Ogłoszenie Burmistrza Reszla o naborze wniosków o dotacje na zadania z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami – dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków usytuowanym na terenie Gminy Reszel.
Ogłoszenie
Burmistrza Reszla
z dnia 11 lutego 2020 r.
o naborze wniosków o dotacje na zadania z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami – dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków usytuowanym na terenie Gminy Reszel.
I. Kwota przeznaczona na dotacje w budżecie Gminy Reszel na rok 2020:
20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
II. Przepisy prawne regulujące przyznanie dotacji :
1) ustawa z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2018r. , poz. 2067 ze zm.),
2) art. 250-252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 869),
3) uchwała Nr XXXIX/272/2017 Rady Miejskiej w Reszlu z dnia 29 czerwca 2017 r. (Dziennik Urzędowy Woj. Warmińsko-Mazurskiego z 6 lipca 2017r., poz. 2017 r. poz. 2965) w sprawie określenia zasad przyznawania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków usytuowanym na terenie Gminy Reszel.
III. Dotacja może być udzielona na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach spełniających kryteria wymienione w § 2 ust.1 uchwały oraz na sfinansowanie nakładów wyszczególnionych w § 2 ust.4 uchwały.
IV. Dotacja z budżetu Gminy Reszel na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy jednym i tym samym zabytku może być udzielona w wysokości do 50% ogółu koniecznych nakładów na te prace lub roboty.
W przypadku gdy na prace lub roboty budowlane przy zabytku podmiot otrzymuje również inne środki publiczne, kwota dotacji przyznanej z budżetu Gminy Reszel wraz z kwotami przyznanymi na ten cel z innych źródeł nie może przekraczać 100% nakładów koniecznych na wykonanie tych prac lub robót.
V. Uprawnienie wykonawcy:
O dotację może się starać każdy podmiot, będący właścicielem lub posiadaczem zabytku, a także podmiot posiadający tytuł prawny do zabytku wynikający z użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego z uwzględnieniem zapisu § 2 ust. 1 uchwały.
VI. Zasady i tryb przyznawania dotacji określa uchwała.
VII. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Miejska w Reszlu w drodze odrębnej uchwały w sprawie przyznania dotacji.
VIII. Wymagania formalne:
1) Wnioski należy składać na załączonym do ogłoszenia formularzu wraz z wymienionymi w druku wniosku załącznikami.
Wymienione załączniki stanowią integralną część wniosku.
Wnioskodawcy, który prowadzi działalność gospodarczą, może być przyznana dotacja, stanowiąca pomoc de minimis zgodnie, z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, Nr 352/1 z dnia 24.12.2013 r.)
Wnioskodawca prowadzący działalność gospodarczą, ubiegający się o przyznanie dotacji, stanowiącej pomoc de minimis wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji i załącznikami, zobowiązany jest przedłożyć:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie oraz wszystkie zaświadczenia albo oświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis, zgodnie z zakresem i wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
2) Miejsce i termin składania wniosków:
Wnioski należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Wniosek o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie przy zabytku” w dwóch terminach: do dnia 28 lutego oraz do 31 sierpnia 2020r. w Urzędzie Gminy w Reszlu w godzinach pracy urzędu (tj.7.30-15.30) lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu Gminy w Reszlu).
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacji udziela: Magdalena Drapała, tel. (89) 755-39-25.
Załącznik:
1. Uchwała Rady Miejskiej w Reszlu nr XXXIX/272/2017 z dnia 29 czerwca 2017r.
2. Wniosek o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków usytuowanym na terenie Gminy Reszel.
Ogłoszenie, uchwała i wniosek będą dostępne w Urzędzie Gminy w Reszlu, pok. Nr 3 Dział Techniczo-Budowlany (ul. Reymonta 1-4) w godzinach pracy urzędu (tj.7.30-15.30) oraz pod adresem internetowym: http://bip.reszel.warmia.mazury.pl/kategoria/1069/ochrona-zabytkow.html