Zarządzenie Nr 38/2023 Burmistrza Reszla z dnia 19 maja 2023 roku w sprawie: zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Gminy w Reszlu
Informacje dodatkowe:
Zarządzenie Nr 38/2023
Burmistrza Reszla
z dnia 19 maja 2023 roku
w sprawie: zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Gminy w Reszlu
Na podstawie art. 1042 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( tj. Dz. U z 2022r. poz. 1510 z późn. zm) w związku z art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie pracy Urzędu Gminy w Reszlu, stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 92/2020 r. z dnia 30 września 2020 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy Urzędu Gminy w Reszlu wprowadza się następujące zmiany:
1) § 52 otrzymuje brzmienie:
„§ 52.1. Pracodawca zobowiązany jest zwolnić pracownika od pracy, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów Kodeksu pracy lub innych przepisów prawa.
2. Pracownikowi przysługuje zwolnienie od pracy w wymiarze 2 dni wolnych lub 16 godzin w roku kalendarzowym z powodu działania siły wyższej ( w szczególności w pilnych sprawach rodzinnych, jeżeli niezbędna jest natychmiastowa obecność pracownika np. wypadek, choroba). Za czas nieobecności pracownikowi przysługuje prawo do 50% wynagrodzenia , obliczanego jak wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego”.
3. Pracownikowi przysługuje urlop opiekuńczy w celu zapewnienia opieki lub wsparcia osobie bliskiej z poważnych względów medycznych (krewnemu bądź osobie pozostającej we wspólnym gospodarstwie domowym) w wymiarze 5 dni w roku kalendarzowym. Urlop może być wykorzystany jednorazowo bądź w częściach. Za czas nieobecności z tytułu urlopu opiekuńczego pracownikowi wynagrodzenie nie przysługuje.
4. Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnej sprawy osobistej. W takim przypadku pracownik zobowiązany jest rozliczyć swój czas nieobecności poprzez:
1) skorzystanie z prawa do urlopu wypoczynkowego na wniosek pracownika,
2) rozliczenie godzin pracy poprzez złożenie wniosku o udzielenie czasu wolnego od pracy za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych,
3) odpracowanie czasu zwolnienia od pracy w terminie uzgodnionym z pracodawcą przy czym czas odpracowania nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych
5 Pracownik zwolniony od pracy w czasie godzin pracy winien bezwzględnie dokonać stosownego wpisu w książce wyjść , znajdującej się na stanowisku ds. kancelaryjnych.”
2) § 63 otrzymuje brzmienie:
„
§ 63. Zabrania się pracownikom:
1) stawiania się w miejscu pracy pod wpływem alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu, w tym środków psychoaktywnych,
2) wykorzystywania wyposażenia technicznego niezgodnie z przeznaczeniem,
3) samowolnego przerabiania lub demontowania elementów wyposażenia technicznego.”
3) § 67 otrzymuje brzmienie:
„67.1. Na terenie Urzędu Gminy w Reszlu obowiązuje zakaz palenia tytoniu, zakaz spożywania alkoholu oraz substancji odurzających i psychoaktywnych.
2. W celu zapewnienia ochrony życia i zdrowia lub ochrony mienia, w stosunku do osób zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Reszlu w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych, prac społecznie użytecznych, staży oraz osób wykonujących prace społeczne na mocy orzeczeń/postanowień/wyroków sądowych pracodawca lub osoba przez niego upoważniona może przeprowadzać prewencyjną kontrolę trzeźwości pracowników. Procedura przeprowadzania prewencyjnej kontroli trzeźwości pracowników stanowi załącznik Nr 5 do Regulaminu pracy.”
4) dodaje się załącznik Nr 5 do Regulaminu pracy w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Pozostałe zapisy pozostawia się bez zmian.
§ 3.1.. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
2.W dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia podaje się do wiadomości pracowników Urzędu Gminy Reszel.
3. Zmiany Regulaminu pracy, określone w niniejszym zarządzeniu wchodzą w życie po upływie 14 dni od podania ich do wiadomości pracowników Urzędu Gminy Reszel.