Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała Nr XI/63/2024 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 18 grudnia 2024 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Reszel na 2025 rok

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XI/63/2024
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 18 grudnia 2024 roku

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Reszel na 2025 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz 167 z późn. zm)

uchwala się

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 57 333 137,41 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:

  • dochody bieżące w wysokości 44 608 808,15 zł
  • dochody majątkowe w wysokości 12 724 329,26 zł.

§ 2.

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 59 080 276,05 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
    • wydatki bieżące w wysokości 44 504 521,94 zł,
    • wydatki majątkowe w wysokości 14 575 754,11 zł.
  2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  3. Wydatki inwestycyjne w 2025 roku w wysokości 13 961 546,47 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a.
  4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
    • zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem nr 4,
    • zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 3. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 4. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 747 138,64 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

  1. niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi sfinansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 3 509,95 zł,
  2. wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt. 6 uofp w wysokości 343 628,69 zł.
  3. kredytem, pożyczką w kwocie 1 400 000,00 zł.

§ 5. Przychody budżetu gminy ustala się w wysokości 2 940 368,11 zł, rozchody w wysokości 1 193 229,47 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000,00 zł.
  2. finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w kwocie 1 400 000,00 zł.

 § 7.

  1. Ustala się dochody w kwocie 229 457,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, oraz wydatki w kwocie 228 457,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 8. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U.z 2024 r. poz. 54, z późn.zm.):

  1. dochody w wysokości – 11 536,00 zł,
  2. wydatki w wysokości – 11 536,00 zł.

§ 9. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat, o których mowa w art. 6r ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 rok poz. 399 z późn. zm.):

  1. dochody w wysokości – 2 542 278,00 zł
  2. wydatki w wysokości – 2 626 529,00 zł
  3. dopłata z budżetu gminy do systemu – 84 251,00 zł

§ 10. Ustala się wydatki budżetu na 2025 rok obejmujące zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 399 753,03 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego na łączną kwotę 399 753,03 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 11. Ustala się wydatki budżetu na 2025 rok obejmujące zadania realizowane w ramach Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego na łączną kwotę 145 425,00 zł, w tym wydatki bieżące na kwotę 19 225,00 zł, wydatki majątkowe na kwotę 126 200,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 12. Ustala się plan finansowy dochodów i przychodów oraz wydatków na 2025 rok i lata następne na zadania realizowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 10 i 10a.

§ 13. Ustala się plan finansowy dochodów i wydatków na 2025 rok i lata następne na zadania realizowane w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 11a. 

§ 14. Ustala się plan finansowy dochodów i wydatków na 2025 rok w zakresie realizacji zadań pomocy udzielanej obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, zgodnie z załącznikiem Nr 12 i 12a. 

§ 15. Ustala się plan finansowy wydatków na 2025 rok realizowanych w ramach programów i projektów ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi, zgodnie z załącznikiem Nr 13 . 

§ 16. Ustala się plan finansowy dochodów i wydatków na 2025 rok i lata następne na zadania realizowane w ramach Rządowego Programu rozwoju północno-wschodnich obszarów przygranicznych na lata 2024 - 2030, zgodnie z załącznikiem Nr 14 i 14a. 

§ 17. Ustala się plan finansowy dochodów i wydatków na 2025 rok i lata następne na zadania realizowanych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, zgodnie z załącznikiem Nr 15 i 15a. 

§ 18.

  1. Rezerwa ogólna wynosi 65 000,00 zł.
  2. Rezerwa celowa wynosi 120 000,00 zł, z tego:
    1. 120 000,00 zł na zarządzanie kryzysowe.

§ 19.

  1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 6 Uchwały, na:
    1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000,00 zł.
    2. finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w kwocie 1 400 000,00 zł.
  2. Upoważnia się Burmistrza do:
    1. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
    2. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu:
      1. wydatków inwestycyjnych między rozdziałami i grupami paragrafów inwestycyjnych oraz zadaniami inwestycyjnymi z wyłączeniem przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej i zastrzeżeniem, że suma wydatków inwestycyjnych w dziale nie ulegnie zmniejszeniu lub zwiększeniu,
    3. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, to jest do:
      1. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej.
    4. zaciągania zobowiązań: na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych,
    5. zaciągania zobowiązań: na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków budżetu państwa.
    6. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

§ 20. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla. 

§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego oraz publikacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
 

Załączniki

Treść aktu

Załączniki