Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko do spraw drogownictwa
Zadania wykonywane na stanowisku:
- Realizacja zadań w zakresie zarządu drogami stanowiącymi własność gminy, w tym zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych w odniesieniu do dróg wojewódzkich i powiatowych,
- przygotowywanie opinii w sprawie przebiegu i zaliczenia drogi do kategorii dróg powiatowych,
- współdziałanie z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie i Rejonem Dróg Powiatowych w Kętrzynie w zakresie utrzymania, budowy i ochrony dróg wojewódzkich i powiatowych na terenie gminy,
- opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg gminnych oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- sprawowanie nadzoru technicznego nad jakością dróg gminnych oraz robotami drogowymi prowadzonymi na tych drogach,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i zjazdów z dróg gminnych oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych, obiektów mostowych i przepustów na tych drogach,
- współudział w organizowaniu prac przy zimowym utrzymaniu dróg na terenie miasta i gminy,
- wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg gminnych i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- utrzymywanie zieleni przydrożnej na drogach gminnych, w tym sadzenie i usuwanie drzew i krzewów,
- ustalanie nazw ulic, placów i umieszczanie tablic z nazwami,
- Zapewnienie właściwego utrzymania i eksploatacji przystanków znajdujących się na terenie gminy w zakresie dróg stanowiących własność Gminy, planowanie potrzeb w zakresie sieci przystanków,
- utrzymanie wiat przystankowych w należytym stanie,
- wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków autobusowych zlokalizowanych na drogach gminnych,
- Współudział w realizacji zadań w zakresie oświetlenia dróg publicznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym: zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych,
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci burzowej na terenie miasta i gminy
- Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów , ustalanie opłat za ich usuwanie, naliczanie kar za ich samowolne usunięcie.
Marek Płócienniczak
Inspektor ds drogownictwa
ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3, tel. 089 755 39 27
Inspektor ds drogownictwa
ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3, tel. 089 755 39 27