Sprostowanie błędu w treści aktu stanu cywilnego.
Termin załatwienia |
10 dni |
Osoba kontaktowa |
Lucyna Macełko |
Miejsce załatwienia |
Urząd Gminy /USC pok. nr 12, piętro 1/ |
Telefon kontaktowy |
tel. (89) 755 39 06 |
Sposób załatwienia |
Wniosek składany jest osobiście lub korespondencyjnie. |
Wymagane Dokumenty |
|
Czas realizacji |
Wydanie decyzji w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem załączników. |
Opłaty |
Dostarczony odpis zupełny aktu potwierdzony opłaceniem opłaty skarbowej w wys. 33,00 zł. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji odmawiającej sprostowania aktu do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania odmowy. |
Uwagi |
Z wnioskiem o sprostowanie treści aktu stanu cywilnego występuje osoba, której akt dotyczy, z upoważnieniem - jej wstępny zstępny, rodzeństwo rodzone, małżonek. Sprostowaniu podlegają dane osobowe, błędnie ustalone w chwili sporządzenia aktu stanu cywilnego lub błędnie wpisane w zagranicznym akcie stanu cywilnego a wymagane są one przez polskie prawo. Urząd Gminy ul. Rynek 24, 11-440 RESZEL BS Reszel 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001 |
Podstawa prawna |
|