Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
Zadania wykonywane na stanowisku:
- Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy:
- nabywanie prawa własności lub użytkowania wieczystego oraz przejmowanie w użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie nieruchomości na rzecz Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z regulacją praw do nieruchomości na rzecz spółdzielni, jednostek komunalnych, posiadaczy gruntów,
- sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczysteoraz przekształcanie użytkowania wieczystego w prawo własności,
- prowadzenie spraw z zakresu regulacji w księgach wieczystych stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Gminy oraz będących przedmiotem współwłasności z innymi podmiotami,
- aktualizacja cen gruntów stanowiących własność Gminy,
- prowadzenie procedur związanych z obciążeniami nieruchomości (ustanawianie hipotek) oraz sporządzanie wniosków o wykreślenie z hipoteki,
- prowadzenie baz danych dotyczących gruntów, użytkowników wieczystych, zbieranie informacji o rynku obrotu nieruchomościami,
- prace związane z podziałem nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- analiza w zakresie zgodności wykorzystywania gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste - z funkcjami określonymi w planie zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie spraw w zakresie rozwiązania umowy o oddanie w użytkowanie wieczyste,
- wnioskowanie o wywłaszczenie gruntów na rzecz Gminy
- ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod budowę dróg i ulic,
- zlecenia, nadzór i odbiór robót geodezyjnych,
- wykonywanie przysługującego Gminie prawa pierwokupu nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości,
Grażyna Gałka
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3, tel. 089 755 39 20
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
ul. Reymonta 1-4, pok. Nr 3, tel. 089 755 39 20