Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie Nr 121/2024 Burmistrza Reszla z dnia 05 września 2024 roku w sprawie: założeń do projektu budżetu Gminy Reszel na 2025 rok.

Informacje dodatkowe:

Zarządzenie Nr 121/2024
Burmistrza Reszla
z dnia 05 września 2024 roku

w sprawie: założeń do projektu budżetu Gminy Reszel na 2025 rok.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XIII/102/2019 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 sierpnia 2019 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Reszel

zarządza się co następuje:

§ 1. Przyjmuje się założenia do projektu budżetu Gminy Reszel na 2025 rok.

  1. Założenia ogólne:
    1. Średnioroczny wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych zgodnie z założeniami do projektu budżetu państwa.
    2. Wzrost PKB zgodnie z założeniami do projektu budżetu państwa. 
    3. Planowane minimalne wynagrodzenie na 2025 rok zgodnie z projektem rozporządzenia Ra-dy Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. 
    4. Podstawa naliczenia odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych obowiązująca na dzień 01 lipca 2024 roku.
  2. Dochody
    1. Podatek rolny – wg ceny ogłoszonej przez GUS.
    2. Podatki i opłaty lokalne – zgodnie z ustaleniami przyjętymi do uchwalenia stawek podatków i opłat.
    3. Pozostałe dochody własne wg wielkości szacunkowej.
    4. Subwencja w wysokości podanej przez Ministerstwo Finansów.
    5. Udziały w podatkach – wg wysokości podanej przez Ministerstwo Finansów.
    6. Dotacje na zadania zlecone i własne – w wysokości podanej przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.
    7. W przypadku braku danych wymienionych w pkt. 4, 5 i 6 do założeń projektu budżetu, należy przyjąć wielkości zakładane na dzień 01 stycznia 2024 roku.
  3. Wydatki
    1. Wydatki na zakup energii i innych mediów należy przyjąć z uwzględnieniem wskaźnika inflacji wynikającego z faktycznego wzrostu cen mediów na 2025 rok (tabele cenowe poszczególnych dostawców oraz informacji w sprawie wzrostu cen).
    2. Pozostałe wydatki rzeczowe należy przyjąć do projektu na poziomie planu wydatków zatwierdzonego na dzień 01 stycznia 2024 roku (zgodnie z uchwałą budżetową na 2024 rok ).
    3. Remonty i inwestycje przedstawić na oddzielnych arkuszach, podając:
      1. nazwę zadania,
      2. okres realizacji,
      3. planowane nakłady w poszczególnych okresach i łącznie,
      4. źródła finansowania.
    4. Kalkulację wynagrodzeń należy przygotować:
      1. dla pracowników samorządowych na podstawie wynagrodzeń obowiązujących w miesiącu wrześniu 2024 roku,
      2. dla nauczycieli – zgodnie z założeniami MEN, na podstawie wynagrodzeń obowiązujących w miesiącu wrześniu 2024 r.
      3. odrębnie należy opracować i przedłożyć kalkulację:
        • odpraw emerytalnych i rentowych nauczycieli i pracowników samorządowych,
        • nagród jubileuszowych,
        • przeszeregowań pracowników,
        • wzrostu wysługi lat,
        • planowanego wzrostu wynagrodzeń pracowników samorządowych wynikającego ze zmiany minimalnego wynagrodzenia,
        • przewidywanych zmian zatrudnienia w 2025 roku,
        • kalkulację planowanego wzrostu wynagrodzeń nauczycieli na 2025 r. oraz planowanego dodatku uzupełniającego średnie wynagrodzenie nauczycieli.
    5. Rezerwy:
      1. ogólna – wysokość rezerwy ogólnej zostanie ustalona podczas opracowywania projektu budżetu na 2025 rok, zgodnie z art. 222 ust. 1 uofp,
      2. celowa w wysokości:
        • planowanych odpraw pracowników samorządowych,
      3. celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego, zgodnie z przepisami prawa.
    6. wydatki funduszu sołeckiego przyjmuje się do budżetu zgodnie z zatwierdzonymi przez Burmistrza Reszla wnioskami przedłożonymi przez sołectwa,
    7. wydatki Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego (RBO) przyjmuje się na zadania wyłonione zgodnie z § 6 ust. 3 Regulaminu RBO. 

§ 2.

  1. Projekt budżetu gminy należy przygotować w szczegółowości:
    • dochody - dział, rozdział, paragraf;
    • wydatki - dział, rozdział grupa paragrafów.
  2. Jednostki organizacyjne projekty budżetów przygotowują w szczegółowości:
    • dochody - dział, rozdział, paragraf;
    • wydatki - dział, rozdział grupa paragrafów, paragraf.

§ 3. Terminy i miejsce złożenia projektów planów finansowych, zadań i wniosków do budżetu:

  1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, dyrektorzy szkół, dyrektorzy instytucji kultury ubiegający się o dotację oraz pracownicy Urzędu Gminy odpowiedzialni za realizację zadań przedkładają plany rzeczowe zadań oraz projekty planów w terminie do dnia 30 września 2024 roku.
  2. Pracownik Biura Rady Miejskiej przedkłada zatwierdzone do realizacji przez Burmistrza Reszla wnioski do funduszu sołeckiego w terminie do dnia 05 października 2024 roku.
  3. Przewodniczący Zespołu Koordynującego, powołanego przez Burmistrza Reszla do wykonywania czynności określonych Regulaminem RBO, przedkłada wykaz zadań, z podziałem na zadania inwestycyjne i bieżące, w terminie do dnia 08 października 2024 roku.
  4. Projekty planów finansowych, zadań i wniosków do budżetu przedkłada się w sekretariacie Urzędu Gminy w terminach określonych w ust. 1-3.

§ 4.

  1. Przygotowanie projektów planów finansowych na 2025 rok należy sporządzić zgodnie z wzorami stanowiącymi załączniki Nr 1, 2, 3, 3a, 3b, 4, 5, 6, 7 do niniejszego zarządzenia.
  2. Przygotowanie wykazu zadań RBO należy wykonać na wzorach określonych odrębnym zarządzeniem.

 
§ 5. Skarbnik gminy opracuje:

  1. Prognozę dochodów gminy do dnia 20.10.2024 roku.
  2. Prognozę długu w terminie do dnia 31.10.2024 roku.

§ 6. Przy sporządzaniu planów rzeczowo-finansowych jednostek organizacyjnych gminy oraz poszczególnych działów Urzędu Gminy, należy uwzględnić zapisy:

  1. Strategii Rozwoju Gminy Reszel,
  2. Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Reszel.

§ 7. Zarządzenie przedkłada się:

  1. Skarbnikowi Gminy.
  2. Kierownikom i Dyrektorom gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek kultury.
  3. Kierownikom działów i pracownikom samodzielnych stanowisk Urzędu Gminy w Reszlu.
  4. Przewodniczącemu Zespołu Koordynującego RBO. 

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Reszel.

Załączniki

Treść aktu

Załączniki