Wersja obowiązująca z dnia
Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Wymagane dokumenty
- Wniosek o sprostowanie treści aktu stanu cywilnego
- Jeśli sprostowanie będzie dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego - należy załączyć oryginalny dokument wraz z urzędowym tłumaczeniem
Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy /USC pok. nr 12, piętro 1/ ul. Rynek 24, 11-440 Reszel
Opłaty
- odpis zupełny po sprostowaniu – 39 zł
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Reszlu:
- dla osób realizujących należności w kraju: Bank Spółdzielczy w RESZLU 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
- dla osób realizujących należności w bankach poza granicami kraju: SWIFT:POLU PL PR IBAN:PL 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Termin i sposób załatwienia
Niezwłocznie
Podstawa prawna
Art. 35 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. Zm.)