Zarządzenie Nr 36/2022 Burmistrza Reszla z dnia 30 marca 2022 roku w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Informacje dodatkowe:
Zarządzenie Nr 36/2022
Burmistrza Reszla
z dnia 30 marca 2022 roku
w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi ( Dz. U. z 2011 r. poz. 1119)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zwaną dalej „Komisją” w następującym składzie:
- Halina Kwiatkowska - Przewodniczący Komisji
- Karol Światłowski - Zastępca Przewodniczącego Komisji
- Karolina Breziuk – Danilewicz - Sekretarz Komisji
- Leszek Gamdzyk - członek Komisji
- Anna Lemecha - członek Komisji
- Dawid Stelmaszczyk - członek Komisji
§ 2. Zadaniem Komisji jest realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Uzależnieniom Behawioralnym uchwalanym przez Radę Miejską w Reszlu, w szczególności:
- Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych;
- Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
- Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej oraz działalności szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz uzależnieniom behawioralnym, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;
- Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
- Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowania przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
- Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej;
§ 3.
- Pracami komisji kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.
- Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w miesiącu.
- W ramach współdziałania w posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć radni, przedstawiciele środowisk społecznych i zawodowych.
- Zasady wynagradzania członków Komisji określa Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Uzależnieniom Behawioralnym.
- Z każdego posiedzenia Komisja sporządza protokół.
- Uczestnictwo w posiedzeniach Komisji potwierdza się własnoręcznym podpisem na liście obecności załączonej do protokołu posiedzenia.
- Obsługę techniczną Komisja prowadzi pracownik Urzędu Gminy w Reszlu wskazany przez Burmistrza, który jednocześnie pełni funkcję Sekretarza Komisji.
§ 4. Komisja przedkłada sprawozdania rzeczowo – finansowe z realizacji zadań gminnych wynikających z Programu, częściowe po zakończeniu każdego roku kalendarzowego oraz końcowe po zakończeniu ważności Programu w terminie do końca marca danego roku.
§ 5. Członkowie Komisji sprawują funkcję do czasu odwołania lub założenia pisemnej rezygnacji.
§ 6. Traci moc Zarządzenie Nr 35/2015 Burmistrza Reszla z dnia 28 kwietnia 2015 roku w sprawie: powołania Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych.
§ 7. Zarządzenie wchodzi z życie z dniem podjęcia.