Wersja obowiązująca z dnia

ZARZĄDZENIE NR 39/2025 BURMISTRZA RESZLA z dnia 4 kwietnia 2025 r. w sprawie ustalenia zasad wydawania oraz rejestracji upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy w Reszlu.

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE NR 39/2025
BURMISTRZA RESZLA
z dnia 4 kwietnia 2025 r.

w sprawie ustalenia zasad wydawania oraz rejestracji upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy w Reszlu.

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2024, poz. 1465 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1.
W celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, wprowadza się zasady wydawania oraz rejestracji upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy w Reszlu.

§ 2.
Upoważnienia i pełnomocnictwa wydaje kierownik jednostki.

§ 3.

  1. Upoważnienia i pełnomocnictwa przygotowują kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach.
  2. Pełnomocnictwo procesowe przygotowuje radca prawny, któremu powierzono prowadzenie danej sprawy.
  3. Wnioski wraz z upoważnieniami dla pracowników gminnych jednostek organizacyjnych przygotowują kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych.
  4. Upoważnienia i pełnomocnictwa dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych przygotowują merytoryczne referaty, którego upoważnienia dotyczą, z zachowaniem zasad opisanych w niniejszym zarządzeniu.
  5. Upoważnienie/pełnomocnictwo sporządza się w trzech egzemplarzach, z tego: 1 egz. dla osoby upoważnionej, 1 egz. do akt, 1 egz. do rejestru upoważnień i pełnomocnictw.
  6. Projekt upoważnienia lub pełnomocnictwa podlega kontroli przez radcę prawnego pod względem zgodności z prawem, następnie rejestracji w Referacie Organizacyjnym.
  7. Każde upoważnienie lub pełnomocnictwo upoważniający ma prawo cofnąć lub zmienić w każdym czasie, z zachowaniem formy pisemnej. Tryb dotyczący wydawania upoważnień stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że dokument będzie zarejestrowany pod numerem upoważnienia lub pełnomocnictwa.
  8. Projekt upoważnienia lub pełnomocnictwa z zastrzeżeniem postanowień ust. 9 winien zawierać:
    1. oznaczanie zgodnie z JRWA oraz kolejny numer z rejestru upoważnień;
    2. podstawę prawną;
    3. imię, nazwisko i stanowisko osoby, której upoważnienie lub pełnomocnictwo ma być udzielone, serię i numer jej dowodu tożsamości;
    4. treść upoważnienia lub pełnomocnictwa (zakres umocowania), 
    5. termin obowiązywania,
    6. klauzulę o przyjęciu do stosowania i odpowiedzialności,
    7. klauzulę o niemożności udzielania dalszych upoważnień lub pełnomocnictw,
    8. parafę osoby sporządzającej upoważnienie lub pełnomocnictwo,
    9. ewentualną klauzulę o utracie mocy dotychczasowego upoważnienia lub pełnomocnictwa (w przypadku zmiany treści upoważnienia lub pełnomocnictwa).
  9. Treść pełnomocnictwa o którym mowa w § 3 ust.2 jest redagowana stosownie do przepisów proceduralnych właściwych w danej sprawie.

§ 4.

  1. Wzór upoważnienia lub pełnomocnictwa stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  2. Postanowienia ust. 1 nie dotyczą pełnomocnictw określonych w § 3 ust.2.

§ 5.

  1. Rejestr upoważnień i pełnomocnictw prowadzi wyznaczony pracownik w Referacie Organizacyjnym, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
  2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1 prowadzony jest elektronicznie w Excelu i drukowany po wypełnieniu każdej strony. Wersję elektroniczną należy zapisać na przenośnej pamięci USB (pendrive) i w okresach miesięcznych aktualizować jego zapisy. Pendrive z rejestrem przechowywany jest w depozycie u pracownika d.s. kadr.

§ 6.
Kierownicy komórek organizacyjnych, pracownicy na samodzielnych stanowiskach oraz kierownicy i pracownicy gminnych jednostek organizacyjnych monitorują aktualność udzielonych upoważnień i pełnomocnictw, a w przypadku zmian przepisów prawa lub zakończenia stosunku pracy podejmują działania mające na celu cofnięcie lub zmianę udzielonego upoważnienia lub pełnomocnictwa.

§ 7.
Zobowiązuje się pracownika, o którym mowa w §5 ust. 1 do sporządzenia w wersji elektronicznej Rejestru upoważnień i pełnomocnictw wydanych do dnia 30 marca 2025 r. w terminie do dnia 31 lipca 2025 r.

§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 9.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

Załączniki

Treść aktu

Załączniki

  • zal_2_rejestr
    format: pdf, rozmiar: 87.7 KB, data dodania:
  • zal_1_upowaznienie
    format: pdf, rozmiar: 147.88 KB, data dodania: