Zarządzenie Nr 129/2024 Burmistrza Reszla z dnia 25 września 2024 roku w sprawie: ustalenia Procedur zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych i ochrony sygnalistów w Urzędzie Gminy w Reszlu
Informacje dodatkowe:
Zarządzenie Nr 129/2024
Burmistrza Reszla
z dnia 25 września 2024 roku
w sprawie: ustalenia Procedur zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych i ochrony sygnalistów w Urzędzie Gminy w Reszlu
Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2024 r., poz.609 ze zm.)oraz na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, art. 24 i art. 33 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (tj. Dz. U. z 2024 r., poz.928)
zarządzam, co następuje:
§1. Ustala się procedury zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów w Urzędzie Gminy w Reszlu tj.
- Zasady zgłaszania nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów w Urzędzie Gminy w Reszlu – w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenie
- Procedura zgłoszeń wewnętrznych - stanowiąca załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Procedura zgłoszeń zewnętrznych – stanowiąca załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia
§2. Zobowiązuje się wszystkich pracowników Urzędu Gminy w Reszlu do zapoznania się z treścią niniejszych Procedur i przestrzegania zasad w nich zawartych.
§3. Fakt zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia i wprowadzanych Procedur pracownik potwierdza podpisując stosowne oświadczenie, które dołącza się do akt osobowych pracownika. Wzór oświadczenia pracownika stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia
§4. Z dniem wejścia w życie niniejszej procedury traci moc Zarządzenie Nr 135/2021 Burmistrza Reszla z dnia 20 grudnia 2021 roku w sprawie ustalenia procedury zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów w Urzędzie Gminy w Reszlu.
§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.