ZARZĄDZENIE Nr 17/2021 Burmistrza Reszla z dnia 03.02.2021 r. w sprawie ustalenia regulaminu pracy komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 17/2021
Burmistrza Reszla
z dnia 03.02.2021 r.
w sprawie ustalenia regulaminu pracy komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Na podstawie art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz .U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.)
zarządzam co następuje:
§ 1.
Ustalam regulamin pracy Komisji, powoływanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 2.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
§ 3.
- Komisja po ustaleniu przedmiotu zamówienia nadaje mu nazwę lub zwięźle go określa.
- Komisja przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez Burmistrza:
- projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- ogłoszenie właściwe dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- projekty innych dokumentów,
- Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy w szczególności:
- udostępnienie Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących jej treści,
- otwarcie ofert,
- ocena spełnienia warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskowanie do Burmistrza o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą,
- wnioskowanie do Burmistrza o odrzucenie ofert w przypadkach przewidzianych ustawą,
- ocena ofert niepodlegających odrzuceniu,
- przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź wystąpienie o unieważnienie postępowania.
§ 4.
- Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
- Członkowie Komisji mają prawo do uczestnictwa we wszystkich pracach komisji.
- Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
- Członkowie Komisji mają prawo do zgłaszania w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń, co do pracy Komisji – do przewodniczącego komisji.
- Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania poufności prowadzonych prac.
§ 5.
- Protokół z postępowania sporządza Sekretarz Komisji, a podpisują wszyscy członkowie Komisji.
- Brak podpisu któregokolwiek z członków Komisji powinien zostać wyjaśniony.
- Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia członka Komisji, co do prawidłowości postępowania, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenie członka Komisji.
- Przewodniczący Komisji przedkłada protokół Burmistrzowi do zatwierdzenia.
§ 6.
- Członkowie Komisji (osoby wykonujące czynności) w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności , o których mowa w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy.
- W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, podlega on niezwłocznemu wyłączeniu z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7.
- Pracami Komisji kieruje Przewodniczący.
- Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
- odebranie oświadczeń członków Komisji, o których mowa w § 6 ust. 1,
- podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym, mając na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizację odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac,
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- informowanie Burmistrza o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 8
- Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi Sekretarz Komisji.
- Do obowiązków Sekretarza Komisji należy:
- dokumentowanie czynności podejmowanych przez komisję,
- opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Komisji,
- obsługa techniczno – organizatorska Komisji,
- dbałość i ochrona dokumentacji postępowania wraz z protokołami, ofertami oraz pozostałymi dokumentami związanymi z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trakcie jego trwania.
§ 9.
Do obowiązków członka Komisji należy:
- uczestniczenie w posiedzeniach komisji,
- prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Komisji,
- przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Burmistrza, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję,
- przesyłanie wykonawcom wyjaśnień dotyczących prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 10.
- Jeśli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Komisja składa wniosek do Burmistrza o powołanie biegłych.
- Do biegłych stosuje się odpowiednio § 6.
- Biegły przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie Komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela dodatkowych wyjaśnień.
§ 11.
- Decyzje Komisji powinny zapadać jednomyślnie.
- Jeśli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, Przewodniczący Komisji zarządza głosowanie jawne, w którym każdy z członków ma jeden głos.
- W przypadku, gdy w głosowaniu nie można rozstrzygnąć danej sprawy z powodu równej ilości głosów „za” i „przeciw” głos rozstrzygający ma Przewodniczący Komisji.
§ 12.
- Najpóźniej przed otwarciem ofert Komisja udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Komisja niezwłocznie po otwarciu ofert udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
- Komisja po otwarciu ofert, dokonuje oceny otrzymanych ofert stosując wyłącznie warunki i kryteria zawarte w dokumencie, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt.2.
- Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w dokumencie, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt.2.
- W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 255 - 259 ustawy, Komisja występuje do Burmistrza o unieważnienie postępowania.
§ 13.
O wniesieniu odwołania przez wykonawców Przewodniczący Komisji niezwłocznie informuje członków Komisji.
§ 14.
- Na polecenie Burmistrza Komisja powtarza unieważnioną czynność.
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Burmistrz zatwierdzając propozycję Komisji.
§ 15.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się sekretarzowi Gminy Reszel.
§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie w dniu podpisania.