Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała Nr XLVII/311/2021 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 25 listopada 2021 roku w sprawie zmiany Statutu Gminy Reszel.

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XLVII/311/2021
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 25 listopada 2021 roku

w sprawie zmiany Statutu Gminy Reszel.

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372), art. 1 pkt1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o samorządzie województwa oraz ustawy o działalności pożytku publicznego o wolontariacie (Dz. U. z 2021r., poz. 1038)

uchwala się, co następuje:

§ 1. W Statucie Gminy Reszel, przyjętym Uchwałą Nr XXXI/189/2001 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 czerwca 2001 roku ( tekst jednolity  ogłoszony Obwieszczeniem  Nr 1/2019 Rady Miejskiej w Reszlu, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIII/92/2019 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 sierpnia 2019 roku w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie Statutu Gminy Reszel, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego z 2019 roku poz. 4367), dokonuje się następujących zmian:

1.    W § 7 ust. 2 dodaje się punkt 6 w brzmieniu:
„6) wspieranie, tworzenie warunków do pobudzania aktywności obywatelskiej osób starszych w celu wzmacniania solidarności międzypokoleniowej .”
2.    § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8.1.Rada Miejska, realizując zadanie określone w § 7 , z własnej inicjatywny lub na wniosek zainteresowanych środowisk  może :
1)    wyrazić zgodę na utworzenie Młodzieżowej Rady Miejskiej, 
2)    utworzyć Gminną Radę Seniorów,
mających charakter konsultacyjny, doradczy i inicjatywny.
2.Rada Miejska, powołując młodzieżową radę miejską czy tworząc gminną radę seniorów nadaje jej statut, określający tryb wyboru jej członków i zasady jej działania.”.
3.    W  § 21 w ust. 1  dodaje się pkt g) i h)  w brzmieniu:
„ g) Gminna Rada Seniorów, przy czym przez podjęcie inicjatywy uchwałodawczej  należy rozumieć przedłożenie do Rady Miejskiej wniosku o podjęcie, załączonego do wniosku projektu uchwały, który rozpatruje Komisja Skarg, Wniosków i Petycji,
  h) Młodzieżowa Rada Miejska,  przy czym przez podjęcie inicjatywy uchwałodawczej  należy rozumieć przedłożenie do Rady Miejskiej wniosku o podjęcie, załączonego do wniosku projektu uchwały, który rozpatruje Komisja Skarg, Wniosków i Petycji”.
4.    W § 22 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:
„5a. Przewodniczący Rady Miejskiej udziela głosu na sesji członkom reprezentującym Młodzieżową Radę Miejską lub  Gminną Radę Seniorów, która złożyła wniosek o podjęcie inicjatywy uchwałodawczej”.

§ 2.1.W  Rozdziale IV Tryb rozpatrywania wniosków Załącznika Nr 10 do Statutu Gminy, stanowiącego Regulamin Komisji Skarg, Wniosków i Petycji dodaje się § 14a w brzmieniu:
„§14a.1.Komisja rozpatruje wnioski o podjęcie inicjatywy uchwałodawczej, zgłoszone przez Młodzieżową Radę Miejską  lub Gminną Radę Seniorów  w terminie nie dłuższym niż trzy miesiące od daty  ich wpływu. 
2. Przed rozpatrzeniem wniosku wymagane jest uzyskanie opinii o przedłożonym projekcie uchwały  Burmistrza Reszla oraz pozostałych Komisji Stałych Rady Miejskiej. 
3. Rozpatrzenie wniosku następuje poprzez podjęcie  przez Komisję uchwały w sprawie przekazania projektu uchwały do rozpatrzenia przez Radę Miejską na Sesji bądź odrzucenia wniosku , przy czym  w przypadku odrzucenia wniosku uchwała winna zawierać uzasadnienie. 
4. Komisja przekazuje uchwałę w sprawie rozstrzygnięcia dotyczącego złożonego wniosku Radzie Miejskiej w celu podjęcia przez Radę stosownej uchwały .”

§ 3. Pozostałe zapisy pozostawia się bez zmian.

§ 4.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa warmińsko-Mazurskiego.


 

Załączniki

Treść aktu