Dział Techniczno - Budowlany
Kierownik: Piotr Chamik
Siedziba: 11-440 Reszel, ul.Reymonta 1-4
Telefon kontaktowy: (89) 755 39 28
E-mail: piotr.chamik@gminareszel.pl
Godziny urzędowania: pon.-pt., godz. 7:30 - 15:30
Do zadań Działu Techniczno-Budowlanego należy:
- Prowadzenie spraw w zakresie planowania przestrzennego Gminy, w tym:
- koordynacja działań związanych z opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i przedstawianie ich do uchwalenia Radzie Gminy,
- koordynacja i prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowywanie projektów zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zmian studium uwarunkowań,
- podawanie do publicznej wiadomości o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań,
- dokonywanie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań,
- sporządzanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- rozpatrywanie skutków prawnych uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, prowadzenie rejestrów tych dokumentów,
- przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje inwestycji - prowadzenie rejestrów tych dokumentów,
- przygotowywanie projektów decyzji o stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym uchwalonych i nieobowiązujących,
- wydawanie opinii i zaświadczeń o przeznaczeniu działki w planie zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów w zakresie opłat adiacenckich z tytułu sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i uzbrojenia terenów w infrastrukturę techniczną,
- przygotowywanie opinii w sprawach:
- lokalizacji inwestycji o znaczeniu ponadlokalnym - lokalizowanych na terenie gminy,
- lokalizacji inwestycji spoza obszaru gminy, których lokalizacja ma wpływ na funkcję i środowisko,
- wydawania opinii o wstępnych projektach podziału nieruchomości,
- Realizacja zadań w zakresie inwestycji, w tym:
- współudział w opracowywaniu projektów programów i planów inwestycyjno - remontowych w gminie,
- nadzorowanie i kontrola przebiegu realizacji zadań na placach budowy inwestycji gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem gruntów wchodzących do zasobów gminnych w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu oraz nieruchomości w niezbędne urządzenia infrastruktury technicznej,
- inicjowanie bądź organizowanie inwestycji wspólnych oraz opracowywanie umów z partnerami na ich realizację,
- W zakresie zamówień publicznych należy:
- zapewnienie wykonania ustawy o zamówieniach publicznych, koordynowanie działań Urzędu w powyższym zakresie, w tym prowadzenie odpowiednich procedur związanych z realizacją zamówień publicznych,
- ustalanie obowiązującego trybu udzielania zamówień publicznych,
- przygotowywanie zarządzeń Burmistrza w sprawie zamówień publicznych, w tym zarządzeń w sprawie powoływania komisji przetargowych,
- przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektami umów przy współpracy z merytorycznym stanowiskiem lub komórką organizacyjną Urzędu,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prac komisji przetargowej, w tym zapewnienie organizacyjno - kancelaryjne prac komisji przetargowej,
- prowadzenie analizy zapotrzebowania na dostawy i usługi w zakresie niezbędnym do udzielenia zamówień publicznych, zgodnie z przepisami ustawy,
- przygotowywanie wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
- koordynowanie podpisywania umów o udzielenie zamówienia w zakresie zgodności z ustawą o zamówieniach publicznych,
- gromadzenie informacji o firmach doradczych, ekspertach i rzeczoznawcach uczestniczących w procesie udzielania zamówień publicznych i wykonaniu umów zawartych w trybie ustawy o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie analiz efektywności przetargów,
- uczestniczenie w negocjacjach umów o udzielenie zamówień publicznych,
- upowszechnianie w systemie informatycznym ogłoszeń zamówień publicznych,
- opracowywanie wewnętrznych dokumentów dotyczących udzielania zamówień publicznych oraz udostępnianie ich pozostałym wewnętrznym komórkom organizacyjnym Urzędu,
- przygotowanie projektów rozstrzygnięć i decyzji w zakresie odpłatności za udostępnianie dokumentów przetargowych w związku z ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- gromadzenie informacji o przygotowywanych i realizowanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych,
- współdziałanie z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- sporządzanie propozycji zadań inwestycyjnych do realizacji i przedkładanie do projektu budżetu ,
- terminowe, rzeczowe i finansowe rozliczanie zadań inwestycyjnych, prowadzonych przez Gminę bądź przy współudziale środków budżetu gminy,
- nadzór nad prawidłową realizacją ( w tym finansową) umów , zawartych przez gminę z wykonawcami,
- sporządzanie analiz i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych, realizowanych w Urzędzie Gminy,
- W zakresie pozyskiwania funduszy strukturalnych i pomocowych:
- współpraca ze stanowiskiem ds. promocji Gminy w zakresie pozyskiwania funduszy strukturalnych i pomocowych,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków Unii Europejskiej i innych,
- koordynowanie spraw z zakresu terminowego rozliczania inwestycji realizowanych że środków otrzymanych, o których mowa w ppkt.2,
- przygotowanie i przeprowadzanie procedury przetargowej zadań realizowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej i innych.
- zabieganie o środki z funduszy strukturalnych i pomocowych dla gminy,
- wdrażanie projektów i ich realizacja w przypadku otrzymania dofinansowania,
- pełnienie funkcji koordynatora w przypadku kontroli audytorów.
- Realizacja zadań w zakresie zarządu drogami stanowiącymi własność gminy, w tym zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych w odniesieniu do dróg wojewódzkich i powiatowych,
- przygotowywanie opinii w sprawie przebiegu i zaliczenia drogi do kategorii dróg powiatowych,
- współdziałanie z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie i Rejonem Dróg Powiatowych w Kętrzynie w zakresie utrzymania, budowy i ochrony dróg wojewódzkich i powiatowych na terenie gminy,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych w odniesieniu do dróg gminnych,
- opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg gminnych oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- sprawowanie nadzoru technicznego nad jakością dróg gminnych oraz robotami drogowymi prowadzonymi na tych drogach,
- przygotowywanie projektów zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i zjazdów z dróg gminnych oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych, obiektów mostowych i przepustów na tych drogach,
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu na drogach gminnych,
- koordynacja robót w pasie drogowym dróg gminnych,
- współudział w organizowaniu prac przy zimowym utrzymaniu dróg na terenie miasta i gminy,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg gminnych przez ich użytkowników,
- przygotowywanie projektów wprowadzania ograniczeń lub zamykania dróg gminnych i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczania objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- utrzymywanie zieleni przydrożnej na drogach gminnych, w tym sadzenie i usuwanie drzew i krzewów,
- współudział w przygotowywaniu wniosków o dotacje z dedykowanych funduszy celowych na budowę lub modernizację dróg gminnych i wewnętrznych,
- współpraca w opracowywaniu budżetu gminy z zakresu drogownictwa i komunikacji Gminy,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach publicznych i wewnętrznych na terenie miasta i gminy,
- przygotowywanie projektów ustalanie nazw ulic, placów i umieszczanie tablic z nazwami,
- współpraca z sołtysami i radami sołeckimi w realizacji budowy, modernizacji i remontów dróg gminnych, mostów i przepustów, w tym: przygotowywanie zleceń na roboty, usługi i zakupy, nadzorowanie przebiegu prac, sprawdzanie i rozliczanie materiałowe zadań remontowych
- Zapewnienie właściwego utrzymania i eksploatacji przystanków znajdujących się na terenie gminy w zakresie dróg stanowiących własność Gminy, planowanie potrzeb w zakresie sieci przystanków,
- zgłaszanie wniosków w sprawie rozwiązań komunikacyjnych z punktu widzenia transportu, jego organizacji i bezpieczeństwa ruchu na drogach,
- prowadzenie spraw związanych organizacją komunikacji o zasięgu ponadgminnym, współdziałanie z innymi jednostkami w tym zakresie,
- utrzymanie wiat przystankowych w należytym stanie,
- przygotowywanie opinii dla przewoźników w zakresie wydawania zezwoleń na wykonywanie przewóz regularnych,
- przygotowywanie zezwoleń na korzystanie z przystanków autobusowych zlokalizowanych na drogach gminnych,
- przygotowywanie zezwoleń dla przewoźników na korzystanie z wiat przystankowych stanowiących własność Gminy
- Współudział w realizacji zadań w zakresie oświetlenia dróg publicznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym:
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych,
- zgłaszanie wniosków w sprawie budowy i modernizacji nowych punktów świetlnych,
- inicjowanie potrzeb w zakresie modernizacji i inwestycji dotyczących oświetlenia miejsc publicznych na terenie gminy oraz współudział w ich realizacji,
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci burzowej na terenie miasta i gminy
- Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy:
- nabywanie prawa własności lub użytkowania wieczystego oraz przejmowanie w użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie nieruchomości na rzecz Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z regulacją praw do nieruchomości na rzecz spółdzielni, jednostek komunalnych, posiadaczy gruntów,
- sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste oraz przekształcanie użytkowania wieczystego w prawo własności, dzierżawy nieruchomości gminnych
- prowadzenie spraw z zakresu regulacji w księgach wieczystych stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Gminy oraz będących przedmiotem współwłasności z innymi podmiotami,
- aktualizacja cen gruntów stanowiących własność Gminy,
- prowadzenie procedur związanych z obciążeniami nieruchomości (ustanawianie hipotek) oraz sporządzanie wniosków o wykreślenie z hipoteki,
- prowadzenie baz danych dotyczących gruntów, użytkowników wieczystych, zbieranie informacji o rynku obrotu nieruchomościami,
- prace związane z podziałem nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- analiza w zakresie zgodności wykorzystywania gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste - z funkcjami określonymi w planie zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie spraw w zakresie rozwiązania umowy o oddanie w użytkowanie wieczyste,
- wnioskowanie o wywłaszczenie gruntów na rzecz Gminy
- ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod budowę dróg i ulic,
- zlecenia, nadzór i odbiór robót geodezyjnych,
- wykonywanie przysługującego Gminie prawa pierwokupu nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości,
- W sprawach gospodarki komunalnej i mieszkaniowej
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- realizacja zadań związanych z utrzymaniem infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, w tym studni publicznych
- udział w pracach Społecznej Komisji Mieszkaniowej i udzielanie informacji w tym zakresie Burmistrzowi
- współdziałanie w administratorem komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz administratorami i zarządcami wspólnot mieszkaniowych, w których udziały ma Gmina
- Realizacja zadań wynikających z przepisów w zakresie ochrony środowiska, z prawa wodnego, ochrony przyrody, ochrony gruntów rolnych i leśnych, przepisów o odpadach, w tym:
- załatwianie spraw w zakresie zarządzania środowiskiem Gminy, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju,
- gromadzenie danych, analiza informacji, inicjowanie i koordynacja działań zgodnie z kompetencjami Gminy w zakresie ochrony środowiska,
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej oraz ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym: kontrolowanie spełniania wymagań ochrony środowiska, gospodarki wodnej i ochrony gruntów rolnych i leśnych, prowadzenie stałego diagnozowania środowiska, podejmowanie przepisanych prawem działań w przypadku stwierdzenia zagrożeń środowiska, w tym współdziałanie z innymi organami w przypadkach tych zagrożeń i awarii,
- prowadzenie spraw w zakresie realizacji przepisów o odpadach: przygotowywanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie usuwania, wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, bieżąca kontrola świadczenia usług w powyższym zakresie, udzielonych zezwoleń oraz prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń,
- prowadzenie gospodarki odpadami w Urzędzie Gminy w Reszlu,
- prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem prac geologicznych i hydrologicznych,
- załatwianie spraw w zakresie gminnego funduszu ochrony środowiska,
- współudział w zakresie realizacji przedsięwzięć i inwestycji finansowanych ze środków funduszy ochrony środowiska,
- W zakresie rolnictwa:
- współpraca z Państwową Inspekcją Weterynaryjną,
- współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Roślin w sprawach dotyczących ochrony roślin uprawnych,
- współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w zakresie wprowadzania wdrożeń w gospodarstwach rolnych, współorganizowanie szkoleń rolników,
- współpraca z Izbami Rolniczymi,
- współpraca z innymi jednostkami i związkami rolników i hodowców,
- przygotowywanie projektów zezwoleń na uprawę maku,
- prowadzenie rejestru posiadaczy pasiek,
- nadzorowanie gospodarki łowieckiej, realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego, współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckich obwodów gminy, a szczególnie w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie,
- wnioskowanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeznaczenia gruntów nieleśnych do zalesienia,
- prowadzenie spraw związanych z prawidłowym przeprowadzeniem spisów rolnych - bieżąca aktualizacja wykazów gospodarstw i nieruchomości rolniczych, prowadzenie i organizowanie badań statystycznych w zakresie rolnictwa,
- przygotowywanie decyzji dotyczących utrzymywania psów rasy uznanej za agresywną,
- przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną,
- przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów,
- wzywanie do wykonania określonych czynności lub wykonanie zastępcze,
- opiniowanie wniosków o przyznanie dotacji na zalesienie nieruchomości i udostępnianie sadzonek,
- prowadzenie spraw z zakresu udzielania z budżetu gminy dotacji na działania proekologiczne, w tym w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie ,
- sporządzani projektów umów na udzielenie dotacji,
- kontrola prawidłowości realizacji umów oraz rozliczanie dotacji
- koordynowanie spraw związanych z odbiorem i utylizacją padłych zwierząt,
- współpraca ze Spółkami Wodnymi
- Realizacja zadań w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie gminy, w tym:
- zapewnienie wykonywania zadań Gminy wynikających z przepisów o utrzymaniu porządku i czystości na terenie gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami ,
- monitorowanie i zgłaszanie potrzeb w zakresie niezbędnych rozwiązań w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy, współdziałanie w zakresie realizacji tych zadań z jednostkami pomocniczymi
- organizowanie wykonywania przez Gminę wywozu nieczystości za właścicieli i użytkowników nieruchomości oraz rozliczanie należności w powyższym zakresie,
- koordynacja i nadzór nad realizacją zadań związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, nałożonych na gminę przez ustawodawcę,
- współdziałanie z innymi komórkami i stanowiskami w zakresie deklaracji odpadowych składanych przez mieszkańców,
- współdziałanie z przedsiębiorcami w zakresie sprawozdawczości związanej z gospodarka odpadami,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej i jego aktualizacja,
- kontrole zarządców nieruchomości i przedsiębiorców w zakresie prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami,
- kontrole prawidłowości realizacji umów , zawartych z przedsiębiorcami w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,
- współdziałanie i sporządzanie planów finansowych na realizację zadań związanych z gospodarką odpadami,
- przygotowywanie sprawozdawczości w zakresie realizacji ustawowych zadań gminy związanych z gospodarką odpadami,
- zapobieganie zanieczyszczeniu placów, dróg i terenów otwartych przez likwidację składowania odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych i przeciwdziałanie takiemu składowaniu,
- tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i wywozu odpadów,
- współudział i nadzór nad ustawianiem kontenerów, worków i koszy ulicznych na odpady w rejonach intensywnego ruchu oraz organizowanie odbioru,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie i ustalania stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
- sprawozdawczość związana z gospodarka odpadami.
- Przygotowywanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, ustalanie opłat za ich usuwanie, naliczanie kar za ich samowolne usunięcie, współdziałanie w tym zakresie z RDOŚ i innymi instytucjami.
- Prowadzenie spraw z zakresu opieki nad bezdomnymi zwierzętami, w tym w szczególności:
- przygotowywanie projektu uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
- współdziałanie z innymi komórkami i pracownikami oraz podmiotami zajmującymi się opieką nad bezdomnymi zwierzętami ( lekarz wet., Straż Miejska, schronisko, TOZ itp.),
- współpraca z opiekunami społecznymi zwierząt dziko żyjących,
- przeprowadzanie kontroli warunków bytowych zwierząt,
- prowadzenie postepowań w sprawach o odebranie zwierząt,
- Zadania w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na terenie gminy, realizacja zadań Gminy wynikających z przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, a w szczególności:
- nadzór nad ciekami wodnymi i rowami zlokalizowanymi na terenie gminy,
- rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu pierwotnego,
- opracowywanie projektu Gminnego Programu Ochrony Środowiska,
- uczestniczenie w przetargach na roboty, usługi i zakupy dotyczące ochrony środowiska,
- Inne zadania:
- ochrona miejsc pamięci narodowej oraz opieka nad zabytkami i ich ewidencja, ochrona dóbr kultury znajdujących się w granicach administracyjnych gminy w zakresie wynikającym z odpowiednich ustaw,
- koordynacja spraw związanych z nazewnictwem obiektów gminnych,
- prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości, nazewnictwa ulic i placów na terenie gminy,
- koordynowanie zapewnienia właściwego utrzymania obiektu stanowiącego siedzibę Urzędu oraz właściwą konserwację budynku, w tym realizacja obowiązków wynikających z ustawy prawo budowlane,
- koordynowanie załatwiania spraw z zakresu remontów bieżących,
- przygotowywanie planów i współdziałanie w wykonywaniu zadań inwestycyjnych,
inz. Piotr Chamik |
mgr Kamil Rozberg Inspektor ds. inwestycji i zamówień publicznych ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 2 tel. (89) 755 39 10 |
mgr Paulina Boroszko |
Marek Płócienniczak Inspektor ds. drogownictwa ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3 tel. (89) 755 39 27 |
mgr Magdalena Drapała |
Grażyna Gałka Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3 tel. (89) 755 39 20 |
mgr Małgorzata Stadnik |
inż. Gabriela Tylus |