Wpisanie do polskiej księgi stanu cywilnego aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
Termin załatwienia
10 dni
Osoba kontaktowa
Helena Jakubowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy /USC pok. nr 12, piętro 1/
ul. Rynek 24, 11-440 Reszel
stanowisko: Kierownik USC, Z-ca Kierownika USC
informacja - tel. 0-89 755 39 06
Telefon kontaktowy
tel. 755 39 06
Sposób załatwienia
Wniosek składany jest osobiście lub korespondencyjnie.
Wymagane Dokumenty
Dowód osobisty osoby zgłaszającej /do wglądu/.
Zagraniczny akt stanu cywilnego wraz z tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Wniosek o wpisanie aktu.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odpis skrócony aktu urodzenia lub małżeństwa /nie dotyczy, jeżeli dany akt został sporządzony w USC Reszel/.
Czas realizacji
Wydanie decyzji w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem załączników.
Opłaty
Dostarczone odpisy aktów potwierdzone opłaceniem opłaty skarbowej w wys. 22,00 zł.
Opłata skarbowa za wpisanie aktu - 50,00 zł. /w kasie UG lub na konto/.
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej wpisania aktu stanu cywilnego do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania odmowy.
Uwagi
Z wnioskiem o wpisanie aktu występuje osoba, której akt dotyczy, z upoważnieniem - jej wstępny zstępny, rodzeństwo rodzone, małżonek . Obywatel polski przebywający za granicą wniosek składa za pośrednictwem polskiego konsulatu.Z wnioskiem o wpisanie aktu występuje osoba, której akt dotyczy, z upoważnieniem - jej wstępny zstępny, rodzeństwo rodzone, małżonek. Obywatel polski przebywający za granicą wniosek składa za pośrednictwem polskiego konsulatu.
Urząd Gminy ul. Rynek 24, 11-440 RESZEL BS Reszel 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
Podstawa prawna
Art. 73 ust 1 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego z dnia 29.09.1986r. /Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z późn.zm./
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r. /Dz.U.Nr 225, poz.1635 z późn.zm./