Ogłoszenie Burmistrza Reszla o konsultacjach społecznych projektu Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2026 r.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA RESZLA
o konsultacjach społecznych projektu Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2026 r.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1153), art 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 1491 ze zm.) oraz Uchwały Nr VIII/33/2011 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 marca 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działającymi na terenie Gminy Reszel projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, Burmistrz Reszla ogłasza konsultacje społeczne projektu Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2026 r.
- Przedmiot konsultacji: Przedmiotem konsultacji jest „Roczny Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
- Cel konsultacji: Celem konsultacji jest wyrażenie opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działających na terenie Gminy Reszel na temat projektu „Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”.
- Czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji: Konsultacje będą przeprowadzone w terminie od 20 października 2025 r. do 03 listopada 2025r.
- Forma konsultacji: Konsultacje przeprowadzone będą za pomocą następujących instrumentów dialogu społecznego:
- Umieszczenia informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy w Reszlu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej w Urzędu Gminy w Reszlu,
- Wyrażenia pisemnej opinii na załączonym do ogłoszenia formularzu uwag, stanowiącym Załącznik do niniejszego Ogłoszenia,
- Wysłanie drogą elektroniczną projektu programu do organizacji pozarządowych z terenu Gminy Reszel.
- Opinie i uwagi należy przedkładać:
- osobiście w Urzędzie Gminy – w godzinach pracy Urzędu Gminy w Reszlu,
- pocztą na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel,
- drogą elektroniczną na załączonym do ogłoszenia formularzu uwag na adres: urzadgminy@gminareszel.pl
- Ogłoszenie o konsultacjach zostanie umieszczone:
- na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Reszlu,
- na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Reszlu,
- na tablicach ogłoszeń w sołectwach.
- Inne sprawy:
- Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę osób, organizacji i podmiotów w nich uczestniczących.
- Formularz Uwag do projektu „Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok” stanowi Załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Za przeprowadzenie konsultacji odpowiedzialne jest stanowisko ds. organizacji pozarządowych i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, tel. 89 755 00 47.
BURMISTRZ RESZLA
/-/ Andrzej Lewandowski