Specjalista ds. kadr i księgowości (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE
Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reszlu ogłasza
Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze w Zespole Szkolno Przedszkolnym w Reszlu
Specjalista ds. kadr i księgowości w pełnym wymiarze czasu pracy
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r., o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 z późn. zm.);
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
- wykształcenie wyższe lub ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i administracja.
- Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe oraz praktyczna znajomość zagadnień kadrowo-księgowych;
- dobra znajomość przepisów prawa pracy, oświatowych i samorządowych oraz Karty Nauczyciela;
- biegła znajomość programu kadrowo-płacowego VULCAN, program SIO, program księgowy PUMA, program sprawozdawczy GUS;
- znajomość i umiejętność obsługi komputera w środowisku oprogramowania: Word, Excel;
- umiejętność redagowania pism;
- umiejętność korzystania z przepisów prawa;
- umiejętność pracy w zespole;
- dokładność i samodzielność;
- doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku.
Cechy osobowościowe:
uczciwość, komunikatywność, punktualność, solidność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, odporność na stres, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność sprawnego podejmowania decyzji.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie wymaganej dokumentacji pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- sporządzanie wniosków dotyczących odznaczeń państwowych, resortowych, wyróżnień i nagród;
- realizacja zadań związanych z dokonywaniem ocen kwalifikacyjnych pracowników;
- wykonywanie sprawozdań GUS oraz zestawień i sprawozdań dla organu prowadzącego i organu nadzoru pedagogicznego dotyczących spraw kadrowych;
- przygotowywanie pod podpis Dyrektora Zespołu:
- umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło oraz innych dokumentów i pism związanych z nawiązaniem stosunku pracy;
- zaświadczeń i innych dokumentów dla pracowników związanych z ich zatrudnieniem;
- świadectw pracy;
- pism i dokumentów związanych z przejściem pracowników na emeryturę, rentę;
- pism i dokumentów związanych z rozwiązaniem stosunku pracy;
- pism i dokumentów dotyczących zmiany warunków pracy i/lub płacy;
- innych pism związanych z prowadzeniem spraw kadrowych.
- współpracowanie i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie składania wniosków o urlop dla poratowania zdrowia itp.;
- planowanie podwyżek i regulacja płac;
- sprawdzanie rejestru liczby godzin ponadwymiarowych, zastępstw i pozostałych;
- przyjmowanie wniosków dotyczących wypłaty należnych, wynikających z przepisów prawa świadczeń pracowniczych;
- prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej (zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin);
- sporządzanie RP-7 w zakresie zatrudnienia dla pracowników odchodzących na emeryturę lub rentę;
- obsługa Systemu Informacji Oświatowej;
- opracowywanie rocznych danych do planów finansowych z tytułu wynagrodzeń, podwyżek płac, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, świadczeń BHP, badań lekarskich itp.;
- prowadzenie ewidencji obowiązkowych badań lekarskich pracowników i kontrola ich aktualności;
- prowadzenie ewidencji obowiązkowych szkoleń BHP pracowników oraz kontrola ich aktualności, współpraca w tym zakresie z inspektorem BHP;
- prowadzenie ewidencji przydzielonych środków BHP i sporządzenie list do wypłaty ekwiwalentów;
- w zakresie księgowości Zakładowego Fundusz Świadczeń Socjalnych:
- prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z planem kont i obowiązującymi przepisami w zakresie: kont syntetycznych i analitycznych, kont szczegółowych, kont pozabilansowych,
- ewidencja rozrachunków z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości
- prowadzenie spraw z zakresu dokształcania nauczycieli;
- sporządzanie analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli do celów obliczania jednorazowego dodatku uzupełniającego;
- przygotowywanie wniosków do organu prowadzącego i sporządzanie sprawozdań w zakresie dotacji celowych: wyprawka szkolna, zakup podręczników i innych;
- sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe do Urzędu Gminy w Reszlu;
- sporządzanie i przekazywanie w systemie EBO dyspozycji finansowych;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji robót interwencyjnych, staży, przygotowania zawodowego itp..;
- współpraca przy okresowych analizach funduszu płac z innymi stanowiskami;
- bieżąca współpraca z głównym księgowym oraz dyrektorem zespołu w zakresie ustalania poszczególnych składników wynagrodzeń i dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, prawa do ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, nagrody jubileuszowe i innych dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych;
- stały nadzór nad prawidłowością pracy programu Kadry Optivum i aktualizacja wersji;
- gromadzenie i aktualizowanie aktów prawnych dotyczących spraw kadrowych, w tym zmian zapisów Karty Nauczyciela i przepisów wykonawczych do tej ustawy;
- znajomość przepisów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- stałe śledzenie zmian w przepisach z zakresu prawa pracy dotyczących nauczycieli i pracowników niepedagogicznych;
- wykonywanie innych czynności oraz poleceń głównego księgowego oraz dyrektora zespołu w zakresie spraw kadrowych pracowników zespołu i innych zadań statutowych szkoły.
- Informacja o warunkach pracy:
- praca administracyjno– biurowa przy użyciu komputera powyżej 4 godzin dziennie, obsługa sprzętu biurowego,
- miejsce pracy: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Reszlu, ul. M. Konopnickiej 2, ul. B. Chrobrego 5 A, 11-440 Reszel,
- zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys – curriculum Vita.
- Kserokopie świadectw pracy.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje kandydata.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie- załącznik nr 1,
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślne oraz o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- Oryginały lub kopie referencji, o ile kandydat posiada.
- Podpisane oświadczenie, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym specjalista ds. kadr i księgowości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Reszlu.
- Podpisanie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (w związku z procesem rekrutacji) – załącznik nr 2.
Wymagane dokumenty aplikacyjne składa się w zaklejonych i opisanych kopertach :
„Nabór na stanowisko Specjalista ds. kadr i księgowości„
w sekretariacie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, ul. M. Konopnickiej 2, 11 – 440 Reszel.
Dokumenty należy składać do dnia 12.10.2018 r. do godz. 15:00
Okres na jaki planowane jest zatrudnienie:
umowa na czas określony od 12 listopada 2018 r.
Aplikacje, które wpłyną do zespołu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na BIP Urzędu Gminy w Reszlu , stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń w szkole.