Stanowisko urzędnicze ds. obsługi świadczeń (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Reszlu
ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel
- Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy
- Liczba stanowisk: 1
I WYMAGANIA WARUNKUJĄCE DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W NABORZE
Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.,
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne
przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
7) wykształcenie: wyższe,
8) staż pracy w świadczeniach rodzinnych.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość i umiejętność obsługi komputera w środowisku oprogramowania:
Word, Excel,
2) umiejętność redagowania pism,
3) umiejętność korzystania z przepisów prawa,
4) umiejętność pracy w zespole,
5) dokładność i samodzielność,
6) preferowane wykształcenie wyższe na kierunku administracja,
7) znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz o pomocy osobom uprawnionym
do alimentów.
Cechy osobowościowe:
uczciwość, komunikatywność, punktualność, solidność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, odporność na stres, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność.
II. INFORMACJA O WARUNKACH ZATRUDNIENIA NA DANYM STANOWISKU:
1) praca administracyjno – biurowa przy użyciu komputera powyżej 4 godzin dziennie,
obsługa sprzętu biurowego,
2) miejsce pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel,
3) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
III. INFORMACJA O ZATRUDNIENIU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób
niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
1) prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń rodzinnych zgodnie z ustawa o świadczeniach
rodzinnych,
2) prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego zgodnie z ustawą o
pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
3) prowadzenie postępowań w sprawach związanych z podejmowaniem działań wobec dłużników
alimentacyjnych,
4) prowadzenie postępowań w sprawach o zasiłki dla opiekunów,
5) przygotowywanie niezbędnych analiz, informacji, sprawozdawczości z zakresu realizowanych
zadań,
6) planowanie zapotrzebowania środków finansowych na realizację świadczeń,
7) zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób pobierających świadczenia
pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekuna, specjalne zasiłki opiekuńcze oraz ich wyrejestrowania,
8) prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń, w tym
prowadzenie egzekucji administracyjnej należności,
9) prowadzenie postępowań na podstawie innych ustaw przekazanych do realizacji.
Zakres odpowiedzialności:
1) właściwe i terminowe wykonywanie obowiązków,
2) rzetelne sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości,
3) merytoryczne załatwianie spraw zgodnie z przewidzianymi prawem przepisami i wytycznymi
przełożonych.
V. Wymagane dokumenty:
1) życiorys CV,
2) list motywacyjny (podpisany odręcznie),
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,
uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
5) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
6) podpisane oświadczenie, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku
urzędniczym ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Miejskim Ośrodku
Pomocy Społecznej w Reszlu,
7) podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
8) podpisane oświadczenie „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko
urzędnicze ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Miejskim Ośrodku
Pomocy Społecznej w Reszlu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie
danych osobowych t. j. (Dz.U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.)”.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2018-03-30
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie MOPS w Reszlu lub drogą pocztową na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 25a, 11-440 Reszel, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego” w terminie do dnia 30.03.2018 r., do godz. 15.00 (liczy się data wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu).
c. Miejsce:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 25 a, 11-440 Reszel
VII. Informacje dodatkowe:
Oferty niekompletne lub, które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu.