Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie Nr 165/2024 Burmistrza Reszla z dnia 12 grudnia 2024 r. w sprawie zasad i trybu informowania Burmistrza Reszla o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie Gminy Reszel.

Informacje dodatkowe:

Zarządzenie Nr 165/2024
Burmistrza Reszla
z dnia 12 grudnia 2024 r.

w sprawie zasad i trybu informowania Burmistrza Reszla o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie Gminy Reszel.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), w związku z art. 19 ust. 2 pkt l, art. 20 ust. 1 pkt 1-2, art. 20a i art. 21 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 122, z późn. zm.) oraz Zarządzenia Nr 403 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 6 grudnia 2024 r. w sprawie zasad i trybu informowania Wojewody Warmińsko-Mazurskiego o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie województwa warmińsko-mazurskiego,

zarządza się, co następuje: 

§ 1. Informowanie Burmistrza Reszla o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych zaistniałych na terenie Gminy Reszel odbywa się wyłącznie poprzez pracownika ds. zarządzania kryzysowego lub zawiadomienie bezpośrednio Burmistrza Reszla, przy wykorzystaniu danych kontaktowych stanowiących Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2. Ustala się katalog zagrożeń i zdarzeń kryzysowych, o których wystąpieniu należy niezwłocznie informować Burmistrza Reszla, obejmujący w szczególności:

  1. pożary średnie, duże,
  2. katastrofy komunikacyjne: drogowe, lotnicze,
  3. katastrofy budowlane,
  4. zagrożenia i zdarzenia chemiczne,
  5. katastrofy ekologiczne, w tym w środowisku wodnym,
  6. skażenia powietrza,
  7. zagrożenia i zdarzenia promieniotwórcze,
  8. zagrożenia powodziowe,
  9. zagrożenia spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
  10. zagrożenia epidemiologiczne u ludzi,
  11. brak przydatności wody do spożycia,
  12. epizoocje u zwierząt,
  13. zdarzenia z udziałem zwierząt,
  14. zakłócenia w działaniu infrastruktury technicznej, w tym: zakłócenia w systemie elektroenergetycznym, telekomunikacyjnym, ciepłowniczym, wodnokanalizacyjnym, paliwowym, gazowym (w tym wybuchy butli z gazem),
  15. wykrycie niewybuchów i niewypałów,
  16. zbiorowe naruszenie porządku publicznego,
  17. niepokoje społeczne, protesty społeczne i zgromadzenia publiczne,
  18. imprezy masowe stwarzające potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego,
  19. przewóz przez teren gminy substancji niebezpiecznych,
  20. zorganizowany przejazd kolumn pojazdów wojskowych,
  21. utrudnienia w ruchu drogowym i kolejowym,
  22. zagrożenia terrorystyczne,
  23. zagrożenia cyberbezpieczeństwa,
  24. zdarzenia hybrydowe,
  25. zdarzenia na wodzie,
  26. śmierć w wyniku utonięcia,
  27. śmierć w wyniku wychłodzenia,
  28. śmierć w wyniku zatrucia tlenkiem węgla, 
  29. przestępstwa przeciwko organom administracji publicznej,
  30. nielegalną migrację ludności,
  31. inne zdarzenia mogące mieć wpływ na stan bezpieczeństwa państwa i województwa, powiatu i gminy.

§ 3. O zdarzeniach kryzysowych, o których mowa w § 2, informują bezzwłocznie:

  1. kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, 
  2. naczelnicy lub uprawnieni dowódcy jednostek OSP funkcjonujących na terenie gminy,
  3. kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Gminy w Reszlu,
  4. Komendant Straży Miejskiej,
  5. kierownicy podmiotów gospodarczych, administracji, służb, organizacji społecznych prowadzących działalność statutową na terenie gminy, nie wymienionych w pkt 1-4,
  6. instytucje wojskowe oraz jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, które obszarem swojej właściwości obejmują obszar Gminy Reszel.

§ 4. Informacje o zdarzeniach kryzysowych, w trybie doraźnym, telefonicznie, natychmiast po zaistnieniu zdarzenia przekazują podmioty, o których mowa w § 4 pkt 1-5.

§ 5.

  1. Informacje o wystąpieniu zagrożeń i zdarzeń kryzysowych wyszczególnionych w § 2 należy przekazywać Burmistrzowi Reszla poprzez pracownika ds. zarządzania kryzysowego Urzędu Gminy w Reszlu lub bezpośrednio Burmistrzowi Reszla, w trybie doraźnym – telefonicznie, natychmiast po zaistnieniu zdarzenia oraz w trakcie jego trwania, w skróconej formie.
  2. Pisemnie - w formie raportu doraźnego, na polecenie Burmistrza Reszla, według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zagrożenia, lub po jego ustąpieniu.

§ 6. Informacje o zdarzeniach kryzysowych, do powiatowego i Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w trybie okresowym (raport dobowy) przekazuje pracownik ds. zarządzania kryzysowego Urzędu Gminy w Reszlu lub osoba wyznaczona przez Burmistrza Reszla.

§ 7. Informacje o zdarzeniach kryzysowych przekazywane pracownikowi ds. zarządzania kryzysowego lub bezpośrednio Burmistrzowi Reszla powinny zawierać:

  1. miejsce i czas zdarzenia kryzysowego, 
  2. charakter i zasięg zdarzenia kryzysowego, 
  3. przyczyny powstania zdarzenia kryzysowego,
  4. siły i środki ratownicze użyte w czasie akcji ratowniczej,
  5. prognozę skutków zdarzenia kryzysowego,
  6.  wnioski dotyczące ewentualnego wsparcia działań ratowniczych przez Burmistrza Reszla,
  7. inne informacje dotyczące zdarzenia kryzysowego,
  8. dane personalne osoby przekazującej informacje, w tym nazwę służby lub instytucji, którą reprezentuje oraz numeru telefonu kontaktowego.

§ 8. Burmistrz Reszla może doraźnie wprowadzić inne zasady przekazywania informacji w miarę zaistniałych potrzeb.

§ 9. Organizację całodobowego obiegu informacji o sytuacjach kryzysowych na terenie gminy, określa i zapewnia Burmistrz Reszla.

§ 10. W przypadku wystąpienia strat w mieniu komunalnym i prywatnym, na skutek zdarzenia kryzysowego o charakterze klęski żywiołowej, Gmina Reszel informuje Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko-Mazurskiego o wstępnym rozmiarze strat oraz ich lokalizacji w ciągu 24 godzin od ich wystąpienia.

§ 11. Burmistrz Reszla przekazuje do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko-Mazurskiego dane kontaktowe zgodnie z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Nr 403 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 6 grudnia 2024 r. w sprawie zasad i trybu informowania Wojewody Warmińsko-Mazurskiego o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie Gminy Reszel w terminie do 31 marca każdego roku.

§ 12. Traci moc Zarządzenie nr 24/2019 Burmistrza Reszla z dnia 13 lutego 2019 roku w sprawie: zasad i trybu informowania Burmistrza Reszla o zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie Gminy Reszel.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Treść aktu