Wersja obowiązująca z dnia

Zaświadczenie o stanie cywilnym

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 r.w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego - w załączniku
  2. Dowód osobisty lub paszport (do okazania)

Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek można złożyć w każdym urzędzie stanu cywilnego.
Wniosek może być również złożony w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (za pośrednictwem ePUAP)

Opłaty

zaświadczenie - 38 zł
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Reszlu:

  1. 1) dla osób realizujących należności w kraju: Bank Spółdzielczy w RESZLU 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
  2. 2) dla osób realizujących należności w bankach poza granicami kraju: SWIFT:POLU PL PR IBAN:PL 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Termin i sposób załatwienia

niezwłocznie

Podstawa prawna

Art. 44, 49 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)

 

Załączniki