Uchwała Nr LXV/439/2022 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 15 grudnia 2022 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Reszel na 2023 rok
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr LXV/439/2022
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 15 grudnia 2022 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Reszel na 2023 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.)
uchwala się
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 48 450 697,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
- dochody bieżące w wysokości 32 888 857,00 zł
- dochody majątkowe w wysokości 15 561 840,25 zł.
§ 2.1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 49 999 725,17 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 32 869 608,68 zł,
- wydatki majątkowe w wysokości 17 130 116,49 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2023 roku w wysokości 16 930 116,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w 2023 roku, zgodnie z załącznikiem nr 4,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w 2023 roku, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2023 roku, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 4. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 549 027,92 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi sfinansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 66 556,00 zł zł,
- wolnymi środkami, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt. 6 uofp w wysokości 1 482 471,92 zł.
§ 5.1.Przychody budżetu gminy ustala się w wysokości 2 694 774,92 zł, rozchody w wysokości 1 145 747,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000,00 zł.
§ 7.1. Ustala się dochody w kwocie 231 295,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, oraz wydatki w kwocie 230 295,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1973, z późn.zm.):
1) dochody w wysokości – 10 880,00 zł,
2) wydatki w wysokości – 10 880,00 zł.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat, o których mowa w art. 6r ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2022 rok poz. 1297 z późn. zm.):
1) dochody w wysokości – 2 024 185,00 zł
2) wydatki w wysokości – 2 139 585,00 zł
3) dopłata z budżetu gminy do systemu – 115 400,00 zł
§ 10. Ustala się wydatki budżetu na 2023 rok obejmujące zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 358 659,68 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego na łączną kwotę 358 659,68 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 11. Ustala się wydatki budżetu na 2023 rok obejmujące zadania realizowane w ramach Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego na łączną kwotę 160 000,00 zł, w tym wydatki bieżące na kwotę 20 000,00 zł, wydatki majątkowe na kwotę 140 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 12. Ustala się plan finansowy dochodów i przychodów oraz wydatków na 2023 rok i lata następne zadań realizowanych w ramach środków dla gmin z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane w miejscowościach, w których funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej – Fundusz Przeciwdziałania COVID-19, zgodnie z załącznikiem Nr 10 i 10a.
§ 13. Ustala się plan finansowy dochodów i wydatków na 2023 rok i lata następne na zadania realizowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 11a.
§ 14. 1. Rezerwa ogólna wynosi 60 000,00 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi 158 000,00 zł, z tego:
a) 69 000,00 zł na odprawy pracowników samorządowych,
b) 89 000,00 zł na zarządzanie kryzysowe.
§ 15.1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 6 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000,00 zł,
2. Upoważnia się Burmistrza do:
1) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu:
a) wydatków majątkowych między grupami paragrafów inwestycyjnych i zadaniami inwestycyjnymi, z zastrzeżeniem, że suma wydatków inwestycyjnych w dziale nie ulegnie zmniejszeniu lub zwiększeniu,
3) zaciągania zobowiązań: na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych,
4) zaciągania zobowiązań: na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków budżetu państwa.
5) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym 2023 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 16. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego oraz publikacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załączniki
Treść aktu
Załączniki
- Zał_Nr_1_Dochody_ budż_2023 r
- Zał_Nr_11_POLSKI_ŁAD_2023 r
- Zał_Nr_10_doch_wydat_PPGR_2023 r
- Zał_Nr_8_Jednostki_pomocnicze_2023 r
- Zał_Nr_7_Przych_rozch_2023 r
- Zał_Nr_9_RBO_2023 r
- Zał_Nr_11a_POLSKI_ŁAD_2023 r
- Zał_Nr_4_Zadania_zlecone_2023 r
- Zał_Nr_10a_doch_wydat_PPGR_2023 r
- Zał_Nr_6_Dotacje_2023 r
- Zał_Nr_5_Porozumienia_2023 r
- Zał_Nr_3a_inwestycje_2023 r
- Zał_Nr_3_inwestycje_2023 r
- Zał_Nr_2_Wydatki_budż_2023 r
- Strona tytułowa
- Część_opisowa_budż 2023 r