Wersja obowiązująca z dnia

Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o sprostowanie treści aktu stanu cywilnego
  2. Jeśli sprostowanie będzie dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego - należy załączyć oryginalny dokument wraz z urzędowym tłumaczeniem

Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy /USC pok. nr 12, piętro 1/ ul. Rynek 24, 11-440 Reszel 

Opłaty
  • odpis zupełny po sprostowaniu – 39 zł

Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Reszlu:

  1. dla osób realizujących należności w kraju: Bank Spółdzielczy w RESZLU 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
  2. dla osób realizujących należności w bankach poza granicami kraju: SWIFT:POLU PL PR IBAN:PL 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie

Podstawa prawna

Art. 35 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z  2014 r., poz. 1741 z późn. Zm.)