Uchwała Nr XII/76/2025 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 22 stycznia 2025 roku w sprawie: zmiany uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Reszel z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XII/76/2025
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 22 stycznia 2025 roku
w sprawie: zmiany uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Reszel z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. – o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465) oraz z art. 5a ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm)
uchwala się, co następuje:
§ 1. W Uchwale Nr X/56/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Reszel z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok dokonuje się zmiany w załączniku Nr 1 i nadaje się nowe brzmienie Rozdziałowi IX o następującej treści:
„XI. Informację o sposobie tworzenia programu oraz o przebiegu konsultacji
1. Projekt Programu współpracy jest tworzony przez komórkę organizacyjną Urzędu Gminy w Reszlu merytorycznie odpowiedzialną za współpracę z organizacjami pozarządowymi i przygotowany został we współpracy z organizacjami pozarządowymi, działającymi na terenie Gminy Reszel .
2. Projekt Programu współpracy skierowany został do konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, prowadzącymi działalność pożytku publicznego, które na celu maja tworzenie płaszczyzny partycypacji społecznej.
3. Konsultacje przeprowadzono na zasadach określonych w Uchwale nr VIII/33/2011 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 marca 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą pożytku publicznego oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
4. Konsultacje miały formę:
a) publikacji projektu Programu na stronie internetowej Gminy Reszel i w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) Wysłania projektu Programu pocztą elektroniczną organizacjom pozarządowym
c) projekt Programu wywieszono na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Reszlu,
d) projekt Programu przesłano sołectwom Gminy Reszel w celu wywieszenia na tablicach ogłoszeń w sołectwach.
5. Konsultacje przeprowadzone zostały w dniach 29 października 2024 r. – 14 listopada 2024r.
6. Opinie i uwagi można było przedkładać osobiście lub drogą elektroniczną na formularzu, będącym załącznikiem do ogłoszenia o konsultacjach. Na zgłaszanie uwag do projektu Programu współpracy wyznaczono termin 21 dni roboczych.
7. Uwagi do projektu Programu współpracy organizacjami pozarządowymi na 2025 rok zgłosiły dwa podmioty – Towarzystwo Miłośników Reszla i Okolic w Reszlu oraz Koło Gospodyń Wiejskich w Klewnie „Klewnianki”.
8. Zgłoszone w trakcie konsultacji uwagi do projektu Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2025 nie zostały uwzględnione.
9. Zadania i cele zawarte we wnioskach są osiągane poprzez realizację innych zadań, kierowanych do ogółu mieszkańców Gminy Reszel, podmiotów działających na jej terenie, a także poprzez ofertę turystyczną skierowaną do odwiedzających.
10. Po przeprowadzeniu konsultacji sporządzony został protokół zawierający temat konsultacji, przebieg konsultacji oraz podjęte ustalenia i opinie.
11. Informacja o przebiegu konsultacji zostały przedłożone Radzie Miejskiej w Reszlu wraz z projektem Programu współpracy, a także podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z zasadami, określonymi w uchwale Rady Miejskiej, o której mowa w pkt 3”.
§ 2. Pozostałe zapisy pozostawia się bez zmian.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.