Uzyskiwanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna: ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela – art. 9a–9i Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- "Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego" .
- Załączniki:
- poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,
- poświadczona kopia aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego,
- zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające następujące informacje:
- wymiar zatrudnienia nauczyciela oraz nauczany przez niego przedmiot lub rodzaj prowadzenia zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, data złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
uzyskana przez nauczyciela ocena dorobku zawodowego za okres stażu oraz data jej dokonania.
II. UWAGI:
Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego powinien być złożony w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu.
Terminy wydawania decyzji zależą od daty złożenia wniosku przez nauczyciela o podjęcie postępowania egzaminacyjnego:
- nauczycielom, którzy złożą wnioski do dnia 30 czerwca danego roku, decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia wydaje się do dnia 31 sierpnia tego roku,
- nauczycielom, którzy złożą wnioski do dnia 31 października danego roku, decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia wydaje się do dnia 31 grudnia tego roku.
W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.