Otwarty konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2026 roku w zakresie organizacji dowozu uprawnionych osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych
Uprzejmie informujemy, że w dniu 24 listopada 2025 r. został ogłoszony konkurs na realizację zadań publicznych w trybie otwartego konkursu ofert na zadania w zakresie zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
Oferty należy składać poprzez elektroniczny generator wniosków dostępny na stronie: https://witkac.pl/contest/view?id=39060 [link].
W tym celu należy założyć bezpłatne konto użytkownika w systemie na stronie www.witkac.pl. Instrukcje jak założyć konto oraz jak złożyć ofertę znajdują się poniżej.
Termin składania ofert w wersji elektronicznej wyznaczano na dzień 15 grudnia 2025 r.
Termin składania ofert/potwierdzeń w wersji papierowej wyznaczono na dzień 22 grudnia 2025 r.
W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących obsługi systemu witkac.pl zapraszamy do kontaktu z pracownikiem Urzędu Gminy w Reszlu (tel. 89 755 00 47).
OGŁOSZENIE
Burmistrz Reszla ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2026 roku w zakresie organizacji dowozu uprawnionych osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych.
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1338) oraz projektu budżetu Gminy Reszel na 2026 rok.
§ 1
Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych
- Przedmiotem konkursu jest zlecenie wykonania zadania publicznego w formie powierzenia lub wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na jego dofinansowanie w zakresie dowozu uprawnionych osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych.
| Nr zadania | Nazwa zadania priorytetowego | Kwota dotacji na realizację zadania |
| 1. | Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny i obowiązek nauki w roku 2026. | 120 033,00 zł |
| 2. | Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Gminie Reszel do Publicznego Specjalnego Katolickiego Ośrodka Edukacyjno-Wychowawczego w Kruzach. | 4 000,00 zł |
- Główne cele zadań objętych konkursem to:
- wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami z Gminy Reszel poprzez organizację im dowozu celem umożliwienia realizacji obowiązków edukacyjnych określonych we właściwych przepisach oświatowych oraz rehabilitacji.
- Oczekiwane rezultaty zleconych zadań:
- liczba dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami – mieszkańców Gminy Reszel, którym zapewniono dowóz do placówek edukacyjnych
§ 2
Zasady przyznawania dotacji
- Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- O przyznanie dotacji w ramach otwartego konkursu ofert mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej jako oferenci), które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej ogłoszeniem konkursowym.
- Przy realizacji zadania możliwa jest współpraca z podmiotami niewymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (również z jednostkami organizacyjnymi lub osobami prawnymi Gminy Reszel). Podmioty te mogą uczestniczyć w zadaniu oferując wsparcie merytoryczne lub rzeczowe. Informacje o sposobie zaangażowania takiego podmiotu w realizację zadania należy przedstawić w części III.3 oferty tj. „Syntetyczny opis zadania”.
- Oferenci, którzy:
- nie są podatnikami podatku VAT lub
- są podatnikami podatku VAT, ale w ramach realizacji zadania publicznego nie przewidują pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego, przedstawiają w ofercie koszty brutto.
Oferenci, którzy są czynnym podatnikiem podatku VAT i w ramach realizacji zadania publicznego przewidują pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego i realizacja zadania publicznego określonego w ofercie będzie powiązana z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zobowiązani są do przedstawienia w ofercie kosztów netto.
W przypadku możliwości odzyskania podatku VAT jego koszt nie może być składową części finansowej oferty ani po stronie dotacji ani po stronie wkładu własnego oferenta.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa pomiędzy Burmistrzem Reszla a oferentem. Wzór umowy stanowi załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057 z późn.zm.).
- Otrzymana dotacja nie może być wykorzystana na: zakup gruntów, działalność gospodarczą oraz działalność polityczną, religijną, na pokrycie zobowiązań poza terminem realizacji zadania publicznego oraz na pokrycie kosztów niezwiązanych z realizacją danego zadania lub trudnych do wyodrębnienia.
- Dopuszcza się wkład własny finansowy, osobowy i rzeczowy oferenta.
- W przypadku zadeklarowania wkładu finansowego (w tym także świadczeń od odbiorców zadania) – wysokość innych środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania może się zmieniać, o ile nie zmniejszy się wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji.
- Wkład niefinansowy stanowi wkład osobowy, wniesiony w postaci świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków organizacji pozarządowej. W trakcie realizacji zadania wkład ten należy udokumentować np. poprzez zawarcie porozumienia z wolontariuszem, kartę pracy wolontariusza, oświadczenia członka organizacji o wykonaniu pracy społecznej przy realizacji zadania. Karta pracy wolontariusza oraz oświadczenie członka organizacji powinny zawierać m.in. imię i nazwisko wolontariusza/członka organizacji, nazwę organizacji, nazwę zadania, okres w jakim wykonywał pracę społeczną, przedmiot, miejsce i czas wykonywania pracy oraz poświadczenie jej wykonania przez osobę uprawnioną do reprezentacji organizacji (zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
- Przyjmuje się stawki wkładu osobowego w wysokości maksymalnie 35,00 zł za godzinę i eksperckie w wysokości maksymalnie 120,00 zł stawek za godzinę. W przypadku przyjęcia wyższych stawek, niezbędne jest uzasadnienie.
- W przypadku wniesienia wkładu rzeczowego w realizację zadania (np. nieodpłatne udostępnienie sali, użyczenia boisk sportowych, nieodpłatne usługi świadczone przez sponsorów) jego wycena nie jest obowiązkowa i nie należy jej wykazywać w kalkulacji kosztów oraz w przewidywanych źródłach finansowania zadania. Wnoszony wkład rzeczowy w realizację zadania, w tym również udział ewentualnych partnerów opisuje się w ofercie i jest on brany pod uwagę przy ocenie merytorycznej oferty.
- Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą podlegać rozpatrywaniu pod względem merytorycznym. Odrzuceniu będą podlegać także oferty, które nie będą zawierać wymaganych informacji, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu.
- Burmistrz Reszla zastrzega sobie prawo do:
- odstąpienia od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, bez podania przyczyny, w części lub w całości,
- zwiększenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu po podjęciu uchwały Rady Miejskiej w Reszlu,
- wyboru więcej niż jednej oferty, wyboru jednej oferty lub żadnej z ofert,
- zmniejszenia wysokości wnioskowanej dotacji,
- wskazania kosztów i działań niepodlegających finansowaniu z dotacji.
- Burmistrz Reszla zastrzega sobie prawo do publicznego udostępniania w materiałach informacyjnych na www.gminareszel.pl informacji zawartych przez oferenta w pkt. III.3 oferty tj. „Syntetyczny opis zadania”.
- Wyniki otwartego konkursu ofert nie podlegają trybowi odwoławczemu.
§ 3
Warunki realizacji zadania publicznego
- Zadanie przedstawione w ofercie nie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów.
- Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE, L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w planie i harmonogramie działań w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Dopuszcza się maksymalne zwiększenie lub przesunięcia – do 20% jej planowanej wartości, bez konieczności aneksowania umowy (np. wynajem sali 1000,00 zł – możliwe zwiększenie wydatku o 200,00 zł, tj. 1000,00 zł x 20%), pod warunkiem umniejszenia wartości innych kosztów co najmniej o kwotę wynikającą z ww. zwiększenia. Dopuszcza się dokonywanie dowolnego zmniejszenia poszczególnych kosztów wynikających z ich przesunięć. Nie dopuszcza się do samodzielnego wprowadzenia dodatkowych pozycji kosztu w ramach działania i/lub działania wraz z jego kosztami w kosztorysie, nawet jeżeli finansowane są ze środków własnych.
Tak więc zmiany powyżej 20% wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Zleceniodawcy. Zmniejszenie może nastąpić w dowolnej wysokości. - Naruszenie postanowienia, o którym mowa w ust. 4 i w ust. 8, uważa się za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu jego realizacji oraz założonych celów i rezultatów. Zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Burmistrza Reszel. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany zakres działań/harmonogramu po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiana taka może wymagać aneksu do umowy.
- Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.
- Oferent, realizując zlecone zadanie, zobowiązuje się do informowania o fakcie współfinansowania/finansowania realizacji zadania przez Gminę Reszel (szczególnie w materiałach promocyjnych, kartach zgłoszeniowych, regulaminach itp.).
- Każde wydatkowanie środków finansowych musi być potwierdzone właściwym dokumentem księgowym.
- Podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn.zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
- Wszelkie przychody uzyskane w wyniku realizacji zadania muszą być wydatkowane na to zadanie. Niewydane środki pomniejszają dotację i należy je zwrócić do budżetu Gminy Reszel.
- Zadanie publiczne powinno być zaprojektowane i realizowane przez oferenta w taki sposób, aby nie wykluczało z uczestnictwa w nim osób ze specjalnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Oferent zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań – biorąc pod uwagę charakter zadania – aby osoby ze szczególnymi potrzebami jako odbiorcy zadania publicznego mogły w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. Informacje o warunkach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania, oferent powinien przedstawić w ofercie w opisie zadania. Oferent przy realizacji zadania publicznego odpowiedzialny jest za uwzględnienie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 z późn.zm.). W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
- Realizacja zadania publicznego musi spełniać wymagania ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 1802 z późn.zm.) m.in. w oparciu o wprowadzone przez Zleceniobiorcę Standardy Ochrony Małoletnich.
- Oferent jest w całości odpowiedzialny za należytą realizację zadania publicznego będącego przedmiotem wniosku o dofinansowanie w ramach otwartego konkursu ofert.
§ 4
Składanie ofert
- Oferta, umowa i sprawozdanie są generowane według wzorów zgodnych z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (t.j. Dz. U. z 2018 r. , poz. 2057 z późn.zm.).
- Sposób złożenia oferty: Ofertę należy złożyć w systemie Witkac.pl (generator wniosków dostępny pod adresem https://www.witkac.pl), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 grudnia 2025 r., do godz. 13:00, a następnie po zatwierdzeniu i złożeniu oferty w systemie Witkac.pl, należy wygenerować i wydrukować ofertę. Ofertę wygenerowaną ze systemu Witkac.pl i podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z wymaganymi załącznikami wymienionym w części § 5 niniejszego ogłoszenia, należy złożyć w zamkniętej kopercie do Urzędu Gminy w Reszlu nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 grudnia 2025 r. do godz. 10:00 (decyduje data wpływu do Urzędu; dokumenty należy złożyć w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00 – 15:30, w piątek w godz. 7:00 – 13:00). Ofertę w wersji papierowej można składać: osobiście lub za pośrednictwem poczty w sekretariacie Urzędu Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, w wyżej wymienionym terminie.
- Podpisy osób upoważnionych powinny być czytelne (imię i nazwisko wraz z funkcją umożliwiające niebudzącą wątpliwości weryfikację osób podpisujących potwierdzenie złożenia oferty) lub opatrzony pieczęcią imienną.
- Oferty złożone w Generatorze Wniosków nie mogą być uzupełniane ani anulowane. W przypadku chęci wycofania oferty złożonej w systemie Witkac.pl, należy dostarczyć przed terminem składania wniosków w wersji papierowej, do Urzędu Gminy w Reszlu podpisane przez osoby upoważnione oświadczenie o wycofaniu oferty.
- Nie przewiduje się wyznaczenia dodatkowego terminu na uzupełnienie brakujących dokumentów.
- Odpowiedzialność za dostarczenie dokumentów we wskazanym terminie, spoczywa na wnioskodawcy – oferencie i żadne wyjaśnienia dotyczące opóźnień wynikających z winy wnioskodawcy lub poczty, kuriera nie będą brane pod uwagę.
- Ogłaszający zastrzega sobie prawo wezwania oferentów do przedstawienia dodatkowych dokumentów.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
- Oferta nie podlega opiniowaniu i zostaje odrzucona z powodu następujących braków formalnych bądź niezastosowania się do warunków określonych w niniejszym ogłoszeniu:
- oferta nie została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu,
- oferta nie została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru,
- do oferty nie zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie),
- oferta nie została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS,
- oferta nie jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta.
- Numer kontrolny oferty złożonej w systemie Witkac.pl musi być zgodny z numerem kontrolnym na ofercie złożonej w wersji papierowej.
- Złożenie oferty do niniejszego konkursu jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z treścią ogłoszenia konkursowego, do których oferent będzie się stosować.
§ 5
Wymagana dokumentacja
- Prawidłowo wypełniony formularz oferty, o którym mowa w § 4 ust. 1 ogłoszenia.
- Wymagane załączniki, które należy dołączyć do oferty składanej w wersji papierowej w zamkniętej kopercie (patrz § 4 ust. 2 ogłoszenia):
- aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
- w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
- statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
- gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską lub oświadczenie partnera,
- oświadczenia i inne informacje wynikające ze wzoru oferty.
- Mogą być złożone dodatkowe załączniki (załączniki fakultatywne) – np. informacja dotycząca sposobu dokonywania wyliczeń kosztów realizacji zdania, opinie, recenzje, materiały potwierdzające realizację podobnych działań, sprawozdania i informacje dotyczące działań w ciągu trzech ostatnich lat, itd.
- Po dokonaniu wyboru oferty i przyznaniu dotacji, ofert zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 12 niniejszego ogłoszenia.
§ 6
Termin, tryb wyboru oferty i zasady pracy Komisji Konkursowej
- Zadania powinny być realizowane w 2026 roku, przy czym zadanie może być realizowane przed rozstrzygnięciem konkursu, nie wcześniej jednak niż od 1 stycznia 2026 r. Jednakże środki dotacji mogą być wydatkowane na pokrycie kosztów związanych z ich realizacją powstałych od dnia podpisania umowy. Szczegółowy i ostateczny termin oraz warunki realizacji finansowania i rozliczania zadania określi umowa pomiędzy Gminą a oferentem.
- Zadania powinny być wykonane dla mieszkańców Gminy Reszel, z uwzględnieniem różnych grup wiekowych.
- Regulamin pracy Komisji Konkursowej, będący podstawą jej prac, stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 101/2025 Burmistrz Reszla z dnia 2 września 2025 r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych (tj. opiniowanie pod względem formalnej i merytorycznej).
- Procedura rozpatrywania ofert rozpocznie się niezwłocznie po upływie terminu składania ofert w wersji papierowej. Przewiduje się, że rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 30 grudnia 2025 r.
- Do oceny merytorycznej zostanie dopuszczona oferta, która spełnia wszystkie kryteria formalne, mianowicie:
- oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie,
- oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru,
- do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie),
- oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS,
- oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta.
- Do oceny merytorycznej zostanie dopuszczona oferta, która spełnia wszystkie ww. kryteria formalne.
- Przy ocenie merytorycznej poszczególnych ofert stosowane będą następujące kryteria:
- doświadczenie w realizacji podobnych zadań,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt. 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków,
- rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na realizację zadań publicznych.
- Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Burmistrz Reszla w drodze zarządzenia.
- Wyniki konkursu wraz z informacją o wysokości przyznanej dotacji zamieszcza się na stronie internetowej www.gminareszel.pl w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Reszlu.
- Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego – rozstrzygnięcie konkursu nie jest decyzją administracyjną i nie podlega zaskarżeniu.
- Zarządzenie Burmistrza Reszla jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana.
- W przypadku gdy oferentowi zostanie przyznana dotacja niższa niż wnioskowana w ofercie, oferent, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników:
- może złożyć pisemne oświadczenie rezygnacji z przyjęcia dotacji i o odstąpieniu od zawarcia umowy lub
- zobowiązany jest złożyć oświadczenie pisemne o przyjęciu dotacji oraz potwierdzenie aktualności danych organizacji zawartych w ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy wraz ze zaktualizowaną ofertą (należy złożyć tekst jednolity zaktualizowanej oferty) – aktualizacje będą stanowić załączniki do umowy.
Oświadczenie winno być prawidłowo podpisane. Za prawidłowe podpisy zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia nazwiska, opatrzony podpisem, umożliwiający weryfikację osób podpisujących oświadczenie zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, aktualnym wyciągiem z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oświadczenie zostało prawidłowo podpisane. Oświadczenie należy złożyć w oryginale w siedzibie Urzędu Gminy w Reszlu.
- Niezłożenie właściwych załączników oraz niepodpisanie przez oferentów umowy w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu, będzie równoznaczne z rezygnacją z przyjętej dotacji.
- Burmistrz Reszla zastrzega sobie prawo odwołania konkursu bez podania przyczyn, odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyn oraz do zmniejszenia ogólnej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację niniejszego zadania, niedofinansowania żadnej z ofert oraz do przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu. Burmistrz zastrzega sobie prawo także do unieważnienia, odstąpienia od rozstrzygnięcia konkursu ofert, w przypadku zaistnienia innych związanych z tym okoliczności zagrażających życiu, zdrowiu lub bezpieczeństwu uczestników zadania.
- Burmistrz zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków i kosztów realizacji zadania publicznego oraz dofinansowania niepełnego zakresu zadania publicznego w przyjętych ofertach.
§ 7
Informacja o zrealizowanych przez Gminę Reszel w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Zadanie z zakresu „Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny i obowiązek nauki”:
- kwota przeznaczona na realizację ww. zadania w roku 2025 wynosiła 133.426,00 zł,
- kwota przeznaczona na realizację ww. zadania w roku 2024 wynosiła 102.953,40 zł.
- Zadanie z zakresu „Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Gminie Reszel do Publicznego Specjalnego Katolickiego Ośrodka Edukacyjno-Wychowawczego w Kruzach”:
- kwota przeznaczona na realizację ww. zadania w roku 2025 wynosiła 3.750,00 zł,
- kwota przeznaczona na realizację ww. zadania w roku 2024 wynosiła 3.795,00 zł.
- Wykaz wszystkich podmiotów, które otrzymały dotacje w roku 2024 na zadania publiczne znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Reszlu: https://bipreszel.warmia.mazury.pl/7291/ogloszenie-otwartego-konkursu-ofert-na-realizacje-zadania-publicznego-w-2024-roku..html .
- Wykaz wszystkich podmiotów, które otrzymały dotacje w roku 2025 na zadania publiczne znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Reszlu: https://bipreszel.warmia.mazury.pl/7604/otwarty-konkurs-ofert-na-na-realizacje-zadan-publicznych-w-2025-roku-organizacja-dowozu-osob-z-niepelnosprawnosciami.html .
§ 8
Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. EU L 199, s. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Reszla z siedzibą w Urzędu Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, tel. 89 755 39 00, e-mail: urzadgminy@gminareszel.pl .
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod@gminareszel.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z otwartym konkursem ofert przeprowadzanym w oparciu o Ustawę Prawo zamówień publicznych.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja otwartego konkursu ofert, na ich wniosek. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej (okres przechowywania dokumentacji 5 lat od zakończenia realizacji zadania) ustalony w zał. nr 3 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego.
- Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do sprostowania danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do podania swoich danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości udziału w konkursie ofert.
§ 9
Postanowienia końcowe.
- Informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy w Reszlu, ul. Adama Mickiewicza 4 (I piętro), tel. 89 755 00 47.
- Formularz oferty, ramowy wzór umowy, formularz sprawozdania wynikają z rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań. W niniejszym postepowaniu wnioski te składane są przez generator wniosków Witkac.pl. Na stronie www.witkac.pl dostępne są także informatory dotyczące zakładania konta, składania ofert i sprawozdań.
BURMISTRZ RESZLA
/-/ Andrzej Lewandowski