Wersja obowiązująca z dnia

Konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 roku

BURMISTRZ RESZLA

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXXII/211/2020 Rady Gminy Reszel z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Reszel z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2021 rok.

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 roku,
 w następujących dziedzinach:

  1. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych:
    1. Zadanie z zakresu: Organizacja dowożenia dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Gminie Reszel do Ośrodka Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Wychowawczego w Biskupcu, gdzie realizują obowiązek szkolny
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 50.550,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 53 700,00zł
    2. Zadanie z zakresu: Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych 
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 25.000,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 25 000,00zł
    3. Zadanie z zakresu: Zajęcia sportowo – rekreacyjne dla dzieci i młodzieży – zdrowe ferie 
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 5.000,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 5 000,00zł
    4. Zadanie z zakresu: Kulturalne Ferie Bez Używek 
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 5.000,00 zł
      W 2020roku nie realizowano w/w zadania. 
    5. Zadanie z zakresu: Organizacja rozgrywek sportowych piłki nożnej  
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 95.000,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 75 000,00zł
    6. Zadanie z zakresu: Organizacja rozgrywek sportowych piłki ręcznej dzieci i młodzieży  
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 10.000,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 10 000,00zł
    7. Zadanie z zakresu: Organizacja rozgrywek sportowych piłki nożnej dzieci i młodzieży 
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2021 wynosi 43.000,00 zł
      Kwota przeznaczona na realizację w/w zadania w roku 2020 wynosiła 53 000,00zł

      Zlecanie realizacji w/w zadań publicznych może mieć formę:
      • powierzenia wykonanie zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji,
      • wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
         
  2. Zasady przyznawania dotacji 
     
    1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) : 
      • listownie na adres: Urząd Gminy w Reszlu,  ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 
      • osobiście w Urzędzie Gminy w Reszlu w kopercie z dopiskiem: Oferta na realizacje zadania publicznego pn. (nazwa zadania). 

        Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa z dniem 29.12.2020 r. o godz. 1000 (decyduje data wpływu do Urzędu).
         
    2. Do oferty należy dołączyć (wymagane załączniki):
      1. aktualny odpis KRS potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności,
      2. w przypadku, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż wskazane w aktualnym odpisie potwierdzającym wpis do właściwej ewidencji lub rejestru należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia,
      3. statut w przypadku składania oferty po raz pierwszy przez organizacje lub gdy w statucie nastąpiły zmiany,
      4. gdy udział w zadaniu biorą partnerzy należy przedłożyć umowę partnerską lub oświadczenie partnera,
      5. oświadczenia i inne  informacje wynikające ze wzoru oferty.

        W przypadku braków formalnych oferty wnioskodawca będzie miał możliwość uzupełnienia braków i poprawienia błędów w uzgodnionym terminie
    3. Oferty mogą składać wyłącznie organizacje prowadzące działalność w sferze pożytku publicznego na terenie Gminy Reszel, bez względu na siedzibę organizacji, jeżeli zapisy statutu na to pozwalają i obejmować przedsięwzięcia o zasięgu lub znaczeniu lokalnym, powiatowym, wojewódzkim bądź ogólnopolskim.
    4. Stowarzyszenie może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji po zapewnieniu udziału wkładu własnego na realizację zadania, przy czym kwota dofinansowania ze strony Gminy Reszel nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji zadania.
    5. Świadczenia wolontariuszy oraz inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako wkład własny niefinansowy w realizację zadania, są uwzględniane w kosztorysie i podlegają rozliczeniu na podstawie oświadczenia wolontariusza lub karty pracy.
    6. Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz oświadczenia należy zamieścić w VII sekcji wzoru oferty. 
    7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Reszel.
    8. Dotacja nie będzie udzielana na:
      1. podejmowanie działalności gospodarczej,
      2. na cele nie związane z działalnością statutową organizacji,
      3. projekty, których faktycznym celem jest zakup wyposażenia, działek, zakup lub  remont budynków i lokali biurowych. Nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako środek realizacji głównego celu projektu;
      4. na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów,
      5. na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
    9. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
      1. Oferty pod kątem formalnym i merytorycznym opiniuje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza.
      2. Opiniując ofertę komisja bierze pod uwagę spełnienie wymogów:
        1. formalnych: 
          • czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o konkursie;
          • czy oferta została złożona na formularzu wg obowiązującego wzoru;
          • czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (zgodnie z ogłoszeniem o konkursie);
          • czy oferta została podpisana przez osoby do tego upoważnione zgodnie z zapisami w KRS;
          • czy oferta jest złożona na zadanie zgodne z działalnością statutową oferenta:
        2. merytorycznych:
          • doświadczenie w realizacji podobnych zadań;
          • kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
          • w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt. 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
          • uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków;
          • rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia dotychczas otrzymanych środków na realizację zadań publicznych;
    10. Złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
    11. Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Reszla.
    12. Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie. 
       
  3. Warunki Realizacji zadania publicznego 

Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji zadania, finansowania i rozliczania zadań
reguluje umowa pomiędzy Gminą Reszel a oferentem, którego oferta została wybrana


Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Reszel oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.gminareszel.pl

Załączniki