Wersja obowiązująca z dnia
Zaświadczenie o stanie cywilnym
Wymagane dokumenty
- Wniosek wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 r.w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego - w załączniku
- Dowód osobisty lub paszport (do okazania)
Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek można złożyć w każdym urzędzie stanu cywilnego.
Wniosek może być również złożony w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (za pośrednictwem ePUAP)
Opłaty
zaświadczenie - 38 zł
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Reszlu:
- 1) dla osób realizujących należności w kraju: Bank Spółdzielczy w RESZLU 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
- 2) dla osób realizujących należności w bankach poza granicami kraju: SWIFT:POLU PL PR IBAN:PL 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Termin i sposób załatwienia
niezwłocznie
Podstawa prawna
Art. 44, 49 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)