Zarządzenie Nr 120/2025 RESZLA Burmistrza Reszla z dnia 20 października 2025 r. w sprawie: przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu „Rocznego Programu Współpracy Gminy Reszel z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
Informacje dodatkowe:
Zarządzenie Nr 120/2025
RESZLA Burmistrza Reszla
z dnia 20 października 2025 r.
w sprawie: przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu „Rocznego Programu Współpracy Gminy Reszel z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1153), art. 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1491 ze zm.) oraz Uchwały Nr VIII/33/2011 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 marca 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działającymi na terenie Gminy Reszel projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, Burmistrz Reszla ogłasza konsultacje społeczne projektu Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2026 r.
§ 1.
Przedmiotem konsultacji jest „Roczny Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
§ 2.
Celem konsultacji jest wyrażenie opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działających na terenie Gminy Reszel na temat projektu „Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
§ 3.
Konsultacje będą przeprowadzone w terminie od 20 października 2025 r. do 03 listopada 2025r.
§ 4.
Konsultacje przeprowadzone będą za pomocą następujących instrumentów dialogu społecznego:
- Umieszczenia informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy w Reszlu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej w Urzędu Gminy w Reszlu,
- Wyrażenia pisemnej opinii na załączonym do ogłoszenia formularzu uwag,
- Wysłanie drogą elektroniczną projektu programu do organizacji pozarządowych z terenu Gminy Reszel.
§ 5.
- Opinie i uwagi należy przedkładać:
- osobiście w Urzędzie Gminy – w godzinach pracy Urzędu Gminy w Reszlu,
- pocztą na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel,
- drogą elektroniczną na załączonym do ogłoszenia formularzu uwag na adres: urzadgminy@gminareszel.pl.
- Ogłoszenie o konsultacjach zostanie umieszczone:
- na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Reszlu,
- na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Reszlu,
- na tablicach ogłoszeń w sołectwach.
§ 6.
Konsultacje mają charakter opiniodawczy, a ich wynik nie wiąże Burmistrza Reszla.
§ 7.
Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę osób, organizacji i podmiotów w nich uczestniczących.
§ 8.
Projekt „Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok” stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 9.
Ogłoszenie o konsultacjach stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ RESZLA
/-/ Andrzej Lewandowski