Uchwała Nr XXI/136/2025 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 października 2025 roku w sprawie: zmiany budżetu gminy na 2025 rok
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXI/136/2025
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 29 października 2025 roku
w sprawie: zmiany budżetu gminy na 2025 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.4 i 9 lit. i ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153 z późn.zm.), art. 211 ust. 1 i 2, art. 212 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1483),
uchwala się, co następuje:
§ 1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę 108 140,64 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zwiększa się plan wydatków o kwotę 108 140,64 zł oraz dokonuje się zmian w planie wydatków, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3.
- Dokonuje się zmian w planie wydatków inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem Nr 3 i 3a do niniejszej uchwały.
- Plan wydatków inwestycyjnych na 2025 rok po dokonanych zmianach wynosi 10 512 876,58 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 i 3a do niniejszej uchwały.
§ 4. Dokonuje się zmian w planie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2025 roku, zgodnie z za-łącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 5. Dokonuje się zmian w planowanych kwotach dotacji udzielanych z budżetu jednostek samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 6. Dokonuje się zmian w wydatkach na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi - w brzmieniu, jak załącznik Nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 7. Dokonuje się zmian w planowanych kwotach dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu teryto-rialnego w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 8.
- Dokonuje się zmian w planie przychodów i rozchodów załącznika Nr 7 - do uchwały Nr XI/63/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 18 grudnia 2024 roku w sprawie uchwa-lenia budżetu Gminy Reszel na 2025 rok – zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
- Po dokonanych zmianach przychody wynoszą 5 654 020,36 zł, rozchody wynoszą 1 188 924,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 9. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
- po stronie dochodów - 55 045 743,33 zł, z tego:
- dochody bieżące – 48 256 753,21 zł
- dochody majątkowe – 6 788 990,12 zł
- po stronie wydatków - 59 510 839,69 zł, z tego:
- wydatki bieżące – 48 152 532,71 zł
- wydatki majątkowe – 11 358 306,98 zł.
§ 10.
- Różnica pomiędzy dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu gminy w wysokości 4 465 096,36 zł.
- Deficyt budżetu gminy wysokości 4 465 096,36 zł zostanie pokryty środkami:
- z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi sfinansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1 858 594,92 zł,
- wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt. 6 uofp w wysokości 1 206 501,44 zł.
- kredytem, pożyczką w kwocie 1 400 000,00 zł.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz publikacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Reszlu.
Załączniki
Treść aktu
Załączniki
- Zał_Nr_1_dchody_zm_29.10.25r.xls
- z -Zał_Nr_5_Dotacje - 29.10.2025
- Zał_Nr_3_inwest_zm_29.10.25r-
- Zał_Nr_2_wydatki_zm_29.10.25r.xls
- z -Zał_Nr4__Zadania_zlecone_29.10.2025r
- Zał_Nr_6_UE_29.10.25r
- Zał_Nr_8_Przych_rozch_zm_29.10.25r
- Zał_Nr_7_Porozumienia_zm-29.10.25 r
- Zał_Nr_3a_inwest_zm_29.10.25r-
- U_XXI_136_2025 -UZASAD_24.09.25