Wersja nieobowiązująca z dnia

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w 2024 roku.

 Reszel, 01.12.2023 r.

BURMISTRZ RESZLA


Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571) oraz projektu budżetu Gminy Reszel na 2024 rok

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2024 roku:

  1. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych:
  1. Zadanie z zakresu: Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych
    w Gminie Reszel do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny.

Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2024 wynosi 102 954,00 zł

W roku 2023 na realizację zadania przeznaczono kwotę 100 790,00 zł.

  1. Zadanie z zakresu: Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych
    w Gminie Reszel do Publicznego Specjalnego Katolickiego Ośrodka Edukacyjno - Wychowawczego w Kruzach.

Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2024 wynosi 4 000,00 zł

W roku 2023 nie realizowano w/w zadania.

Zlecanie realizacji w/w zadań publicznych może mieć formę:
- powierzenia wykonanie zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,
- wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.

II Zasady przyznawania dotacji

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym
    w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057):

- listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu,  ul. Rynek 24, 11-440 Reszel,

w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania) .

- osobiście w Urzędzie Gminy w Reszlu

 w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania) .

Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa

z dniem 27.12.2023 r. o godz. 1100 (decyduje data wpływu do Urzędu).

  1. Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
  1. aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
  2. w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
  3. statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
  4. gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską
    lub oświadczenie partnera,
  5. oświadczenia i inne  informacje wynikające ze wzoru oferty.

W przypadku braków formalnych oferty wnioskodawca będzie miał możliwość uzupełnienia braków i poprawienia błędów w uzgodnionym terminie

  1. Oferty mogą składać wyłącznie organizacje prowadzące działalność w sferze pożytku publicznego na terenie Gminy Reszel, bez względu na siedzibę organizacji, jeżeli zapisy statutu na to pozwalają i obejmować przedsięwzięcia o zasięgu lub znaczeniu lokalnym, powiatowym, wojewódzkim bądź ogólnopolskim.
  2. Stowarzyszenie może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji po zapewnieniu udziału wkładu własnego na realizację zadania, przy czym kwota dofinansowania ze strony Gminy Reszel nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji zadania.
  3. Świadczenia wolontariuszy oraz inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako wkład własny niefinansowy w realizację zadania, są uwzględniane w kosztorysie i podlegają rozliczeniu
    na podstawie oświadczenia wolontariusza lub karty pracy.
  4. Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące
    się do kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz oświadczenia należy zamieścić w VII sekcji wzoru oferty.
  5. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Reszel.
  6. Dotacja nie będzie udzielana na:
    - podejmowanie działalności gospodarczej,
    - na cele nie związane z działalnością statutową organizacji,
    - projekty, których faktycznym celem jest zakup wyposażenia, działek, zakup lub  remont budynków i lokali biurowych. Nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako środek realizacji głównego celu projektu;
    - na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów,
    - na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.

8. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert

  1. Oferty pod kątem formalnym i merytorycznym opiniuje komisja konkursowa powołana
    Zarządzeniem Burmistrza.
  2. Opiniując ofertę komisja bierze pod uwagę spełnienie wymogów:formalnych:

- czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie;
- czy oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru;
- czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie);
- czy oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami
w KRS;

- czy oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta:

  1. merytorycznych:

 - doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

- w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt. 2 ustawy, uwzględnienie   planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust.   
  3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;

- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tymświadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków;
- rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na realizację zadań publicznych;

9. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Reszla.
- Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie.

III . Warunki Realizacji zadania publicznego

Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji zadania, finansowania i rozliczania zadań
reguluje umowa pomiędzy Gminą Reszel a oferentem, którego oferta została wybrana

Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Reszel oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.gminareszel.pl

 

                                                                       BURMISTRZ RESZLA

                                                                                                    /-/  Marek Janiszewski

Załączniki

  • Ogłoszenie
    format: pdf, rozmiar: 1.18 MB, data dodania:

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.