Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie Nr 36/2022 Burmistrza Reszla z dnia 30 marca 2022 roku w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 

Informacje dodatkowe:

Zarządzenie Nr 36/2022
Burmistrza Reszla 
z dnia 30 marca 2022 roku 

w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.  z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi ( Dz. U. z 2011 r. poz. 1119) 

zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zwaną dalej „Komisją” w następującym składzie: 

  1. Halina Kwiatkowska -                      Przewodniczący Komisji 
  2. Karol Światłowski -                       Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Karolina Breziuk – Danilewicz -                     Sekretarz Komisji 
  4. Leszek Gamdzyk -                                członek Komisji
  5. Anna Lemecha -                                członek Komisji
  6. Dawid Stelmaszczyk -                            członek Komisji 

§ 2. Zadaniem Komisji jest realizacja Gminnego Programu  Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Uzależnieniom Behawioralnym uchwalanym przez Radę Miejską w Reszlu, w szczególności:

  1. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych;
  2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
  3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej oraz działalności szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz uzależnieniom behawioralnym, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych; 
  4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych; 
  5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowania przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego; 
  6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej;

§ 3.

  1. Pracami komisji kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.
  2. Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w miesiącu. 
  3. W ramach współdziałania w posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć radni, przedstawiciele środowisk społecznych i zawodowych.
  4. Zasady wynagradzania członków Komisji określa Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Uzależnieniom Behawioralnym.
  5. Z każdego posiedzenia Komisja  sporządza protokół.
  6. Uczestnictwo w posiedzeniach Komisji potwierdza się własnoręcznym podpisem na liście obecności załączonej do protokołu posiedzenia. 
  7. Obsługę techniczną Komisja prowadzi pracownik Urzędu Gminy w Reszlu wskazany przez Burmistrza, który jednocześnie pełni funkcję Sekretarza Komisji. 

§ 4. Komisja przedkłada sprawozdania rzeczowo – finansowe z realizacji zadań gminnych wynikających z Programu, częściowe po zakończeniu każdego roku kalendarzowego oraz końcowe po zakończeniu ważności Programu w terminie do końca marca danego roku. 

§ 5. Członkowie Komisji sprawują funkcję do czasu odwołania lub założenia pisemnej rezygnacji. 

§ 6.  Traci moc Zarządzenie Nr 35/2015 Burmistrza Reszla z dnia 28 kwietnia 2015 roku w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych.

§ 7.  Zarządzenie wchodzi z życie z dniem podjęcia.


 

Załączniki

Treść aktu