III przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości, stanowiącej: - działkę oznaczoną numerem geodezyjnym 90/4 o pow. 2442 m2 KW OL1K/00041616/9 położoną w obrębie geodezyjnym 2 miasta Reszel przy ul. Krasickiego 5 zabudowaną piętrowym budynkiem byłej szkoły z użytkową częścią poddasza o pow. użytkowej 365 m2 posadowionym na w/w działce.
OGŁOSZENIE
Burmistrz Reszla ogłasza III przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości, stanowiącej:
- działkę oznaczoną numerem geodezyjnym 90/4 o pow. 2442 m² KW OL1K/00041616/9 położoną w obrębie geodezyjnym 2 miasta Reszel przy ul. Krasickiego 5 zabudowaną piętrowym budynkiem byłej szkoły z użytkową częścią poddasza o pow. użytkowej 365 m² posadowionym na w/w działce.
II przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, ponieważ do przetargu nie przystąpiła żadna osoba – brak chętnych nabywców.
Działka w kształcie zbliżonym do trapezu, położona za centrum miasta. Położona w otoczeniu budynków mieszkalnych i usługowych. Teren, na którym znajduje się nieruchomość posiada pełne uzbrojenie – bez podłączenia gazu. Budynek z użytkową częścią poddasza, częściowo podpiwniczony, fundamenty z betonu i kamienia, ściany z cegieł, w części podłogi drewniane, zniszczone, drzwi drewniane, zużyte, dach 2 spadowy drewniany kryty dachówką, rok budowy 1910. Powierzchnia użytkowa 365 m² w tym: - parter 163,36 m² (5 pomieszczeń i klatka schodowa), I piętro 156,06 m² ( 5 pomieszczeń i klatka schodowa), poddasze II piętro 45,56 m² (3 pomieszczenia i klatka schodowa) oraz strych niezabudowany o pow. ok. 60 m² z możliwością adaptacji. Podpiwniczenie na ok. 1/3 budynku, gdzie znajdują się: hydrofornia, łazienki, kotłownia i klatka schodowa.
- Cena wywoławcza: 299 000,- zł,
w tym: cena budynku – 187 024,50 zł., cena gruntu – 111 975,50 zł.
Wysokość wadium: 29 900,- zł - Postąpienie ( minimum ): 2 990,- zł
Warunki przetargu:
- Przetarg odbędzie się w dniu 05.11.2021 r. o godz. 11:00 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Kultury w Reszlu przy ul. Mickiewicza 4 – sala widowiskowa
- Podane wadium powinno być wpłacone do dnia 02.11.2021 r. na konto Urzędu w BS w Reszlu Nr 20 8851 0008 2001 0000 0101 0004 w taki sposób aby do dnia 02 listopada 2021 r. środki pieniężne znalazły się na koncie urzędu. Dowód wniesienia wadium na daną nieruchomość podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
- Uczestnicy przetargu winni legitymować się dowodem osobistym lub paszportem. W przypadku ustawowej małżeńskiej wspólności majątkowej wadium na przetarg należy wnieść przez oboje małżonków. Ponadto wymagana jest obecność małżonków na przetargu lub zwykłe pełnomocnictwo udzielone przez nieobecnego małżonka do wniesienia wadium, uczestnictwa w przetargu w jego imieniu i składania oświadczeń związanych z przetargiem. Firmy lub spółki przystępujące do przetargu muszą przedłożyć wypis z odpowiedniego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej wraz z ważnymi pełnomocnictwami.
- Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który nie został nabywcą nieruchomości, będzie zwrócone w przeciągu 3 dni od daty zamknięcia przetargu. Uczestnikowi, który wygra przetarg, wadium zalicza się na poczet ceny nabycia.
- Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu, pomniejszona o wpłacone wadium, podlega zapłacie nie później niż do wyznaczonego terminu zawarcia umowy notarialnej.
- Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.) sprzedaż nieruchomości użytkowej wraz z przynależnym gruntem zwolniona jest z podatku VAT.
- Koszty notarialne i sądowe związane z nabyciem nieruchomości pokrywa nabywca.
- Termin zawarcia umowy notarialnej zostanie ustalony przez organizatora przetargu w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w wyznaczonym miejscu i terminie, Burmistrz Reszla może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
- Teren, na którym znajduje się nieruchomość jest objęty aktualnym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, oznaczony jako UO 5 – tereny usługowe - oświata.
- Nieruchomość znajduje się w Gminnej i Wojewódzkiej ewidencji zabytków.
- Gmina Reszel nie posiada sporządzonego świadectwa charakterystyki energetycznej zbywanej nieruchomości. Brak tego świadectwa nie stanowi przeszkody w zbyciu nieruchomości. W związku z tym, nabywca będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia, że nie ma obecnie, ani nie będzie miał w przyszłości, żadnych roszczeń finansowych w stosunku do Gminy, związanych z brakiem świadectwa.
- Osoby przystępujące do przetargu powinny zapoznać się ze stanem nieruchomości. Wydanie nieruchomości nastąpi w dniu podpisania aktu notarialnego.
- Osoby zainteresowane nabyciem nieruchomości mogą ją obejrzeć po uprzednim uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu Panią Grażyną Gałką, podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami, tel. kontaktowy: 89 755 39 20, w godz. od 7:30 do 15:30.
- Cudzoziemcy chcący nabyć powyższą nieruchomość powinni spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920r., o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (jedn. tekst Dz. U. z 2016 poz. 1061.).
- Informacji dotyczących przetargu udziela pracownik Urzędu Pani Grażyna Gałka, telefon 89 755 39 20, w godz. od 7:30 do 15:30.
- Burmistrz Reszla zastrzega sobie prawo odwołania lub unieważnienia przetargu.