Uchwała Nr XXXIII/218/2020 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 10 grudnia 2020 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Reszel na 2021 rok
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXXIII/218/2020
Rady Miejskiej w Reszlu
z dnia 10 grudnia 2020 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Reszel na 2021 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i lit. i) ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.)
uchwala się
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 37 040 685,57 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
- dochody bieżące w wysokości 36 261 424,70 zł
- dochody majątkowe w wysokości 779 260,87 zł.
§ 2.1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 40 528 631,99 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 35 947 497,15 zł,
- wydatki majątkowe w wysokości 4 581 134,84 zł.
- Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki inwestycyjne w 2021 roku w wysokości 4 281 134,84 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w 2021roku, w wysokości 3 618 455,70 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
- Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w 2021 roku, zgodnie z załącznikiem nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w 2021 roku, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3 487 946,42 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- kredytów i pożyczek w kwocie 2 815 449,00 zł,
- wolnych środków w wysokości 672 497,42 zł
§ 4.1.Przychody budżetu gminy ustala się w wysokości 4 630 066,42 zł, rozchody w wysokości 1 142 120,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500 000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie 2 815 449,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie zadań współfinansowanych ze środków UE kwota 1 950 000,00 oraz wkład własny do realizowanych zadań z udziałem środków pochodzących z budżetu UE kwota 865 449,00 zł.
§ 6. Ustala się limit wolnych środków do lokowania na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy w wysokości 1 000 000,00 zł.
§ 7.1. Ustala się dochody w kwocie 100 800,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, oraz wydatki w kwocie 97 800,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 3 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219, z późn.zm.):
- dochody w wysokości – 91 000,00 zł,
- wydatki w wysokości – 91 000,00 zł.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat, o których mowa w art. 6r ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 rok poz. 1439, późn. zm.):
- dochody w wysokości – 1 805 178,00 zł,
- wydatki w wysokości – 1 805 178,00 zł.
§ 10. Ustala się wydatki budżetu na 2021 rok obejmujące zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 302 849,02 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego na łączną kwotę 302 849,02 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 11. Ustala się wydatki budżetu na 2021 rok obejmujące zadania realizowane w ramach Reszelskiego Budżetu Obywatelskiego na łączną kwotę 94 800,00 zł, w tym wydatki bieżące na kwotę 29 800,00 zł, wydatki majątkowe na kwotę 65 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 13. 1. Rezerwa ogólna wynosi 55 000,00 zł.
- Rezerwa celowa wynosi 177 000,00 zł, z tego:
- 63 000,00 zł na odprawy pracowników samorządowych,
- 114 000,00 zł na zarządzanie kryzysowe.
§ 14.1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 5 Uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500 000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie 2 815 449,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie zadań współfinansowanych ze środków UE kwota 1 950 000,00 oraz wkład własny do realizowanych zadań z udziałem środków pochodzących z budżetu UE kwota 865 449,00 zł
- Upoważnia się Burmistrza do:
- przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, polegających na przeniesieniu w ramach jednego działu:
- wydatków bieżących pomiędzy rozdziałami i grupami paragrafów klasyfikacji wydatków w zakresie środków na wynagrodzenia i składek od nich naliczanych z zastrzeżeniem, że przeniesienia nie mogą zwiększać w dziale sumy planowanych wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
- wydatków majątkowych między zadaniami inwestycyjnymi w ramach rozdziału,
- przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy do wysokości limitów określonych w § 6 Uchwały w kwocie 1 000 000,00 zł,
- zaciągania zobowiązań: na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych,
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym 2021 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 15. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Reszla.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego oraz publikacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załączniki
Treść aktu
Załączniki
- z -Zał_Nr 10 - RBO_2021 r.
- z -Zał_Nr 6 - Porozumienia_2021 r
- z -Zał_Nr 4 - UE_2021 r
- z -Zał_Nr 5 - Zlecone_2021 r
- z -Zał_Nr 9 - Dotacje_2021 r
- z -Zał_Nr 8 - Sołectwa_2021 r
- z -Zał_Nr 3a - inwestycje_2021 r
- z -Zał_Nr 3 - inwestycje_2021 r
- z -Zał_Nr 1 - Dochody_ budż_2021 r
- z -Zał_Nr 2 - Wydatki_buż_2021 r
- z -Zał_Nr 7 - Przych_i_rozch_2021 r
- Część_opisowa_budż 2021 r_projekt