Wersja obowiązująca z dnia

Radca Prawny

Do zadań Radcy Prawnego należy m.in.:

  1. Do zadań Radcy Prawnego należy m.in.
    1. doradztwo prawne w sprawach dotyczących funkcjonowania Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu,
    2. wydawanie opinii prawnych: pisemnych i ustnych oraz porad i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa w sprawach dotyczących spraw załatwianych przez Urząd, w szczególności w sprawach:
      1. projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,
      2. skomplikowanych,
      3. zawieranych umów: długoterminowych, nietypowych, bądź dotyczących przedmiotu o znacznej wartości,
      4. odmowy uznania zgłaszanych roszczeń i żądań majątkowych,
      5. umarzania wierzytelności w znacznej kwocie,
      6. zawarcia ugody w sprawach majątkowych,
      7. związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
      8. rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,
      9. udzielania informacji o zmianach w obowiązujących przepisach prawa w zakresie działalności Gminy, Urzędu Gminy i Burmistrza jako organu,
      10. reprezentowanie Gminy oraz Urzędu przed sądami i organami administracji, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem,
    3. obecność podczas posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej – wg potrzeb na polecenie Burmistrza,
    4. obecność na Sesji Rady Miejskiej, w szczególności udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania prawa w sprawach omawianych podczas sesji Rady Miejskiej.
 
mgr Żanetta Jania