Wersja obowiązująca z dnia

Otwarty konkurs ofert na na realizację zadań publicznych w 2025 roku: Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami

BURMISTRZ RESZLA

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz projektu budżetu Gminy Reszel na 2025 rok ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2025 roku:

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych:

  1. Zadanie z zakresu: Organizacja dowozu osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych w Gminie Reszel do placówek edukacyjnych w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny i  obowiązek nauki w roku 2025.
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2025 wynosi 133 426,00 zł.
    W roku 2024 na realizację zadania przeznaczono kwotę 102 954,00 zł. 
  2. Zadanie z zakresu: Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Gminie Reszel do Publicznego Specjalnego Katolickiego Ośrodka Edukacyjno – Wychowawczego w Kruzach.
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2025 wynosi 4 000,00 zł.
    W roku 2024 na realizację zadania przeznaczono kwotę 4 000,00 zł.

Zlecanie realizacji w/w zadań publicznych może mieć formę:

  • powierzenia wykonanie zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,
  • wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.

II. Zasady przyznawania dotacji 

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057):
    • listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 
    • osobiście w Urzędzie Gminy w Reszlu w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 
    • za pośrednictwem ePUAP

Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa z dniem 10.12.2024 r. o  godz. 900 (decyduje data wpływu do Urzędu).

  1. Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
    1. aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
    2. w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
    3. statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
    4. gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską lub oświadczenie partnera,
    5. oświadczenia i inne informacje wynikające ze wzoru oferty.

W przypadku braków formalnych oferty wnioskodawca będzie miał możliwość uzupełnienia braków i poprawienia błędów w uzgodnionym terminie.

  1. Oferty mogą składać wyłącznie organizacje prowadzące działalność w sferze pożytku publicznego na terenie Gminy Reszel, bez względu na siedzibę organizacji, jeżeli zapisy statutu na to pozwalają i obejmować przedsięwzięcia o zasięgu lub znaczeniu lokalnym, powiatowym, wojewódzkim bądź ogólnopolskim.
  2. Stowarzyszenie może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji po zapewnieniu udziału wkładu własnego na realizację zadania, przy czym kwota dofinansowania ze strony Gminy Reszel nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji zadania.
  3. Świadczenia wolontariuszy oraz inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako wkład własny niefinansowy w realizację zadania, są uwzględniane w kosztorysie i podlegają rozliczeniu na  podstawie oświadczenia wolontariusza lub karty pracy.
  4. Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz oświadczenia należy zamieścić w VI sekcji wzoru oferty. 
  5. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Reszel.
  6. Dotacja nie będzie udzielana na:
    1. podejmowanie działalności gospodarczej,
    2. na cele nie związane z działalnością statutową organizacji,
    3. projekty, których faktycznym celem jest zakup wyposażenia, działek, zakup lub  remont budynków i lokali biurowych. Nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako środek realizacji głównego celu projektu,
    4. na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów,
    5. na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.

III. Termin i warunki realizacji zadania

  1. Zadanie należy wykonać w terminie od 02 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.
  2. Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami prawa.
  3. W trakcie wykonywania zleconego zadania oraz po jego realizacji Burmistrz Reszla ma prawo do kontroli wykonywania zadania w zakresie zgodności z umową, efektywności, rzetelności oraz jakości wykonywania zadania, prawidłowości wykorzystania przekazanych środków finansowych oraz sposobu prowadzenia dokumentacji określonej w postanowieniach umowy i  przepisach prawa.
  4. Rozliczeniu podlegają wydatki poniesione wyłącznie w okresie trwania umowy, tj. od 02 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.
  5. Realizator zadania jest zobowiązany do zapewnienia opieki w czasie przewozu niepełnosprawnym dzieciom i młodzieży, a także do zapewnienia dostępności osobom ze  szczególnymi potrzebami, co najmniej w jednym z zakresów, o których mowa  w art. 6 ustawy z dnia 19  lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U.  z  2024 r. poz. 1411).

IV. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert

  1. Oferty pod kątem formalnym i merytorycznym opiniuje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza.
  2. Opiniując ofertę komisja bierze pod uwagę spełnienie wymogów:
    1. formalnych: 
      • czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie;
      • czy oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru;
      • czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o  konkursie);
      • czy oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS;
      • czy oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta.
    2. merytorycznych: 
      • doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
      • kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
      • w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
      • uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w  art.  3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i  pracy społecznej członków;
      • rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na  realizację zadań publicznych.
  3. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  4. Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Reszla.
  5. Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie. 

Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Reszel oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.gminareszel.pl.

Załączniki