Urząd Gminy /USC pok. nr 12, piętro 1/
ul. Rynek 24, 11-440 Reszel
stanowisko: Kierownik USC, Z-ca Kierownika USC
informacja - tel. 0-89 755 39 06
Telefon kontaktowy
tel. 7553906
Sposób załatwienia
Wniosek składany jest osobiście lub korespondencyjnie.
Wymagane Dokumenty
Dowód osobisty osoby zgłaszającej /do wglądu/.
Wniosek o sprostowanie aktu.
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego, który będzie podstawą sprostowania lub wyrok sądu, /nie dotyczy jeżeli dany akt został sporządzony w USC Reszel/.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Wydanie decyzji w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem załączników.
Opłaty
Dostarczony odpis zupełny aktu potwierdzony opłaceniem opłaty skarbowej w wys. 33,00 zł. Opłata skarbowa za sprostowanie- 39,00 zł. / w kasie UG lub na konto /.
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej sprostowania aktu do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania odmowy.
Uwagi
Z wnioskiem o sprostowanie treści aktu stanu cywilnego występuje osoba, której akt dotyczy, z upoważnieniem - jej wstępny zstępny, rodzeństwo rodzone, małżonek. Sprostowaniu podlegają dane osobowe, błędnie ustalone w chwili sporządzenia aktu stanu cywilnego lub błędnie wpisane w zagranicznym akcie stanu cywilnego a wymagane są one przez polskie prawo.
Obywatel polski przebywający za granicą wniosek o sprostowanie treści aktu składa za pośrednictwem polskiego konsulatu.
Urząd Gminy ul. Rynek 24, 11-440 RESZEL BS Reszel 04 8851 0008 2001 0000 0101 0001
Podstawa prawna
Art. 28 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego z dnia 29.09.1986r. /Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z późn.zm./
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r. /Dz.U.Nr 225, poz.1635 z późn.zm./