub paszport
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności: w załączniku poniżej.
Powyższe sprawy można załatwić za pośrednictwem platformy e-PUAP lub e-dowodem.