Otwarty konkurs ofert na na realizację zadań publicznych w 2025 roku: Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami
BURMISTRZ RESZLA
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz projektu budżetu Gminy Reszel na 2025 rok ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2025 roku:
I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych:
- Zadanie z zakresu: Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny i obowiązek nauki w roku 2025.
Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2025 wynosi 133 426,00 zł.
W roku 2024 na realizację zadania przeznaczono kwotę 102 954,00 zł. - Zadanie z zakresu: Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Gminie Reszel do Publicznego Specjalnego Katolickiego Ośrodka Edukacyjno – Wychowawczego w Kruzach.
Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2025 wynosi 4 000,00 zł.
W roku 2024 na realizację zadania przeznaczono kwotę 4 000,00 zł.
Zlecanie realizacji w/w zadań publicznych może mieć formę:
- powierzenia wykonanie zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,
- wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
II. Zasady przyznawania dotacji
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057):
- listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania).
- osobiście w Urzędzie Gminy w Reszlu w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania).
- za pośrednictwem ePUAP
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa z dniem 10.12.2024 r. o godz. 900 (decyduje data wpływu do Urzędu).
- Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
- aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
- w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
- statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
- gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską lub oświadczenie partnera,
- oświadczenia i inne informacje wynikające ze wzoru oferty.
W przypadku braków formalnych oferty wnioskodawca będzie miał możliwość uzupełnienia braków i poprawienia błędów w uzgodnionym terminie.
- Oferty mogą składać wyłącznie organizacje prowadzące działalność w sferze pożytku publicznego na terenie Gminy Reszel, bez względu na siedzibę organizacji, jeżeli zapisy statutu na to pozwalają i obejmować przedsięwzięcia o zasięgu lub znaczeniu lokalnym, powiatowym, wojewódzkim bądź ogólnopolskim.
- Stowarzyszenie może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji po zapewnieniu udziału wkładu własnego na realizację zadania, przy czym kwota dofinansowania ze strony Gminy Reszel nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji zadania.
- Świadczenia wolontariuszy oraz inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako wkład własny niefinansowy w realizację zadania, są uwzględniane w kosztorysie i podlegają rozliczeniu na podstawie oświadczenia wolontariusza lub karty pracy.
- Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz oświadczenia należy zamieścić w VI sekcji wzoru oferty.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Reszel.
- Dotacja nie będzie udzielana na:
- podejmowanie działalności gospodarczej,
- na cele nie związane z działalnością statutową organizacji,
- projekty, których faktycznym celem jest zakup wyposażenia, działek, zakup lub remont budynków i lokali biurowych. Nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako środek realizacji głównego celu projektu,
- na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów,
- na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
III. Termin i warunki realizacji zadania
- Zadanie należy wykonać w terminie od 02 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.
- Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami prawa.
- W trakcie wykonywania zleconego zadania oraz po jego realizacji Burmistrz Reszla ma prawo do kontroli wykonywania zadania w zakresie zgodności z umową, efektywności, rzetelności oraz jakości wykonywania zadania, prawidłowości wykorzystania przekazanych środków finansowych oraz sposobu prowadzenia dokumentacji określonej w postanowieniach umowy i przepisach prawa.
- Rozliczeniu podlegają wydatki poniesione wyłącznie w okresie trwania umowy, tj. od 02 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.
- Realizator zadania jest zobowiązany do zapewnienia opieki w czasie przewozu niepełnosprawnym dzieciom i młodzieży, a także do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w jednym z zakresów, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
IV. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
- Oferty pod kątem formalnym i merytorycznym opiniuje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza.
- Opiniując ofertę komisja bierze pod uwagę spełnienie wymogów:
- formalnych:
- czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie;
- czy oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru;
- czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie);
- czy oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS;
- czy oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta.
- merytorycznych:
- doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków;
- rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na realizację zadań publicznych.
- formalnych:
- Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Reszla.
- Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie.
Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Reszel oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.gminareszel.pl.