Wersja obowiązująca z dnia

Uzyskiwanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Podstawa prawna: ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela – art. 9a–9i Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. "Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela   mianowanego" .
  2. Załączniki:
  1. poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,
  2. poświadczona kopia aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego,
  3. zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające następujące informacje:
  • wymiar zatrudnienia nauczyciela oraz nauczany przez niego przedmiot lub rodzaj prowadzenia zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, data złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
    uzyskana przez nauczyciela ocena dorobku zawodowego za okres stażu oraz data jej dokonania.

II. UWAGI:

            Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego powinien być złożony w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu.

            Terminy wydawania decyzji zależą od daty złożenia wniosku przez nauczyciela o podjęcie postępowania egzaminacyjnego:
- nauczycielom, którzy złożą wnioski do dnia 30 czerwca danego roku, decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia wydaje się do dnia 31 sierpnia tego roku,
- nauczycielom, którzy złożą wnioski do dnia 31 października danego roku, decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia wydaje się do dnia 31 grudnia tego roku. 

            W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Załączniki