Wersja obowiązująca z dnia

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2023 roku

BURMISTRZ RESZLA

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm. ) oraz Uchwały Nr LXIV/428/2022 Rady Gminy Reszel z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Reszel z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2023 rok.

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2023 roku, w następujących dziedzinach:

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych:

  1. Zadanie z zakresu: Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2023 wynosi 25.000,00 zł
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2022 wynosiła 25.000,00 zł
  2. Zadanie z zakresu: Zajęcia sportowo – rekreacyjne „Bez używek”
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2023 wynosi 10.000,00 zł
    Kwota przeznaczona na realizację podobnego zadania w roku 2022 wynosiła 5.000,00 zł
  3. Zadanie z zakresu: Organizacja rozgrywek sportowych piłki nożnej
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2023 wynosi 100.000,00 zł
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2022 wynosiła 100.000,00 zł
  4. Zadanie z zakresu: Organizacja rozgrywek sportowych piłki nożnej i ręcznej dzieci i młodzieży 
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2023 wynosi 53.000,00 zł
    Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2022 wynosi 53.000,00 zł

Zlecanie realizacji w/w zadań publicznych może mieć formę:

  • powierzenia wykonanie zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,
  • wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.

II. Zasady przyznawania dotacji 

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057): 
    • listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu,  ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 
    • osobiście w Urzędzie Gminy w Reszlu w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 

      Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa z dniem 27.01.2023 r. o godz. 15:00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
       
  2.  Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
    1. aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
    2. w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
    3. statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
    4. gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską lub oświadczenie partnera,
    5. oświadczenia i inne  informacje wynikające ze wzoru oferty.

      W przypadku braków formalnych oferty wnioskodawca będzie miał możliwość uzupełnienia braków i poprawienia błędów w uzgodnionym terminie
       
  3. Oferty mogą składać wyłącznie organizacje prowadzące działalność w sferze pożytku publicznego na terenie Gminy Reszel, bez względu na siedzibę organizacji, jeżeli zapisy statutu na to pozwalają i obejmować przedsięwzięcia o zasięgu lub znaczeniu lokalnym, powiatowym, wojewódzkim bądź ogólnopolskim.
  4. Stowarzyszenie może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji po zapewnieniu udziału wkładu własnego na realizację zadania, przy czym kwota dofinansowania ze strony Gminy Reszel nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji zadania.
  5. Świadczenia wolontariuszy oraz inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako wkład własny niefinansowy w realizację zadania, są uwzględniane w kosztorysie i podlegają rozliczeniu na podstawie oświadczenia wolontariusza lub karty pracy.
  6. Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz oświadczenia należy zamieścić w VII sekcji wzoru oferty. 
  7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Reszel.
  8. Dotacja nie będzie udzielana na:
    1. podejmowanie działalności gospodarczej,
    2. na cele nie związane z działalnością statutową organizacji,
    3. projekty, których faktycznym celem jest zakup wyposażenia, działek, zakup lub  remont budynków i lokali biurowych. Nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako środek realizacji głównego celu projektu;
    4. na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów,
    5. na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
  9. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
    1. Oferty pod kątem formalnym i merytorycznym opiniuje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza.
    2. Opiniując ofertę komisja bierze pod uwagę spełnienie wymogów:
      1. formalnych: 
        • czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie;
        • czy oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru;
        • czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie);
        • czy oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS;
        • czy oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta:
      2. merytorycznych: 
        • doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
        • kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
        • w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt. 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
        • uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków;
        • rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na realizację zadań publicznych;
  10. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  11. Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Reszla.
  12. O decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie. 

III . Warunki Realizacji zadania publicznego 
Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji zadania, finansowania i rozliczania zadań reguluje umowa pomiędzy Gminą Reszel a oferentem, którego oferta została wybrana

Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Reszel oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.gminareszel.pl

Załączniki

  • Ogłoszenie
    format: pdf, rozmiar: 281.27 KB, data dodania:
  • zawiadomienie 4
    format: pdf, rozmiar: 208.79 KB, data dodania:
  • zawiadomienie 1
    format: pdf, rozmiar: 210.9 KB, data dodania:
  • zawiadomienie 2
    format: pdf, rozmiar: 208.3 KB, data dodania:
  • zawiadomienie 3
    format: pdf, rozmiar: 212 KB, data dodania: